Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie Małe samoloty transportowe - znacie jakieś ?


    Polecamy

    Witam,
    robię projekt na BiPOLa i potrzebuję do zestawienia 15 samolotów. Moje kryteria jakie obrałem to:
    - dwusilnikowy
    - Masa startowa wg JAR 23 czyli do 8618 kg
    - samolot transportowy (nie osobowy)
    - nie mogę wpisać wersji rozwojowych jak np. C150, C152, C172 itp

    Nie mogę już znaleźć więcej ponad te które niżej wymieniłem, szukam i szukam.
    Może wy będziecie znać jakieś modele

    > DHC-6 Twin Otter - seria 300
    > L-410UVP-E Turbolet
    > IAI Arava (101)
    > CASA C-212
    > GAF Nomad
    > Dornier Do 228
    > Harbin Y-12
    > AN-28TD
    > PZL M28 Skytruck
    > Short SC.7 Skyvan

    Kilka tych samolotów było również zaczerpnięte z jakiegoś wątku na tym forum. Będę ogromnie wdzięczny za każdy nowy samolot

  2. #2
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    > AN-28TD > PZL M28 Skytruck

    skoro nie możesz wersji rozwojowych to się chyba musisz zdecydować na jeden z powyższych

    An-2T
    An -14

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Rozumiem, że chodzi o samolot towarowy... Ale to kryterium jest dosyć dziwne. Praktycznie każdy samolot użytkowy (nie akrobacyjny) ma wersję towarową.

    Dodaj np. Britten-Norman Islander, i nie wyobrażam sobie takiego zestawienia bez prawdziwych wołów roboczych, czyli AN-2 i Cessna 208.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Piper Navajo, Cessna 402

  5. #5

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    @martineho -masz rację, dzieki za zwrócenie uwagi. Samoloty które podałeś są jednosilnikowe więc odpadają.
    @aaben -dzięki, Britten-Norman Islander wejdzie do zestawienia. Niestety Antek i Cessna 208 są jednosilnikowe.
    @Krasnall -dzięki, Piper wejdzie do zestawienia ale zamiast Cessny 402 wrzuciłem model Reims-Cessna F406 Caravan II
    @fly -dzięki, Twin Pionieer też wskoczy do zestawienia

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Piper Aerostar
    Rockwell Aero Commander
    Fairchild Metroliner
    Beech King Air

    Jak napisano wyzej nie ma strikte samolotow towarowych tej wielkosci, samoloty takie sa zawsze produkowane tak aby mozna bylo latwo zmienic wersje pasazerska na towarowa lub z powrotem, inaczej taki samolot nie bylby specjalnie atrakcyjny przy zakupie.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-11-2012 o 21:29

  8. #8
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    An-14 jest dwusilnikowy!

  9. #9
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Saab 340, Beechcraft 1900

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    @saturn5 - Dzięki, przeglądnę
    @martineho - Fakt, wybacz
    @bukow - Dzięki

    Samoloty myślę że juz mam. Co do kryteriów to fakt, transportowe mało mówi, zmienię na małe towarowe STOL.
    Teraz mam pytanie czy mogę różnicę między max cieżarem startowym a cieżarem własnym uznać jako ładowność ? ;P
    Fakt że do tej masy wlicza się jeszcze załoga i paliwo. Ale czy w sumie nie można ich potraktować jako towaru ?

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawel30w Zobacz posta
    Teraz mam pytanie czy mogę różnicę między max cieżarem startowym a cieżarem własnym uznać jako ładowność ?
    W terminologi angielskiej mowi sie useful load i to jest wlasnie roznica miedzy maks. masa startowa i pustym samolotem (uproszczenie z GA).

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    No i zajebiście. Dzięki N077GL

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Pamiętaj tylko, że w useful load (definiowane jako MTOW-DOW, maks. masa startowa-masa samolotu pustego, gotowego do lotu, z załogą) wchodzi też paliwo. Generalnie im więcej cargo tym mniej paliwa, i odwrotnie - na "dalekie" (powiedzmy 80%+ maks zasięgu) łądunki są mocno ograniczone.
    Może warto poszukać różnicy MZFW-DOW. MZFW (maskymalna masa samolotu bez paliwa) równie łatwo znaleźć jak MTOW, a ta różnica definiuje od razu payload.

    Pozdrawiam, Adam

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Embraer 110
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •