> AN-28TD > PZL M28 Skytruck
skoro nie możesz wersji rozwojowych to się chyba musisz zdecydować na jeden z powyższych
An-2T
An -14
Witam,
robię projekt na BiPOLa i potrzebuję do zestawienia 15 samolotów. Moje kryteria jakie obrałem to:
- dwusilnikowy
- Masa startowa wg JAR 23 czyli do 8618 kg
- samolot transportowy (nie osobowy)
- nie mogę wpisać wersji rozwojowych jak np. C150, C152, C172 itp
Nie mogę już znaleźć więcej ponad te które niżej wymieniłem, szukam i szukam.
Może wy będziecie znać jakieś modele
> DHC-6 Twin Otter - seria 300 > L-410UVP-E Turbolet > IAI Arava (101) > CASA C-212 > GAF Nomad > Dornier Do 228 > Harbin Y-12 > AN-28TD > PZL M28 Skytruck > Short SC.7 Skyvan
Kilka tych samolotów było również zaczerpnięte z jakiegoś wątku na tym forum. Będę ogromnie wdzięczny za każdy nowy samolot
> AN-28TD > PZL M28 Skytruck
skoro nie możesz wersji rozwojowych to się chyba musisz zdecydować na jeden z powyższych
An-2T
An -14
Rozumiem, że chodzi o samolot towarowy... Ale to kryterium jest dosyć dziwne. Praktycznie każdy samolot użytkowy (nie akrobacyjny) ma wersję towarową.
Dodaj np. Britten-Norman Islander, i nie wyobrażam sobie takiego zestawienia bez prawdziwych wołów roboczych, czyli AN-2 i Cessna 208.
Piper Navajo, Cessna 402
@martineho -masz rację, dzieki za zwrócenie uwagi. Samoloty które podałeś są jednosilnikowe więc odpadają.
@aaben -dzięki, Britten-Norman Islander wejdzie do zestawienia. Niestety Antek i Cessna 208 są jednosilnikowe.
@Krasnall -dzięki, Piper wejdzie do zestawienia ale zamiast Cessny 402 wrzuciłem model Reims-Cessna F406 Caravan II
@fly -dzięki, Twin Pionieer też wskoczy do zestawienia
Piper Aerostar
Rockwell Aero Commander
Fairchild Metroliner
Beech King Air
Jak napisano wyzej nie ma strikte samolotow towarowych tej wielkosci, samoloty takie sa zawsze produkowane tak aby mozna bylo latwo zmienic wersje pasazerska na towarowa lub z powrotem, inaczej taki samolot nie bylby specjalnie atrakcyjny przy zakupie.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-11-2012 o 21:29
@saturn5 - Dzięki, przeglądnę
@martineho - Fakt, wybacz
@bukow - Dzięki
Samoloty myślę że juz mam. Co do kryteriów to fakt, transportowe mało mówi, zmienię na małe towarowe STOL.
Teraz mam pytanie czy mogę różnicę między max cieżarem startowym a cieżarem własnym uznać jako ładowność ? ;P
Fakt że do tej masy wlicza się jeszcze załoga i paliwo. Ale czy w sumie nie można ich potraktować jako towaru ?
No i zajebiście. Dzięki N077GL
Pamiętaj tylko, że w useful load (definiowane jako MTOW-DOW, maks. masa startowa-masa samolotu pustego, gotowego do lotu, z załogą) wchodzi też paliwo. Generalnie im więcej cargo tym mniej paliwa, i odwrotnie - na "dalekie" (powiedzmy 80%+ maks zasięgu) łądunki są mocno ograniczone.
Może warto poszukać różnicy MZFW-DOW. MZFW (maskymalna masa samolotu bez paliwa) równie łatwo znaleźć jak MTOW, a ta różnica definiuje od razu payload.
Pozdrawiam, Adam
Zakładki