Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree1Likes
  • 1 Post By layoverlover

Wątek: CDFA

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    wroclaw

    Domyślnie CDFA


    Polecamy

    Czy technikę CDFA stosuje się w podejściach do lądowania zarówno precyzyjnym i nieprecyzyjnym? Jeżeli stosuje się ją w podejściach nieprecyzyjnych to czy w tym przypadku można mówić o wysokości decyzji (DH)?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Założenia Continuous Descent można realizować w każdym typie podejścia, ale pojęcie wysokości decyzji dotyczy jedynie pojęć precyzyjnych.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Założenia Continuous Descent można realizować w każdym typie podejścia, ale pojęcie wysokości decyzji dotyczy jedynie pojęć precyzyjnych.
    Troche sie pozmienialo i podchodzac wg CDFA mamy wlasnie DH dla podejsc nieprecyzyjnych. Teraz Go Arounda rozpoczyna sie na DH i mozna ja "przewalic" w dol podczas tego procesu w przeciwienstwie do MDH gdzie nie mzna bylo jej naruszyc.
    Dla przykladu na Okeciu dla podejscia VOR 15 na karcie mamy DA(H) 840(488)

  4. #4
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Pojecie CDFA dotyczy podejsc nieprecyzyjnych i jest to obecnie "jedyne sluszna" metoda ich wykonywania. Polega ona na tym, ze po minieciu FAF (punkt rozpoczęcia znizania koncowego) samolot zniza sie po stałej ścieżce do progu pasa, a po osiągnięciu DH, jeśli nie zobaczy ziemi, wykonuje natychmiast odejście na drugi krąg.

    Klasyczne podejscie nieprecyzyjne (tzw. "dive and drive") polega na tym, ze po minieciu FAFu samolot zniza sie dosc stromo do wysokości MDH, następnie wyrównuje lot i leci w poziomie na MDH do momentu zobaczenia pasa, lub do MAP (punkt rozpoczęcia nieudanego podejscia). Ten rodzaj podejscia jest obecnie niezalecany i mozna go wykonywać tylko, gdy dana procedura nie spełnia warunków CDFA. Minimalna tych podejść są sporo wyższe.

    Przy podejsciach CDFA mozna mówić o wysokości DA. U mnie w pracy DA dla CDFA = MDA+30ft. Te 30 ft jest poprawka na przenizenie samolotu podczas wykonywania "go-arounda".

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nielot Zobacz posta
    Czy technikę CDFA stosuje się w podejściach do lądowania zarówno precyzyjnym i nieprecyzyjnym?
    CDFA nie ma nic wspolnego z podejsciami precyzyjnymi, w tych podejsciach (jak np. ILS) masz zapewnione stabilne podejscie w pionie (zadnych schodkow). CDFA zostalo stworzone z mysla o nieprecyzyjnych podejsciach aby uniknac niestabilnego podejscia. Tutaj 75-stronicowa biblia na ten temat od samego Boeinga:

    http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...vO-ANlyqLVbZyA

    EDIT: Nie zauwazylem ze layoverlover mnie uprzedzil ale powyzszy dokument ktory przytaczam wszystko tlumaczy od podstaw.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 06-12-2012 o 22:34

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    wroclaw

    Domyślnie

    Właśnie. Dzięki za wyjaśnienie. Rozumię że sposób odejścia na drugi krąg wykonuje się w taki sam sposób, jak przy precyzyjnym podejściu. Czy dobrze rozumię? Czytając EUOPS str 73 (wklejka poniżej) pkt 2) mówi że trzeba wykonać missapproach po przejściu przez MAPT. Proszę o komentarz.


  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    W kazdym podejsciu masz MAPT i zawsze przez niego przelatujesz, nie ma znaczenia precyzyjne czy nie. Kazde podejscie IFR ma swoja procedure 'missed' ktora wykonujesz tak jak ona zostala rozrysowana na karcie podejscia. Z CDFA wszystko to malo ma wspolnego. Cos niby wstawiles ale mi sie nic nie wyswietla.

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez nielot Zobacz posta
    Właśnie. Dzięki za wyjaśnienie. Rozumię że sposób odejścia na drugi krąg wykonuje się w taki sam sposób, jak przy precyzyjnym podejściu. Czy dobrze rozumię? Czytając EUOPS str 73 (wklejka poniżej) pkt 2) mówi że trzeba wykonać missapproach po przejściu przez MAPT. Proszę o komentarz.
    W klasycznym podejściu nieprecyzyjnym samolot zniza sie do MDA, następnie leci w poziomie do "Missed Approach Point" i jeśli do tego momentu nie zobaczył ziemi, po punkcie MAP odchodzi na drugi krąg.

    W przypadku CDFA samolot osiąga wysokośc DH dużo przed MAP. Istotą wspomnianego przez Ciebie zapisu jest, żeby nie wykonywać zakrętów przed przejściem MAPt. Jest to błąd łatwy do popełnienia przy CDFA (zdarzyło mi sie) i potencjalnie niebezpieczny - można w ten sposób znaleźć sie poza przestrzenią chroniona i zlutowac sie z terenem, lub przeszkoda...

    W klasycznym podejściu taki błąd jest mniej prawdopodobny, bo z założenia leci sie do MAPt...
    moraw2008 likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •