Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Czy wyposażenie zapasowe jest na każdym lotnisku?


    Polecamy

    Czy do każdego typu samolotu lotnisko posiada zapasowe opony, tudzież jakieś
    inne części zamienne w razie gdyby pilot lub technik przed lotem stwierdził jakieś
    uszkodzenie?

    Pytanie powiązane - czy opony np. do małych samolotów w rodzaju A320 i B737
    są takie same rozmiarowo, czy każdy z tych samolotów ma własny standard?

    Co w razie, gdy nie ma części zamiennej - jak rozumiem lot odwołany i najbliższym
    cargo albo jakimiś TIRami gdy blisko, kółka są dostarczane?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wszystko zalezy od lotniska. Jezeli np na lotnisku sa bazy linii, ktore lataja danym typem to jest zawsze wieksza szansa, ze znajdzie sie potrzebne czesci.
    Jak amolot ma usterke i jest uzmieniony to potrzebne czesci i mechanikow przysyla sie najczesciej innym samolotem (chyba ze na miejscu sa mechnicy od danego typu samolotu i naprawe wykonaja oni)

  3. #3
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Jak amolot ma usterke i jest uzmieniony to potrzebne czesci i mechanikow przysyla sie najczesciej innym samolotem (chyba ze na miejscu sa mechnicy od danego typu samolotu i naprawe wykonaja oni)
    Przykład: kiedyś na EPRZ przed odlotem (fly to Hahn) mechanicy stwierdzili usterkę, to nowa część i mechanik przylecieli innym lotem ( z STN) i dopiero po usunięciu owej usterki samolot wystartował (po ok. 15h przmusowego oczekiwania) . . . biedni paxowie FRa
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  4. #4
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Lotniska jako takie, to w ogóle przecież nie trzymają jakiegoś tam sprzętu zapasowego.

    Co najwyżej bazy serwisowe znajdujące się przy tych lotniskach.

    pzdr,
    Paweł.

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Czesci do samolotow sa bardzo drogie, trzymanie podstawowych nawet czesci dla roznych typow samolotow byloby pewnie finansowo niemozliwe. Dlatego jak koledzy powyzej napisali - jsk trzeba czesci sie wozi - wpozycza sie kurierskiego powiedzmy Learjeta ktory dowozi czesc w pare godzin. Nawet moj instruktor IFR w Stanach tym sie paral - dostawal telefon (nawet w srodku nocy) ze musi leciec na lotnisko A aby wziac jakos czesc poczym leciec na lotnisko B aby ta czesc dostarczyc ...

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    notorycznie widze cargo ktore lata BMI z fabryki Rolls Roysa faktury opiewaja na niezle kwoty odbiorcy czolowe linie lotnicze czas nadania jeszcze cieple czasami druk zamowienia i wydania magazynowego 2 godziny przed odlotem
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Wszystko zalezy od lotniska. Jezeli np na lotnisku sa bazy linii, ktore lataja danym typem to jest zawsze wieksza szansa, ze znajdzie sie potrzebne czesci.
    Jak amolot ma usterke i jest uzmieniony to potrzebne czesci i mechanikow przysyla sie najczesciej innym samolotem (chyba ze na miejscu sa mechnicy od danego typu samolotu i naprawe wykonaja oni)
    albo linia jest w sojuszu, np. czasem na Okeciu robia Lufy

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    To zalezy czy dana linia ma podpisana umowe na obsługe samolotu - np EuroCypria ma w wawie swoje graty i w razie usterki a dostepne na miejscu (przykład główne koło które wymieniane było).

    Jezeli na EPWA popsuje sie siakis airbus to zapomnij o jakichkolwiek czesciach - firma lotnicza albo przysyła mechników swoich + czescie albo prosi o wymiane tutejszych mechaników przeszkolonych + dowoża cześci.

    A tak do naszych samolotów - przewaznie wszystko jest na miejscu.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    chcialem potwierdzic fakt ze wiekszosc rzeczy sie zamawia expresem i pilnie
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    "Lotnisko" jako takie zwykle NIE jest certyfikowane do wykonywania JAKICHKOLWIEK napraw - do tego certyfikowane są specjalizowane firmy serwisowe, obecne na KAŻDYM lotnisku - jak te najbardziej znane: Lufthansa Technik, Swiss Technik czy KLM Technik; w Warszawie LOT ma umowy z wieloma liniami na obsługę startową. Przeważnie wygląda to tak, że linia lotnicza ma podpisaną umowę obsługową (startową) dla danej linii, na konkretne samoloty - chodzi m.in. o to czy i jaki certyfikat dana firma obsługowa posiada (JAR czy inne - itp). W kontrakcie napisane jest dokładnie, co taka obsługa obejmuje - ale rzadko jest w tym np wymiana kół, bo najczęściej takowych raczej NIE MA na stanie. Jeżeli problem jest większy rozwiązuje się go w tej kolejności - MEL (minimum eqiupment list) - czyli dopuszczenie na przelot z powrotem do bazy oraz naprawa - jeżeli MELa nie da się zastosować. Wtedy są dwie drogi - pożycza się części (jeśli są!) oraz obsługę od bazy akceptującej podobne przepisy eksploatacji, np . JAR lub - potrzebną część i/lub obsługa przylatuje samolotem (w razie potrzeby - następnym rejsem bądż specjalnym kurierskim) dla dokonania koniecznej naprawy - to przy poważnych usterkach. Jak już koledzy pisali - części kosztują i wbrew pozorom jest to najbardziej opłacalny sposób serwisowania samolotów komunikacyjnych.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •