Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Flycat
  • 1 Post By Tupungato

Wątek: Biznes klasa - gdzie tu zysk ?

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie Biznes klasa - gdzie tu zysk ?


    Polecamy

    Tak sie zastanawiam: bilet na biznes klase jest 3-4 krotnie drozszy niz ekonomiczny ale z drugiej strony fotel w biznesie zajmuje tez ze 3-4 zwykle miejsca. Wiec gdzie tu uzysk ? I jeszcze biznes trudniej wypelnic, extra wymagania maja..


  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Tak sie zastanawiam: bilet na biznes klase jest 3-4 krotnie drozszy niz ekonomiczny ale z drugiej strony fotel w biznesie zajmuje tez ze 3-4 zwykle miejsca. Wiec gdzie tu uzysk ? I jeszcze biznes trudniej wypelnic, extra wymagania maja..
    Zyskiem jest każdy zajęty fotel, oferując dwie, trzy lub nawet cztery kabiny na pokładzie linia jest w stanie trafić w gusta większej ilości klientów i tym samym zdobyć ich pieniądze.

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Co do różnicy w cenach zdania wśród uczonych są też podzielone.

    Though pricing varies tremendously by airline, route and even day of the week, The Travel Insider estimates the average business class seat on a trans-Atlantic flight costing almost 10 times that of an economy seat on the same plane.
    Business vs. Economy Class | USA Today
    For every solution there is a problem.

  4. #4
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Główna różnica jest taka, że biznes w przeciwieństwie do zwykłego ruchu turystycznego kręci się przez cały rok. Brak sezonowości to klienci przez niemalże 365 dni w, którzy nie dość, że latają nieporównywalnie częściej niż inne grupy pasażerów to jeszcze grubo za to płacą (a w zasadzie robią to za nich firmy) Gdyby np. SAS swego czasu nie postawił na biznesmenów pewnie już dawno by nie istniał (strategia J. Carlzona z lat 80- tych, wprowadzenie EuroClass, ale nie tylko). Zresztą nawet dzisiaj spójrz jakie programy wymyślają alianse byle tylko przyciągnąć klienta biznesowego.
    G@wron likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Wiec gdzie tu zysk?.
    Zysk zobaczysz ale musisz przeprowadzic duzo bardziej dokladne obliczenia ktore moga sie znacznie roznic miedzy poszczegolnymi liniami. Wtedy zobaczysz ze placisz za bilet w klasie biznes wiecej niz wynikaloby tylko z dodatkowej ilosci miejsca. Ale pytanie jest od poczatku oparte na blednych przeslankach, zysk tak naprawde tylko wtedy zmierzysz jak obliczysz potencjalne straty jakbys takiej klasy wogole nie mial.

  6. #6
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o zysk z każdego metra kwadratowego pokładu samolotu, najbardziej dochodową klasą w BA jest WT+ (eco premium).

  7. #7
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Moje obliczenia:
    1. W biznes klasie A330 SAS w miejscu gdzie są 34 siedzenia zmieściłyby się 72 ekonomiczne. Wniosek: w ekonomicznej mieści się 2.1x więcej siedzeń.
    2. W B763 United w miejscu gdzie jest 30 siedzeń biznes zmieściłoby się 67 ekonomicznych. Wniosek: w ekonomicznej mieści się 2.2x więcej siedzeń.
    To takie losowe przykłady.

    Teraz sprawdzimy losowe ceny w losowych datach na Kayak.
    1. WAW-SFO: najtańsza biznes klasa kosztuje 4.3x tyle co ekonomiczna.
    2. JFK-ROM: najtańsza biznes klasa kosztuje 5.6x tyle co ekonomiczna.
    3. RIO-MIA: najtańsza biznes klasa kosztuje 2.8x tyle co ekonomiczna.
    4. SVO-ORD: najtańsza biznes klasa kosztuje 4.2x tyle co ekonomiczna.
    5. STO-SIN: najtańsza biznes klasa kosztuje 4.4x tyle co ekonomiczna.
    6. MAD-VIE: najtańsza biznes klasa kosztuje 3.7x tyle co ekonomiczna.

    Wniosek: wygląda na to, że klasa biznes się liniom opłaca.
    karol_epwa likes this.

  8. #8
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    No tak, ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę takie czynniki jak:

    - droższa obsługa w biznes
    - swobodny dobór rejsów w biznes co powoduje nieprzewidywalność i konieczność trzymania miejsc na taką okazję

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djozwiak Zobacz posta
    - swobodny dobór rejsów w biznes co powoduje nieprzewidywalność i konieczność trzymania miejsc na taką okazję
    Co to oznacza?

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Wydawać się może, że pasażerów biznes w stosunku do ogólnej liczny pasażerów jest mało, ale już ta mała ilość ma dość pokażny % przychodu w stosunku do ekonomicznej. Dzięki takiemu "biznesowi" zwykły pasażer robiąc rezerwację odpowiednio wcześniej może trafić na bardzo przystępne ceny.

    Cytat Zamieszczone przez djozwiak Zobacz posta
    - swobodny dobór rejsów w biznes co powoduje nieprzewidywalność i konieczność trzymania miejsc na taką okazję
    No i co z tego ? Jak gość w ostatniej chwili zrezygnuje to może się okazać, że wskoczy na to miejsce ktoś inny. Klienci biznes mają całkiem inne potrzeby. Taki zwykły szaraczek planuje wyjazd od dłuższego czasu,więc sobie rezerwuje kilka miesięcy wcześniej. Biznesmen, często z dnia na dzień dostaje jakiś kontrakt, zlecenie(czy coś mu tam wypada, nie jesteś w stanie przewidzieć co ci się za pół roku trafi) do wykonania i musi się spotkać z kontrahentem itp. W większości przypadków rezerwacje takich biletów są dokonywane dość krótko przed samą datą lotu. Często nawet 1-2 dni przed.
    Są nawet droższe taryfy dotyczące siedzeń w klasie economy. Biznes jest gotowy dopłacić i mieć możliwość zmiany rezerwacji. Tyle, że jak sobie zapłaci te frycowe to linia ma kasę i może nią obracać opłacając różne koszta, to daje lepszą płynność finansową. A nawet jak zmieni datę rezerwacji to i tak to wolne zwykłe miejsce w last minute jest droższe niż normalnie i niemal pewne jest, że ktoś wskoczy w to miejsce, szczególnie na połączeniach z dużymi miastami (np. NY, London, Singapur).

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slavco Zobacz posta
    Wydawać się może, że pasażerów biznes w stosunku do ogólnej liczny pasażerów jest mało, ale już ta mała ilość ma dość pokażny % przychodu w stosunku do ekonomicznej. Dzięki takiemu "biznesowi" zwykły pasażer robiąc rezerwację odpowiednio wcześniej może trafić na bardzo przystępne ceny.



    No i co z tego ? Jak gość w ostatniej chwili zrezygnuje to może się okazać, że wskoczy na to miejsce ktoś inny. Klienci biznes mają całkiem inne potrzeby. Taki zwykły szaraczek planuje wyjazd od dłuższego czasu,więc sobie rezerwuje kilka miesięcy wcześniej. Biznesmen, często z dnia na dzień dostaje jakiś kontrakt, zlecenie(czy coś mu tam wypada, nie jesteś w stanie przewidzieć co ci się za pół roku trafi) do wykonania i musi się spotkać z kontrahentem itp. W większości przypadków rezerwacje takich biletów są dokonywane dość krótko przed samą datą lotu. Często nawet 1-2 dni przed.
    Są nawet droższe taryfy dotyczące siedzeń w klasie economy. Biznes jest gotowy dopłacić i mieć możliwość zmiany rezerwacji. Tyle, że jak sobie zapłaci te frycowe to linia ma kasę i może nią obracać opłacając różne koszta, to daje lepszą płynność finansową. A nawet jak zmieni datę rezerwacji to i tak to wolne zwykłe miejsce w last minute jest droższe niż normalnie i niemal pewne jest, że ktoś wskoczy w to miejsce, szczególnie na połączeniach z dużymi miastami (np. NY, London, Singapur).
    Niby OK. Ale np takie Eos Airlines zbankrutowały.

  12. #12
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tanebo Zobacz posta
    Niby OK. Ale np takie Eos Airlines zbankrutowały.
    Eos, Silverjet itp to takie trochę eksperymenty.
    Loty między dwoma konkretnymi destynacjami. Były dni, kiedy Eos miał tylko dwa loty powrotne między NYC i Londynem. Trochę mało. No i trzeba było zapchać pełne samoloty biznesmenami z Londynu i NYC.
    Takie British Airways mogą dopychać biznes klasę pasażerami z całej Europy, a bez siatki short haul ciężko sobie wyobrazić taką linię wiążącą koniec z końcem.

  13. #13
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    I nie tylko taką jak Eos/Silverjet - kiedy BA kupiły BMI od Lufthansy, Virgin Atlantic praktycznie z dnia na dzień utracił 25% feedu na swój long haul. I zrobiło się średnio...
    For every solution there is a problem.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    OpenSkies (BA) z Paryża z kolei przebranżowało się i daje w zasadzie trzy kabiny.
    PrivatAir dla LH/LX też zyskało klasę ekonomiczną.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •