Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree1Likes
  • 1 Post By bas

Wątek: Wielkość floty vs ilość destynacja a ilość rotacji

  1. #1
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie Wielkość floty vs ilość destynacja a ilość rotacji


    Polecamy

    Przy okazji sytuacji w PLL LOT i w EPMO, zaczęliśmy oglądać dane nt.flot.
    Ryanair flota 305szt., 165 destynacji, Wizz Air flota 37sztuk, 230destynacji.
    Widać spore rozbieżności, widzę że Ryanair ma więcej połączeń, ale licząc, że jeden samolot FR robi tylko 3 rotacje na dobę(a coś czuję, że jednak robi więcej) to gdzie oni robią tyle rotacji?

    Pozdrawiam BAS
    12wit likes this.

  2. #2
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Primo Wizz ma 230 tras a nie portów docelowych. Po drugie zgodnie z charakterem LCC jak masz 165 (czy raczej 181) portów, z każdego masz kilka bezpośrednich połączeń, to się zbierze na te 300 samolotów.

  3. #3
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Primo Wizz ma 230 tras a nie portów docelowych.
    A jaka to różnica? Chodzi Ci o połączenia z międzylądowaniem(leciałem kiedyś KTW-BUD-ATH)? Wydaje mi się, że to margines.

    Pozdrawiam BAS

  4. #4
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Wizzair działa głównie na rynkach rozwijających się, Ryanair głównie na rozwiniętych.

    Ryanair przykładowe "gęste" trasy:
    Londyn Stansted - Dublin = 7 rotacji dziennie
    Londyn Gatwick - Dublin = 4-5 rotacji dziennie
    Londyn Luton - Dublin = 3 rotacje dziennie
    Londyn Stansted - Cork = 2-3 rotacje dziennie
    Dublin - Bristol = 2-3 rotacje dziennie
    Palermo - Bergamo = 3 rotacje dziennie
    Charleroi - Barcelona = 2-3 rotacje dziennie
    Charleroi - Bergamo = 3 rotacje dziennie
    Charleroi - Rzym = 3 rotacje dziennie
    Birmingham - Dublin = 3 rotacje dziennie

    I tak dalej, i tak dalej... Dużo tego.

    Weź też pod uwagę, że mimo wszystko Ryanair ma trochę bardzo długich tras. Np. Teneryfa-Billund wg rozkładu ma prawie 5,5h - nie zdążą nawet dwóch rotacji na dzień zrobić.

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    A jaka to różnica? Chodzi Ci o połączenia z międzylądowaniem(leciałem kiedyś KTW-BUD-ATH)? Wydaje mi się, że to margines.
    chodzi o to, że latają do 66 (wg wiki) portów, na 230 trasach. FR z 280 portów lata na ok. 1500 trasach OIDP.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Stosunek ilosci floty do ilosci rotacji czy destynacji nie ma zadnego znaczenia. Miara jest raczej "fleet utilisation", czyli godzinowe wykorzystanie floty w ciagu np. doby. To zalezy od struktury siatki, niemniej ogolna zasada to czym dluzsze operowane trasy, tym wieksze powinno byc wykorzystanie.
    Pozdrowionka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •