Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Adaptive wing

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie Adaptive wing


    Polecamy

    Adaptive wing - prosta idea. Po prostu elastyczne skrzydło. Czy coś dzieje się w tym temacie czy pomysł umarł? Jakie są zalety takiego pomysłu a jakie wady?

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A tak konkretniej ??? Bo nie rozumiem trochę. To, że skrzydła dość mocno "pracują" podczas lotu (końcówki skrzydeł są w stanie w pionie się przemieszczać dość sporo) to nie żadne odkrycie.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Chodzi bardziej o coś takiego zamiast lotek i sterów wyginające się skrzydło. W necie tylko starocie o próbach w locie na F111.

  4. #4
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Koledze chodzi raczej o zmianę kształtu profilu w trakcie lotu. Obecnie zaczynam na swoje potrzeby mały przegląd zastosowań niektórych patentów z zakresu systemów łagodzenia turbulencji i wydaje mi się, że coś tam może być na ten temat. Jak natrafię dam znać.

    PS: widzę, że mnie ubiegł

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ciekawa idea. Tylko przed tym wiele pytań: wytrzymałość, trwałość, koszty itd. Tylko, żeby się jeszcze dało odgiąć do góry to wtedy by to było funkcjonalne. Takie pierwsze rzeczy mi przychodzą do głowy, może inni jutro napiszą coś ciekawego

  6. #6
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ten system był już wykorzystany na początku lotnictwa TUTAJ opis przykładowej konstrukcji oblatanej w 1910 roku
    "...Sterowanie odbywało się za pomocą odginania elastycznych końcówek skrzydeł i usterzenia za pomocą linek stalowych..."

    P.S. Tak, wiem, wiem na pewno autorowi pytania chodzi o zastosowanie systemu w samolotach z tworzyw sztucznych w celu zredukowania oporu szczelinowegi i zmniejszenia masy

    Edit: A tak na poważnie to sam jestem ciekaw jak to się ma do aeroelastyczności całego płata i do wystąpienia flattera giętno-skrętnego.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •