Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree3Likes
  • 1 Post By bedrzich
  • 1 Post By DCTunlimited
  • 1 Post By bedrzich

Wątek: Oznaczenie stopni

  1. #1
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Post Oznaczenie stopni


    Polecamy

    Witam!
    Mamy sytuację gdzie jeden i ten sam pilot jest kapitanem na 737, ale pierwszym oficerem na 777. Czy w tym wypadku trzyma w szafie dwa mundury, czy nosi ten z trzema czy czterema paskami?
    Pozdrawiam, Suchar62

  2. #2
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Ale po co dwa mundury? Skoro oznaczenie jest inne jedynie na pagonach?

  3. #3
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Ale po co dwa mundury? Skoro oznaczenie jest inne jedynie na pagonach?
    A jajecznica na rękawach marynarki?
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie Oznaczenie stopni

    Czysta abstrakcja! Choć teoretycznie możliwe to w realu z czymś takim się nie spotkałem! Za duże koszty dla linii - podwojne symulatory, szkolenia etc. Ponadto w zdecydowanej większości normalnych linii lotniczych obowiązuje model - jak zostałeś kapitanem na najniższym typie to na kolejny przechodzisz już jako kapitan a nie na F/O...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #5
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    A jajecznica na rękawach marynarki?
    Można doszyć/odszyć

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    A nie jest tak, że jak ma się aktualny TR na 1 typ, to na 2 się tak jakby "zamraża"?

  7. #7
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    TR jest jak każde inne uprawnienie wpisywane do licencji, ma swoją ważność i należy je przedłużać (o ile oczywiście chcesz z niego korzystać)

    Mając TR nawet na 777 i tak raz na dwa lata musisz przedłużyć uprawnienie SEP(L) jeśli chcesz polatać na Cessnie
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Czyli, jeżeli masz ważny TR powiedzmy na E170 i 777, to możesz latać na obydwu typach?

  9. #9
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Możesz mieć nawet i dziesięć TR i z wszystkich korzystać, problemem są jedynie czas i pieniądze... Type ratingi i recurrenty same się nie zrobią i nie opłacą
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie Oznaczenie stopni

    Umyka wam jeszcze jeden, dość istotny element dptyczący uprawnień pilota a mianowicie OPC czyli operator proficiency check czyli to, co przechodzi pilot linii co poł roku, także linia określa w jakim charakterze lata pilot - Cpt czy F/O. Robi się go łącznie na jednej sesji symulatorowej z LPC (licence p. c) bo wiele elementow jest wspolnych, a niektore sa inne jak np. AWOPS. I głownie te koszty są przyczyną dla ktorej w linii piloci zwykle latają na jednym typie. Wyjątki to tzw. Common TR np. A320/330, przepisy określają ile i jakie checki symulatorowe trzeba zaliczyć by tak latać. I znowu - jeśli jest to Common TR - to normalnie lata Capt/Capt na rożnych typach, a nie Capt na jednym, F/O na drugim.
    kebapf likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #11
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W pełni się z Tobą zgadzam, ale warto zauważyć TR nie ograniczają się tylko i wyłącznie do samolotów użytkowanych w liniach lotniczych Można mieć TR na 777 + ileś tam innych TRów na samoloty wykorzystywane prywatnie w sektorze GA

    OT: W zeszłym roku, przy okazji wizyty w serwisie spotkałem pilota z Rosji, który twierdził, że lata na 20 typach samolotów z czego koło 10 wymaga TR (od King Aira 350, przez Cessnę X, po jakiegoś większego Antka włącznie)
    kebapf likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie Oznaczenie stopni


    Polecamy

    Ok, ale zaczelo sie od pytania - Kapitan vs. FO czyli raczej latanie liniowe... Bo tak w ogole - TR mozna miec ile sie chce! Oby tylko mial kto za to placic...
    I jeszcze jedna, chyba najważniejsza sprawa - Kapitan w samolocie cywilnym to FUNKCJA a nie STOPIEŃ - to nie wojsko...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 14-01-2013 o 10:13
    sprajt2 likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •