Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
  1. #1
    Awatar derek

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie mijanki podczas startu


    Polecamy

    ciekawy jestem czemu kierowane są samoloty startujące w warszawie w kierunku zachodnim,kiedy w tym samym czasie od strony zachodniej wawy w strone piaseczna podchodzą samoloty.widziałem dziś wieczorem taką sytuacje jak samolot na wznoszeniu był tak na oko 0.5 km od lecacego na południe i tuż przed tamtym skrecił w prawo .

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jaka była różnica wysokości między nimi?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tak na oko pewnie niewielka.

    Nie chce cie martwic ale okiem z ziemi ciezko to ocenic.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    jeśli kontrola pozwala a tcas siedzi cicho to czemu nie? fajna fota byla na a.net jak z okna podchodzącego do lądowania samolotu "koleś" ustrzelił wznoszącego sie na oko 500m od nich ex Big jambo... czyli taki stan przed zawałowy...

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Miałem tak parę miesięcy temu --wieczorem, po starcie z 29, normalnie nabieraliśmy wysokości i gdzieś po 2 minutach od startu nagle gwałtownie zwolnliśmy i przestaliśmy się wznosić, włączylismy całą dyskotekę na kadłubie i skrzydłach, po czym jakieś pół minuty później zobaczyłem przez okno z prawej strony jakieś chyba 737, które przeszło stosunkowo blisko nad nami i wyraźnie schodziło nad piaseczno. Z powrotem zaczęlismy się wspinać kiedy przeszedł.

    Pozdr

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    a tcas siedzi cicho to czemu nie?
    Nawet to nie jest wymagane - w poblizu lotnisk TCAS potrafi sie odzywac i nawet czasami sie go celowo wylacza (np. rownolegle podejscia w KSFO). Jak piloci sie widza to jest to duze lepsze od kazdego TCAS

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    najlepiej jak niedawno dostal clrd 4 take off z 15 a reszta juz podchodzila do 33 ; ]

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Była separacja? Była.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Była separacja? Była.
    Nie psuj zabawy :P

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Chociaż czasem jak się przesadzi to kończy się to tak :

    Na kierunku lądowania RWY 11 (tj. z kursem przeciwnym do startującego samolotu WEA931) podchodził do lądowania na lotnisku EPWA samolot Cessna 525B ....otrzymał od kontrolera ruchu lotniczego organu kontroli zbliżania (krl APP) lotniska EPWA zgodę na podejście do lądowania według ILS 11 i zniżanie do 2500 stóp bez ograniczenia prędkości lotu.
    Krl APP, w wyniku nie wykonania przez WEA931 zakrętu natychmiast po starcie na kurs 330 stopni, co spowodowało wydłużenia czasu jego odlotu z kursem pasa po starcie z RWY 29, przerwał D-CJAK podejście według ILS na RWY11 i nakazał wykonanie zakrętu w lewo na kurs 360 stopni. Samolot D-CJAK utrzymywał kontakt radiowy z krl APP, a samolot WEA931 z krl TWR.
    Po wykonaniu nakazanych przez kontrolerów manewrów samoloty WEA931 i D-CJAK minęły się przy najmniejszej różnicy wysokości ok.100 stóp przy zerowej separacji poziomej w odległości ok. 5 NM od lotniska.
    (...)
    W tym czasie krl APP wykonał telefon do krl TWR nakazując mu podniesionym głosem oraz używając słów wulgarnych
    krl APP: niech on skręca na północ, ku..wa, .... ku..wa w prawo go na 270 na 090, ale już...
    krl TWR: nie w prawo, idzie w prawo...
    ku..wa w prawo 090 ale już
    w lewo
    ku..wa w prawo
    w prawo idzie, dobrze
    ku..wa ludzie co wy ku..wa robicie
    Jest wszystko OK
    jak jest ku..wa OK, ku..wa idą na siebie, no ku..wa twoja mać, co ty robisz
    (Opracowanie - Aviator)
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie mieszaj ludziom w glowach.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Nie mieszaj ludziom w glowach.
    Jakoś Ciebie nie rozumiem

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Post wegiego tak sie ma do tego tematu jak zacytowanie ostatnich slow sprzed katastrofy samolotu do faktu ze ktos odczul turbulencje w chmurze.

  14. #14
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Mijanka była? Była :k.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Chociaż czasem jak się przesadzi to kończy się to tak :

    Na kierunku lądowania RWY 11 (tj. z kursem przeciwnym do startującego samolotu WEA931) podchodził do lądowania na lotnisku EPWA samolot Cessna 525B ....otrzymał od kontrolera ruchu lotniczego organu kontroli zbliżania (krl APP) lotniska EPWA zgodę na podejście do lądowania według ILS 11 i zniżanie do 2500 stóp bez ograniczenia prędkości lotu.
    Krl APP, w wyniku nie wykonania przez WEA931 zakrętu natychmiast po starcie na kurs 330 stopni, co spowodowało wydłużenia czasu jego odlotu z kursem pasa po starcie z RWY 29, przerwał D-CJAK podejście według ILS na RWY11 i nakazał wykonanie zakrętu w lewo na kurs 360 stopni. Samolot D-CJAK utrzymywał kontakt radiowy z krl APP, a samolot WEA931 z krl TWR.
    Po wykonaniu nakazanych przez kontrolerów manewrów samoloty WEA931 i D-CJAK minęły się przy najmniejszej różnicy wysokości ok.100 stóp przy zerowej separacji poziomej w odległości ok. 5 NM od lotniska.
    (...)
    W tym czasie krl APP wykonał telefon do krl TWR nakazując mu podniesionym głosem oraz używając słów wulgarnych
    krl APP: niech on skręca na północ, ku..wa, .... ku..wa w prawo go na 270 na 090, ale już...
    krl TWR: nie w prawo, idzie w prawo...
    ku..wa w prawo 090 ale już
    w lewo
    ku..wa w prawo
    w prawo idzie, dobrze
    ku..wa ludzie co wy ku..wa robicie
    Jest wszystko OK
    jak jest ku..wa OK, ku..wa idą na siebie, no ku..wa twoja mać, co ty robisz
    (Opracowanie - Aviator)
    może dajmy ten tcas z opcja od 1 cm wysokości i zapomnijmy o 3 pasie na warszawce jak ta "wymowna kultura języka polskiego ubrana w jego najpiękniejsze zawiłości" jest prawda?

    swoja droga robi się tu drugie usa - bo tam mało brakowało a by była druga teneryfa....

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    swoja droga robi się tu drugie usa - bo tam mało brakowało a by była druga teneryfa....
    A to co sie w usa dzieje takiego co to niby sie u nas teraz zaczyna?

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Robi się zupełnie OT. Nie wiem, kolego blom, zapewne nie jesteś kontrolerem i nie sądzę, żebyś na co dzień miał do czynienia z takim stresem jaki wytwarza się w takiej sytuacji.l Dąsanie się o grube słowo jest kompletnie nie na miejscu; ani to nie było do wiadomości publicznej ani do Ciebie. Nie masz podstaw by to oceniać pod względem kultury słowa.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Kolega blom w takiej sytuacji powiedzialby zapewne cos w stylu "o mamo" albo "motyla noga".

    A co do OT - to np. wegi zamiast podsycac rozne niestworzone prezentowane tu historie mogles po prostu wyjasnic w czym rzecz, bo zadna wielka tajemnica sie w tym nie kryje, ot jeden samolot do Londynu leci drugi z Amsterdamu wraca, to sie po drodze mijaja i tyle. Pamietaj ze to forum prostych pytan a nie rozmowki na dowolny temat.

  19. #19
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ta, my fault.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  20. #20
    Awatar derek

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    tak tylko czemu kontrolerzy na to pozwalają żeby mijali sie tak blisko,chyba że pilot wykonał póżno polecenie skętu.miałem mijanke nad morzem sródziemnym ale wtedy lecący nad nami 737 leciał sporo wyżej choc bezpośrednio nad nami,tylko głupie było uczucie gdy z daleka widoczny coraz bardziej sie zbliżał

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •