To napisz do autora strony
btw tego nie ma nawet w materiałach do ATPL, sprawdziłem
Czytając opis działania radaru wtórnego (Radar wtĂłrny) natrafiłem na dwa jego elementy, których porządnych definicji nie mogę nigdzie znaleźć. Zatem czym są i do czego służą interrogator i ekstraktor? Do czego służy ekstraktor jest tutaj wytłumaczone, ale dosyć pobieżnie.
To napisz do autora strony
btw tego nie ma nawet w materiałach do ATPL, sprawdziłem
Interrogator zadaje pytanie transponderowi, tyle moja dyletancka pamięć ogarnia. Ekstraktor wyciąga użyteczne informacje i przekazuje je do dalszej obróbki. Jacek zna szczegóły których nikt nie rozumie więc może faktycznie napisz do niego.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Polska strona poświęcona radarom lotniczym Radary: radar impulsowy, pokładowy radar impulsowo-dopplerowski, radary kontroli ruchu lotniczego, radar wtórny, system rozpoznania swój - obcy (IFF) której autor jest m.in. byłym wykładowcą radiolokacji na WSOSP.
Znacznie szerzej traktuje temat niż heading.pata, można śmiało polecić! O interogatorze sporo w dziale IFF/SRR.
W dziale ACAS/TCAS jest drobna nieścisłość:
" Jeżeli natomiast zagrażający samolot nadaje odpowiedzi jedynie w modzie A, TCAS będzie traktował taki samolot jako lecący na tej samej wysokości."
Otóż, jeśli transponder nadaje tylko w modzie A (bo jest stary i innego modu w nim nie przewidziano) - TCAS w ogóle nie będzie widział takiego samolotu.
Jeśli zaś transponder ma fabryczną możliwość nadawania w modzie A/C, a nadaje tylko w modzie A (bo pilot wyłączył mod C, albo doszło do jakiejś awarii nadawania w tym modzie) - wtedy TCAS traktuje taki samolot, jako echo bez danych o wysokości. Wygenerowany będzie ew. tylko alarm TA.
Tu jest trochę o ekstraktorze:
http://www.radartutorial.eu/10.processing/sp08.en.html
Ostatnio edytowane przez radian ; 18-01-2013 o 10:08
Zakładki