Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Czym są i do czego służą interrogator i ekstraktor? (radar wtórny)


    Polecamy

    Czytając opis działania radaru wtórnego (Radar wtĂłrny) natrafiłem na dwa jego elementy, których porządnych definicji nie mogę nigdzie znaleźć. Zatem czym są i do czego służą interrogator i ekstraktor? Do czego służy ekstraktor jest tutaj wytłumaczone, ale dosyć pobieżnie.

  2. #2
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    To napisz do autora strony

    btw tego nie ma nawet w materiałach do ATPL, sprawdziłem

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Interrogator zadaje pytanie transponderowi, tyle moja dyletancka pamięć ogarnia. Ekstraktor wyciąga użyteczne informacje i przekazuje je do dalszej obróbki. Jacek zna szczegóły których nikt nie rozumie więc może faktycznie napisz do niego.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Polska strona poświęcona radarom lotniczym Radary: radar impulsowy, pokładowy radar impulsowo-dopplerowski, radary kontroli ruchu lotniczego, radar wtórny, system rozpoznania swój - obcy (IFF) której autor jest m.in. byłym wykładowcą radiolokacji na WSOSP.
    Znacznie szerzej traktuje temat niż heading.pata, można śmiało polecić! O interogatorze sporo w dziale IFF/SRR.

  5. #5
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    W dziale ACAS/TCAS jest drobna nieścisłość:
    " Jeżeli natomiast zagrażający samolot nadaje odpowiedzi jedynie w modzie A, TCAS będzie traktował taki samolot jako lecący na tej samej wysokości."

    Otóż, jeśli transponder nadaje tylko w modzie A (bo jest stary i innego modu w nim nie przewidziano) - TCAS w ogóle nie będzie widział takiego samolotu.
    Jeśli zaś transponder ma fabryczną możliwość nadawania w modzie A/C, a nadaje tylko w modzie A (bo pilot wyłączył mod C, albo doszło do jakiejś awarii nadawania w tym modzie) - wtedy TCAS traktuje taki samolot, jako echo bez danych o wysokości. Wygenerowany będzie ew. tylko alarm TA.


    Tu jest trochę o ekstraktorze:
    http://www.radartutorial.eu/10.processing/sp08.en.html
    Ostatnio edytowane przez radian ; 18-01-2013 o 10:08

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •