Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree1Likes

Wątek: Przelot nad Atlantykiem samolotów krótko i średniodystansowych

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie Przelot nad Atlantykiem samolotów krótko i średniodystansowych


    Polecamy

    Chciałbym zapytać jak jest zorganizowany "transport" samolotów między Ameryką i Europą gdy zakupiony samolot nie może, ze względu na krótki zasięg, sam przelecieć tego dystansu?
    Czy są one zamieniane na latające cysterny, aby jednak pokonać ten dystans, czy może są rozbierane i przewożone statkami?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O co chodzi z zamienianiem na latające cysterny?

  3. #3
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Chyba chodziło o podczepianie jakichś dodatkowych zbiorników paliwa, albo coś w tym stylu.

    Na skraju Ameryki jest Halifax, a potem są Grenlandia i Islandia, gdzie można przycupnąć i dotankować, więc spokojnie da się przelecieć.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zepsułeś zabawę

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A bywa i tak, że leci się Skytruckiem z PL do Wenezueli i pompuje paliwo z beczek.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Na skraju Ameryki jest Halifax, a potem są Grenlandia i Islandia, gdzie można przycupnąć i dotankować, więc spokojnie da się przelecieć.
    Tym bardziej da sie do Europy ze sie da przeleciec nad Pacyfikiem gdzie takie przystanki sa duzo rzadsze...
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 27-01-2013 o 01:09

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Proszę sie ze mnie nie nabijac ;p
    Nie jestem biegły w sprawach lotniczych, zadałem pytanie chyba w odpowiednim dziale

    Może nie bedę zakładał nastepnego wątku i zapytam:
    Dlaczego czasami zdarza się przed samym startem samolotu, że załoga podaje iż lot potrwa 30-40min krócej niz bylo to napisane na karcie pokładowej? Nie zawsze, ale od czasu do czasu zdarzają mi sie takie przypadki.

  8. #8
    Awatar pablo2208

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dertyh Zobacz posta
    Proszę sie ze mnie nie nabijac ;p
    Nie jestem biegły w sprawach lotniczych, zadałem pytanie chyba w odpowiednim dziale

    Może nie bedę zakładał nastepnego wątku i zapytam:
    Dlaczego czasami zdarza się przed samym startem samolotu, że załoga podaje iż lot potrwa 30-40min krócej niz bylo to napisane na karcie pokładowej? Nie zawsze, ale od czasu do czasu zdarzają mi sie takie przypadki.

    I już pędze z odpowiedzią Często są skróty po trasie, korzystne warunki atmosferyczne.
    Pozdrawiam Pablo



  9. #9

    Dołączył
    Jul 2011

    Red face

    Witam.Kiedyś oglądałem program Polarni piloci,o firmie Buffalo Airways.Firma sprzedała do Turcji samoloty gaśnicze Canso.Problem pojawił się w momencie kiedy trzeba było dostarczyc je do Turcji z racji tego żę zasięg nie pozwalał na przelot.poradzili sobie w ten sposób że zainstalowali na pokładzie dodatkowe zbiorniki bodaj tworzywowe,które pozwoliły na przelot przez atlantyk i dotankowanie chyba na kanarach.Nie pamiętam dokładnie jak to się skończyło ale chyba dolecieli.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W magazynie pokładowym Lufthansy był bardzo ciekawy artykuł na temat dostarczania Embraera z fabryki z Brazylii. Samolot był lekki i doleciał bez problemu do Wysp Kanaryjskich, z fabryki do wylotu nad Atlantyk było jeszcze międzylądowanie z tankowaniem "pod korek" (tak, właśnie tak napisali "filled to the brim"). Za sterami był kpt. Kemeny jeśli dobrze pamiętam nazwisko.
    ---
    oɹ6ǝןןⱯ ɐu ǝɹnʇɐıʍɐןʞ ɯǝɟıdnʞ zɐɹ ıuʇɐʇsO

  11. #11
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dertyh Zobacz posta
    Dlaczego czasami zdarza się przed samym startem samolotu, że załoga podaje iż lot potrwa 30-40min krócej niz bylo to napisane na karcie pokładowej? Nie zawsze, ale od czasu do czasu zdarzają mi sie takie przypadki.
    - ano dlatego, że lot netto zawsze trwa krócej, w zależności od długości bo do tego trzeba dodać czas na kołowanie, ewentualny ruch na podejściu i kolejkowanie, dojazd do bramki w miejscu docelowym, spóźnionego boardingu + zapas na zapas. Szczególnie lubią dodawać czas linie LCC aby odtrąbic fanfary na: "Another on time flight"
    Pitterek

  12. #12
    Awatar szczurek_krk

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie Odp: Przelot nad Atlantykiem samolotów krótko i średniodystansowych

    Dobra, skoro pojawił się taki wątek to bardziej interesuje mnie kwestia pogody. Dla przykładu taka Islandia duża nie jest a warunki pogodowe są tam bardzo kapryśne i szybko się zmieniajace. Teoretycznie przez kilka godzin lotu warunki sa w stanie na tyle się zmienić, że zaloga nie może wykonać miedzyladowania. Czy są jakieś dodatkowe wymogi dotyczące prognoz pogody na lotniskach na których ma się odbyć miedzyladowanie

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Po pierwsze to taki samolot leci na pusto. A każdy kg mniej robi swoje. Co automatycznie zasięg takiego samolotu się zwiększa. Druga sprawa, to międzylądowania. W końcu lecą właśnie mniejsze samoloty, więc mogą lądować na mniejszych, mniej znanych lotniskach. Wykombinowanie jakiegoś dodatkowego zbiornika przy locie bez paxów też nie powinno stanowić większego problemu.

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurek_krk Zobacz posta
    Dla przykładu taka Islandia duża nie jest a warunki pogodowe są tam bardzo kapryśne i szybko się zmieniajace. Teoretycznie przez kilka godzin lotu warunki sa w stanie na tyle się zmienić, że zaloga nie może wykonać miedzyladowania.
    Dlatego fajnie jest czytac reportaze takich zawodowych "dostarczycieli" samolotow jak naprzyklad Bill Cox ktory w malych samolotach przelecial przez Atlantyk setki razy. Rzeczywiscie pogoda jest glownym tu czynnikiem i czasami czekaja przez cale dni (zdarzaja sie i tygodnie!) az otworzy sie wlasciwe okienko pogodowe. Okres zimy jest najgorszy. Zreszta nie tak dawno opisywali wypadek z jednym bardzo doswiadczonym angielskim zawodowym pilotem ktory odebral samolot w US z zamiarem dostarczenia do Europy ktory siedzial w jakims hotelu przy grancy US juz 3 tygodnie czekajac na poprawe pogody ale w koncu sie zezloscil i wystartowal (chcial zdarzyc na urodziny corki) i niestety zginal w ciagu godziny z powodu oblodzenia. Typowe postoje na trasie oprocz Islandii to Goose Bay i Narsarsuaq (Grenlandia) i w tym ostatnim benzyna lotnicza kosztuje mniej wiecej 3 razy wiecej niz w Stanach. Teraz latasz wyposazony w radia HF tak ze bedac na trasie mozesz pytac jaka pogoda w punkcie docelowym i modyfikowac plany jak trzeba.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 29-01-2013 o 23:54

  15. #15
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurek_krk Zobacz posta
    Dla przykładu taka Islandia duża nie jest
    Jedna trzecia Polski, na moje mała nie jest. Generalnie nie ma tej samej pogody na całej wyspie.
    Cytat Zamieszczone przez szczurek_krk Zobacz posta
    Czy są jakieś dodatkowe wymogi dotyczące prognoz pogody na lotniskach na których ma się odbyć miedzyladowanie
    Tzn. jakie dodatkowe wymogi?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Dlatego fajnie jest czytac reportaze takich zawodowych "dostarczycieli" samolotow
    Polecam książkę "So You want to be a Ferry Pilot" autorstwa Spike'a Nasmytha. Do dostania za $3 na Amazonie.

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Polecam książkę "So You want to be a Ferry Pilot" autorstwa Spike'a Nasmytha. Do dostania za $3 na Amazonie.
    $3 jak masz Kindla

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    $3 jak masz Kindla
    Nie tylko: Amazon.com: Free Kindle Reading Apps

  19. #19
    Awatar szczurek_krk

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Tzn. jakie dodatkowe wymogi?
    Głównie chodzi mi o zmienność pogody w czasie. Zakładam, że w przypadku "normalnego" lotu samolot może wystartować kiedy lotnisko docelowe/zapasowe przyjmuje lub będzie przyjmowało w czasie przewidywanego lądowania.
    Zastanawiam się czy w przypadku takich lotów atlantyckich warunki pogodowe muszą być zachowane w czasie przewidywanego lądowania + np kolejne 6 godzin aby mówiąc wprost nie było niespodzianki.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    To ja zadam pytanie z innej beczki. A nawet dwa.
    Wie ktoś ile taki pilot, przewożący samolot, zarabia?
    I drugie, są firmy, które takich pilotów zatrudniają czy może są to wolni strzelcy, którzy sami się ogłaszają i szukają sobie zleceń?

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •