Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1
    Awatar filipg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie Idealne kołowanie


    Polecamy

    Mam pytanie dotyczące kołowania wszystkich samolotów.
    Jak piloci to robią że podczas kołowania przednie podwozie samolotu niemal idealnie jedzie po żółtej lini?? Czy mają tam jakieś kamery czy po prostu "na wyczucie"??

  2. #2
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    też mnie to intryguje

  3. #3
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak samo możesz jechać samochodem równo przy krawędzi jezdni i nie potrzebujesz do tego kamer, tylko trochę praktyki.
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    To nie takie trudne, i tak "idealnie" tez nie jada. Tak, trening ktory juz zaczynasz w malej Cessnie.

  5. #5
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Na wycieraczke.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  6. #6
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    J abym wręcz powiedział, że zaczyna się ten trening w MFS :P. Pewnie starają się aby pilot 1 miał linie po prawej a pilot 2 po lewej i jakos to wychodzi

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    ale to wcale nie trudno ustawic ze idealnie jedziesz po linii

    zatrzymaj sie idealnie pod rekawem w miejscu ze strzalka i STOP
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  8. #8
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że kołowanie "na okucie wycieraczki" lub inny punkt odniesienia jest dla bardziej doświadczonych i obytych z danym typem maszyny pilotów.

    Początkujący na danym typie powinni sie chyba zapoznać z czymś w tym rodzaju:

    http://www.boeing.com/commercial/air...ps/737sec4.pdf

  9. #9
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin
    J abym wręcz powiedział, że zaczyna się ten trening w MFS :P. Pewnie starają się aby pilot 1 miał linie po prawej a pilot 2 po lewej i jakos to wychodzi
    samoloty nie jezdza!!!
    a tak btw. to jak saturn, to nie jest takie trudne ;]

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    samoloty nie jezdza!!!
    Hmm pływa?

  11. #11
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    kołuje

  12. #12
    Awatar filipg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    ok czyli już rozumiem ale przy niektórych rękawach na liniach kołowania są wyznaczone miejsca postoju dla różnych typów samolotów. Jak oni to robią że zatrzymują sie idealnie w tym miejscu??

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Marshal/system dokowania

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Zdaje się że na LHR są jeszcze lustra.

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tutaj widać trochę:
    http://www.airliners.net/open.file/0148444/L/

    PO lewej tuż przy środkowym słupku i pośrodku prawej szyby widać światła, które mówią, kiedy należy stanąć. Oczywiście są różne systemy, jeżeli któryś z kolegów pilotów mnie poprawi, to nie będę się dąsał. Generalnie przy rękawie jest wyświetlacz podający informacje.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    albo stoi pan z follow me

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    AIP Polska (jest jeszcze rysunek, ale nie umiem przekopiować):


    "AUTOMATYCZNY SYSTEM DOKOWANIA RLG
    OPIS SYSTEMU
    Automatyczny system dokowania RLG składa się ze wskaźnika zainstalowanego
    na przedłużeniu linii centralnej kołowania wprowadzającej na
    stanowisko postojowe oraz zestawu czujników wbudowanych w płytę
    peronową.
    W system automatycznego dokowania na płycie nr 3 zostały wyposażone
    następujące stanowiska postojowe: 109, 110.
    Wskazania systemu dokowania RLG dla samolotu typu A320 dotyczą
    również typów A319 i A321.
    System jest przystosowany do odczytu wskazań z lewego fotela kabiny
    pilotów
    .
    Wskaźnik systemu zawiera następujące elementy świetlne:
    1 - cyfrowy wskaźnik wyświetlający typ samolotu
    2 - dwa światła zielone (START)
    3 - dwa światła żółte (CAUTION)
    4 - dwa światła czerwone (STOP)
    5 - pionową zieloną poprzeczkę świetlną
    6 - dwie pionowe czerwone poprzeczki świetlne.
    System jest gotowy do użytku gdy:
    - na wskaźniku cyfrowym (1) jest wyświetlony typ samolotu,
    - włączone są zielone światła (2),
    - włączona jest pionowa zielona poprzeczka świetlna (5).
    Przed rozpoczęciem operacji dokowania załoga statku powietrznego
    musi upewnić się, że na wskaźniku cyfrowym (1) jest wyświetlany
    właściwy typ samolotu i włączone są światła zielone.
    Każda operacja dokowania jest nadzorowana przez personel naziemny.
    W trakcie dokowania istnieje możliwość odłączenia automatycznego sterowania
    światłami i przejścia, w razie potrzeby, na sterowanie
    półautomatyczne i/lub ręczne.

    Dokowanie w oparciu o ręczny system sterowania światłami i/lub wskazania
    personelu naziemnego jest dostępne na żądanie.
    W wypadku awarii i/lub wyłączenia systemu w czasie dokowania statku
    powietrznego operację dokowania należy dokończyć w oparciu o wskazania
    podawane przez personel naziemny."

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    na GLA

    1) lustra
    2) tablica ze swietlowka po srodku i kreskami dla modelu samolotu)
    3) tablica elektroniczna z odleglosciomierzem (najlepsze) ustawiasz model samolotu i pokazuje sie licznik ile metrow a pozniej STOP
    4) pan do zadan specjalnych

    zapomnialem o strzalce na ziemi i napisie STOP

  19. #19
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Atco, uzyj prinscreen'u dla tych co nie maja dostepu do AIP

    hej

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Wszyscy maja.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •