Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: A330 Cargo

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie A330 Cargo


    Polecamy

    Co na celu ma ten obły element przy przy przednim podwoziu A6-DCA Etihad Airways Airbus A330-243F - Planespotters.net Just Aviation ?

  2. #2
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Podniesienie przodu, aby podłoga była poziomo i ładunki nie zsuwały się.
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A czy ma to jakiś więększy wpływ na własności/osiągi samolotu? Np. ze względu na zmianę kąta natarcia podczas rozbiegu?
    Albo może na coś jeszcze?

  4. #4
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie

    Andreasie!
    Z pewnością ma to wpływa na to jak powietrze opływa kadłub, może troszkę "zturbulentnić" powietrze (brak mi słowa) na dolnej części kadłuba, na pewno ma to wpływ na opór, co może trochę zwiększyć koszty, a podczas rozbiegu pewnie potrzeba z 10 kts więcej. Airbus wyprodukował tę wersję w okolicach roku 2010 i używają jej co najmniej trzy "poważne" linie, uważam więc że cieszy się on powodzeniem.
    Pozdrawiam, Suchar.

    P.S. Kątem natarcia nazywamy kąt zawarty pomiędzy wektorem prędkości strug napływającego powietrza, a cięciwą skrzydła. Chyba że chodziło Ci o coś innego.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zalozylem, ze ta maszyna od 'normalnych' wersji rozni sie wylacznie podniesieniem przodu samolotu (na stale - bez mozliwosci zmiany) co przeklada sie na zmiane kata natarcia podczas rozbiegu Jesli natomiast jest to mechanizm ktory podnosi dziob samolotu wylacznie na czas zaladunku to moje pytanie jest oczywiscie bezsensowne.

  6. #6
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andreas Zobacz posta
    Zalozylem, ze ta maszyna od 'normalnych' wersji rozni sie wylacznie podniesieniem przodu samolotu (na stale - bez mozliwosci zmiany) co przeklada sie na zmiane kata natarcia podczas rozbiegu Jesli natomiast jest to mechanizm ktory podnosi dziob samolotu wylacznie na czas zaladunku to moje pytanie jest oczywiscie bezsensowne.
    Piszą o tym w angielskiej wikipedii - akapit o A330-200F. Airbus A330 - Wikipedia, the free encyclopedia

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    W/g kolegow latających na 330F wpływ owiewki na osiągi samolotu jest pomijalny zarowno przy starcie jak i w czasie lotu.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •