Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie Długości pasów do startu i lądowania


    Polecamy

    Szukałem podanego w wygodnej formie zestawienia wymaganych długości pasa startowego przez popularne modele samolotów pasażerskich. Tabele wydłubałem m.in. ze strony jakiegoś niemieckiego urzędu zajmującego się hałasem generowanym przez samoloty i z brytyjskiego Ministerstwa Transportu.







    Zostawiam dla potomnych

    Dzięki za te dane. Ponieważ szukający takich informacji szperają po Forum Prostych Pytań, to też tam przenoszę Twój post. Quantas

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jak się mają do danych z tabel, niektóre popularne lotniska, choćby SXM gdzie pas ma 2000 metrów, a z którego startują mocno zatankowane duże samoloty ?



  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Po pierwsze skad wiesz na ile sa zatankowane? Samoloty dalekodystansowe tylko w nielicznych lotach rzeczywiscie sa zatankowane pod korek. Dane z powyzszych tabel dotycza dystansow wymaganych przy maksymalnych dopuszczalnych masach.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Alez ja nie twierdze ze pod korek. Jednak lecąc z Antylii do Europy to troche tego zabrać trzeba. Bagaże wakacyjne tez trochę ważą.
    Jeśli wedlug tabeli 747 czy MD-11 albo 340 porzbuje pod pełnym załadunkiem ponad 3000 metrów to zadziwia że przy ładunku na powiedmy 75% wystarczy tylko 2000 metrów.



  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Z Antyli do takiej Holandii, Francji, UK czy Niemiec, a wiec typowych destynacji, jest przeciez nie tak daleko, blizej niz chocby z PL do US. Wiec taki MD11 czy 747 zabiera stosunkowo niewiele paliwa w porownaniu ze swoimi mozliwosciami. Lukow cargo tez raczej w calosci sie nie wypelni. Zreszta przed otwarciem tego typu polaczen wylicza sie ile bedzie potrzeba paliwa do typowego lotu i czy dany typ jest w stanie taki lot wykonac.

    Tak btw, UPS na MD11 do Szanghaju lata z pasa 29 bez zadnego problemu.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Jednak lecąc z Antylii do Europy to troche tego zabrać trzeba.
    Jak sobie obejrzysz polaczenia to nie leca bezposrednio z SXM do Europy tylko leca na inne pobliskie lotnisko z dlugim pasem gdzie tankuja do konca. A wiec startujac z SXM sa stosunkowo lekkie. 8 godzinny lot z SXM do Paryza czy Amsterdamu wymaga jednak sporo paliwa - taki 747 z pasazerami i bagazem raczej nie bylby w stanie (legalnie=FAR) sie wyrobic z tego pasa. Naprzyklad lotnisko na Antigua uzywane moze byc do takiego postoju na paliwo.

    Poza tym te tabele ..............

    Dla prostej orientacji sa wystaczajace (MTOW, standartowa pogoda, poziom morza, itp.). Trzeba tylko dodac ze piloci nie uzywaja takich tabel. Obliczenie potrzebnej drogi startowej zalezy od tylu czynnikow i dlugosc ta moze sie zmieniac w bardzo szerokich granicach (nawet 3-krotnie) tak ze piloci albo korzystaja ze specjalnych tabel albo maja odpowiedni program na laptopie do tych obliczen.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,

    podłączam się do wątku i pytam czy ma ktoś dane dotyczące mniejszych samolotów nie odrzutowych? takich zabierających na pokład do 20 osób.

    Pozdrawiam


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •