Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By N077GL

Wątek: Droga i szkolenie

  1. #1
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie Droga i szkolenie


    Polecamy

    Witam!
    Dzisiejszego wieczoru będą dwa pytania:
    1. Czy linie lotnicze unikają szkolenia pilotów na zbyt dużą liczbę maszyn? Na przykład latam na 737 NG i przy tym zostańmy, czy jeżeli mam "predyspozycje" to mogę się przesiąść, na dajmy na to, 777? Niedawno oglądałem Air Crash Investigation na temat katastrofy Jaka 42 pod Jarosławiem, gdzie pilotom się pochrzaniły przyrządy i pytam własnie w tym kontekście.
    2. Jak wyglądają trasy samolotów liniowych? W rejonie TMA czy CTR jest to chyba jasne, wszystko mamy opisane, ale gdy FMC wyliczy nam trasę, to poruszamy się po z góry opisanej powietrznej autostradzie, czy tak po prostu od punktu do punktu?

    Dziękuje za odpowiedzi i chciałbym też przeprosić jeżeli temat ten był już poruszany, pisałem to w "lotniczym afekcie"
    Pozdrawiam, Suchar62.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    W tym programie chodziło o latanie na dwóch typach jednocześnie, tego sie w normalnych liniach nie praktykuje (w dodatku nie byli właściwie przeszkoleni). Przechodzenie z typu na typ jest normalnie praktykowane, przy czym przeszkolenie na nowy typ łączy sie z zaprzestaniem latania na poprzednim.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suchar62 Zobacz posta
    ale gdy FMC wyliczy nam trasę, to poruszamy się po z góry opisanej powietrznej autostradzie, czy tak po prostu od punktu do punktu?
    Latanie od punktu do punktu nie jest w sprzecznosci z lataniem po "autostradzie". Poza tym FMC nie "wylicza" trasy tylko realizuje lot po trasie ktora zostala ulozona przez dyspaczerow na ziemi grubo przed startem zanim zaloga nawet weszla do samolotu. Oczywiscie to nie znaczy ze trasy nie mozna dalej zmieniac w czasie lotu.
    flyboy16 likes this.

  4. #4
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    W tym programie chodziło o latanie na dwóch typach jednocześnie, tego sie w normalnych liniach nie praktykuje (w dodatku nie byli właściwie przeszkoleni). Przechodzenie z typu na typ jest normalnie praktykowane, przy czym przeszkolenie na nowy typ łączy sie z zaprzestaniem latania na poprzednim.
    OIDP Przepisy EU-OPS dopuszczają latanie na max 2 osobnych "ciężkich" typach jednocześnie. Nie jest to często praktykowane, bo trzeba by pilotom robić co pół roku "check'i" na każdy typ osobno - a przewoźnicy, jak wiadomo, nie lubią dodatkowych kosztów Plus oczywiście zwiększa to ryzyko pomyłek.

    Jest za to sporo samolotów na które są na tyle podobne do siebie, ze wpisuje się je do licencji jako jeden typ - np. ATR-42/72, A318/319/320/321, B757/767, B777/787. Wtedy można je zmieniać bez ograniczeń i dodatkowych przeszkoleń.

    Jest jeszcze "Mixed Fleet Flying" (albo CCQ u Airbusa). Przy spełnieniu pewnych warunków (z grubsza: co pół roku naprzemiennie symulator raz na jednym, raz na drugim) można łączyć odrębne typy o podobnej filozofii kokpitu - np. A320/330, A330/340 (A320/340 chyba też, ale nie dam głowy), 787/767, a nawet 787/737NG

    Producenci od jakichś 30 lat starają się na tyle upodobnić do siebie kolejne modele, żeby można było tak robić, a w konsekwencji zmniejszyć koszty przeszkoleń.
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 25-03-2013 o 16:33

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    No nie do końca z tym 777/787 - jest to Boeingowski odpowiednik mixed fleet flying - potrzebne jest przeszkolenie z 777 na 787 (lub odwrotnie!) i wprawdzie LPC są "wymienne" ale już OPC niekoniecznie - wszystko zależy od firmy.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #6
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    W każdym razie, o ile wiem, w licencji JAA wpisuja TR B777/787. To może trzeba zrobić "szkolenie w różnicach?"

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Wpis wpisem - a siekierka siekierką W każdej licencji tak wpisują, ale i tak przeszkolenie jest potrzebne!
    A przecież z B737-3/4/5 na NG też jest przeszkolenie! Bez niego (fakt - raz! Ale zawsze i - ktoś zapłacić musiał :/) nie mogłem latać na NG.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 25-03-2013 o 22:39
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •