Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Praca w amerykańskich liniach lotniczych


    Polecamy

    Takie luźne dywagacje, temat wydaje mi sie ciekawy.

    Jak wyglada sytuacja na rynku amerykańskim jeśli chodzi o zatrudnienie obcokrajowca w liniach lotniczych? Czy pilot dajmy na to chociażby z Polski posiadający wszystkie niezbędne licencje zrobione w USA wg FAA może latać po świecie pod banderą amerykańskich linii? Ciężko jest sie przebić przyjezdnemu? Może ktoś ma jakieś informacje do których linii aplikować na starcie (z ATPL frozen)? No i pewnie jakaś wiza umożliwiająca prace jest potrzebna. Pytam, bo może ktoś ma jakieś osobiste doświadczenia, a fajnie by było sie rozeznać w sytuacji.


    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jestem pewien ze jedna rzecz obowiazuje - musisz miec pozwolenie na prace. Linia lotnicza (pracodawca) musialaby wystapic do Departamentu Pracy (Department of Labour) z prosba o wydanie ci takiego pozwolenia - musieliby udowodnic ze nie moga znalezc na to miejsce zadnego amerykanina - przynajmniej takie sa procedury jesli chodzi o kazda inna prace. W obecnych warunkach raczej ciagle bedzie to trudne - pilotow w USA szukajacych pracy jest ciagle duzo. Jest raczej odwrotnie - jest duzo amerykanskich pilotow latajacych dla zagranicznych lini lotniczych. I pamietaj - wedlug FAA nie ma czegos takiego jak ATPL-frozen, musisz miec pelne ATPL lub go nie masz.

  3. #3
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czyli jak wyglada werbowanie F/O w amerykanskich liniach? Trzeba miec pelny ATPL (te 1500h?) czy CPL wystarcza? Gdzie jeszcze sa poszukiwani piloci z licencjami FAA (jakbys znal konkretne przyklady linii to cie ozloce ) ? Wielkie dzieki za odpowiedz, widze ze sie orientujesz w temacie. Pozdrawiam

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wg JAA tez nie ma czegos takiego jak ATPL - frozen :/

  5. #5
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Więc jak sie nazywa ta zdana teoria do ATPL'a? Moze po prostu zle uslyszalem/przeczytalem

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jako poczatkujacy pilot co najwyzej mozesz sie dostac w USA do tzw. 'regionals' czyli malych regionalnych lini lotniczych. Bedziesz latac jak FO na turbopropach naprzyklad na samolotach typu Beech 1900 lub SAAB 340. Tutaj jest dobra stronka - pokazuje minimalne kwalifikacje na te stanowiska (dane z listopada). Jak widac obecne wymagania nie sa wygórowane - ala przykladu linia Colgan wymaga 500/50 - co oznacza 500 TT (total time) i 50 ME (multi-engine). Oczywiscie tego nie pisza ale wymagaja CPL (Commercial) i IFR (instruments) - to jest absolutna podstawa. Z taka iloscia godzin oczywiscie o ATP nie ma mowy, tego nie wymagaja. Ale jak mowilem - jako cudzoziemiec masz dodatkowy problem pozwolenia na prace. Jak klikniesz na poszczegolne linie to tez masz dalsze informacje, miedzy innymi ile placa na godzine.

    http://airlinepilotcentral.com/resou...070412222.html

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tutaj dodatkowo znalazlem ciekawa oferte z lini Mesa Airlines ktora zaplaci za odpowiedni trening i gwarantuje ci promocje do kapitana w ciagu 3 lata. Jak widac jako absolutne minimum wymagaja 200 godzin nalotu oraz licencje IFR i CPL, nawet ME nie jest wymagane. Za reszte treningu placa z podanymi warunkami. Doprawdy nigdy nie widzialem tak niskiego progu w USA aby sie zalapac na kariere lotnicza.

    http://www.flightcareers.com/Pace_Br...i_Training.htm

  8. #8
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ta Mesa to chyba jakas spora grupa. Nie moge znalezsc na czym konkretnie lataja. Znajduje tylko poszczegolne linie (na airliners.net) np. US Airways (Mesa Airlines) w takim stylu podpisane.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BLV
    Ta Mesa to chyba jakas spora grupa. Nie moge znalezsc na czym konkretnie lataja. Znajduje tylko poszczegolne linie (na airliners.net) np. US Airways (Mesa Airlines) w takim stylu podpisane.
    Tak, to duza konglomeracja pomniejszych lini.
    Tutaj jest ich flota.
    http://www.pilotjobs.com/default.las...ine&airline=32
    Bedziesz pewnie zaczynac od 19-to osobowego Beechcraft 1900.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jak pewnie slyszales podniesli w USA pare dni temu przymusowa emeryture dla pilotow - z 60 do 65 lat. Wedlug niektorych pilotow ktorzy pisza na internecie nastapil wobec tego nagly spadek zapotrzebowania na nowych pilotow i taka naprzyklad Mesa nagle przestala przyjmowac nowych kandydatow. Czy to prawda to nie wiem bo ci piloci ktorzy pisza naleza do tych bardzo zgorzknialych.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jestem pewien ze jedna rzecz obowiazuje - musisz miec pozwolenie na prace. Linia lotnicza (pracodawca) musialaby wystapic do Departamentu Pracy (Department of Labour) z prosba o wydanie ci takiego pozwolenia - musieliby udowodnic ze nie moga znalezc na to miejsce zadnego amerykanina - przynajmniej takie sa procedury jesli chodzi o kazda inna prace. W obecnych warunkach raczej ciagle bedzie to trudne - pilotow w USA szukajacych pracy jest ciagle duzo. Jest raczej odwrotnie - jest duzo amerykanskich pilotow latajacych dla zagranicznych lini lotniczych. I pamietaj - wedlug FAA nie ma czegos takiego jak ATPL-frozen, musisz miec pelne ATPL lub go nie masz.
    Stary o czym Ty piszesz?!?! takich brakow pilotow nie bylo w us jeszcze nigdy, wszystkie regionals zatrudniaja kolesi z takimi minimami ze jeszcze rok temu (gdy minima byly juz smieszne) by to przez mysl nikomu nie przeszlo.
    Jak sam wspominasz Mesa to juz sama siebie przeszla, ale trzeba byc idiota zeby dla takiego "bottom wiper" pracowac skoro mozesz isc do Pinnacle, Jet Express, itd gdzie upgrade jest w miare szybki i chociaz "cos" zarobisz i nie bedziesz zwyklym smieciem.
    Jesli chodzi o ATP to nie wiem o co chodzi z tym frozen, ale wiekszosc lini chce zeby miec tylko pisemny egzamin ktory jest dobry przez 24 miesiace a jezeli bo jak dostaniesz upgrade to automatycznie dostajesz ATP. No i tak jak saturn pisze trzeba miec pozwolenie na prace, ale w tym biznesie nieoficjalnie PREFEROWANE jest obywatelstwo

    PS.
    We wszystkich liniach aplikacje sa przyjmowane nawet z mniejsza iloscia nalotu niz te publikowane. Teraz jest rynek dla pilotow

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    Jak sam wspominasz Mesa to juz sama siebie przeszla, ale trzeba byc idiota zeby dla takiego "bottom wiper" pracowac skoro mozesz isc do Pinnacle, Jet Express,
    Mozesz jak masz 1000 godzin wylatane. Prosze nie wypisuj teoretycznych nonsensow. Sytuacja na rynku pilotow zmienia sie z miesiace na miesiac i wbrew temu co piszesz jeszcze lapanek na ulicy nie ma na pilotow. Sa wymagania - im lepsza linie tym wyzsze wymagania. I wbrew temu co piszesz Mesa jest uwazana za bardzo dobry poczatek.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    sory... troche nie stylistyczny ten ostatni post... ale co tam, to nie lekcja polskiego.
    Jesli chodzi o podniesienie wieku emerytur to, nie ma to absolutnie zadnego impaktu na regionals. Kolesie w wieku 60 lat lataja dla major airlines... wiec co to ma wspolnego z mesa, ktora placze, ze nie ma kto dla nich latac. Poza tym jest takie stare indianskie przyslowie... friends don't let friends work for mesa

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Jakich nonsensow. Sytuacja zawsze sie zmieniala, ale takiego zapotrzebowania nie bylo jeszcze NIGDY! Jedyna z regionali ktora nie bierze teraz ponizej publikowanych minimow jest Sky West

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Siedzisz w Gdansku i piszesz o rynku dla pilotow w USA. Moze bys tak zaczal pisac o czym masz troche pojecia ....
    Merry Christmas

  16. #16
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    Jesli chodzi o podniesienie wieku emerytur to, nie ma to absolutnie zadnego impaktu na regionals. Kolesie w wieku 60 lat lataja dla major airlines...

    utwierdzilem sie, ze czas Cie dodac do zignorowanych... przemysl sobie to dobrze jeszcze raz i zastanow czy nie widzisz powiazania pilotow latajac dla UA, AA i Mesa? to nie jest ten sam worek?

    skad u Gdanszczanina taki brak polskiego slownictwa? polinglisz?

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    saturn, jak cie obrazilem to cie przepraszam, nie denerwuj sie. zamiast tego moze mi wytlumaczysz jak to sie stalo, ze mesa przestala zatrudniac bo faa podniosla wiek emerytur o 5 lat??? no bo ja myslalem, ze do takiego celu sa takie fora.

    PS chyba dawno zadnej aplikacji nie wysylales, bo masz przeterminowane informacje

    POZDROWISKA

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    saturn, jak cie obrazilem to cie przepraszam, nie denerwuj sie. zamiast tego moze mi wytlumaczysz jak to sie stalo, ze mesa przestala zatrudniac bo faa podniosla wiek emerytur o 5 lat???
    Absolutnie nie czuje sie obrazony 8)
    Z pilotami to jest taka piramida. Ci najlepsi, z najwiekszym doswiadczeniem ida do duzych lini zwalniajac miejsca tym na dole ktorzy w ten sposob moga sie piac. Jak ta piramida od gory sie zamyka (pozniejsza emerytura) to nagle ci na samym dole maja mniej szans piecia sie do gory - wszystko sie opoznia. To takie naczynia polaczone. Wobec tego jest zupelnie logiczne ze taka zmiana w wieku emerytalnym ma nagly wplyw na zapotrzebowanie na pilotow - nawet na samym dole tej piramidy.
    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    Poza tym jest takie stare indianskie przyslowie... friends don't let friends work for mesa
    Nie wiem gdzie to slyszales (od indian w Gdansku? ) ale jest to zupelnie nieprawdziwa informacja. Mesa jest bardzo porzadanym miejscem pracy dla mlodych pilotow w USA. Wiem to z pierwszej reki.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie


    Polecamy

    Zgadzam sie z Toba w 100% ze piloci z regionali odchodza do duzych lini i automatycznie podwyzszenie wieku emerytalnego blukuje troche to zapotrzebowanie.
    Trzeba tylko tez wzisc pod uwage to, ze nie tylko to reguluje zapotrzebowaniem, jest to wrecz mala czesc ogolu.
    Linie regionalne rosna teraz w potege, kupuja nowy sprzet, maja gigantyczna liczbe pasazerow, a wszyscy tez wiemy ze jeden samolot zeby na siebie zarabial potrzebuje przynajmniej kilkunastu pilotow z drugiej strony pilotow na rynku nie ma az tak wielu, trenig jest drogi a placa w regionalach cieniutka (szczegolnie pierwsze lata). Z kolei regionale zyja wylacznie z kontraktow z "major airlines" a ich strategia na pozyskanie "sily roboczej" jak do tej pory bylo jedynie obnizanie minimow a nie podwyzszanie zarobkow. Zapotrzebowanie na pilotow w regionalach jest teraz gigantyczne i jeszcze nigdy nie bylo tak latwo jak teraz dostac sie do pracy w liniach.
    Mesa jest teraz tak zdesperowna ze odpala od czasu do czasu swoj "conditional hiring program" i biora kolesi wyszkolonych pod part 61 z 250 h a part 141 nawet 190h. Pinnacle nadal publikuje 1000/200 a jak masz referal i przejdziesz przez rozmowy to wchodzisz w ten biznas z 600h. Nawet Spirit ostatnio bral gosci prosto z Embry-Riddle.
    Jesli tobie natomiast odpowiada praca w lini gdzie: placa Ci za lot dopiero po schowaniu podwozia, albo placa ci za 50 min bo tyle mial trwac lot ale trwal 1.4 bo ATC wsadzil Cie na hold na 30 min przed JFK a to juz za darmoche, uzywaja cie do latania pod Part 91 jak wylatasz swoje 1000 h z part 121 to nikt Ci nie broni, nie jestes jedyny co lubi latac dla Mesa ale jestes w zdecydowanej mniejszosci.
    Uwazam tez ze Mesa nie jest az taka dobra "na poczatek" bo sam wiesz ze w liniach "seniority" jest wszystkim, wiec przenoszenie sie nie ma sensu, juz lepiej pomeczyc sie kilka miesiecy wiecej jko CFI i isc do jakiegos lepszego miejsca, ale skoro Ty Mese lubisz to Twoja sprawa, baw sie tam dobrze.

    I jeszcze raz, jesli Ciebie albo Gaugana ktory mnie chcial ignorem potraktowac czyms wnerwilem to przepraszam... nie taki mialem cel piszac poprzednie watki

    Pozdrawiam.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •