Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree5Likes

Wątek: Dlaczego nie samolotem średniodystansowym do USA?

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie Dlaczego nie samolotem średniodystansowym do USA?


    Polecamy

    Witam.

    Przy okazji otwarcia trasy Wizzaira mi.n z Budapesztu do Dubaju (ceny od 400zł w dwie strony!) naszła mnie pewna rzecz. Skoro okazało się opłacalne otwieranie takiej trasy na 4400km, to dlaczego jakiś przewoźnik (np. Ryanair) nie próbował nigdy otworzyć trasy do USA? Teoretycznie Boeing 737 potrafią nawet 6000km pokonać, między UK a Nowym Jorkiem jest coś ok 5600km.
    Oczywiste jest że jakość podróży jest 100 razy gorsza niż lecąc normalnym szerokokadłubowcem ale skoro do Dubaju się da, to dodatkowa godzina czy dwie problemu by chyba nie zrobiła. A LCC ma być tanie a nie wygodne. Jestem pewny że był by ogromny popyt na tanie loty między USA a UK których ogólnie brakuje. Skoro nikt tego do tej pory nie zrobił pewnie jest jakiś powód, jaki?

  2. #2
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rayman Zobacz posta
    Teoretycznie Boeing 737 potrafią nawet 6000km pokonać
    Chyba na pusto

    Ogólnie to odpowiedź jest prosta jedno z głównych ograniczeń MZFW, a w konsekwencji ograniczenie MTOW. Zbiorniki paliwa z gumy nie są :P

  3. #3
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Rotacje załóg?

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Są przecież loty wąskimi kadłubami przez atlantyk.

  5. #5
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    LC latają głównie jako p2p. A być może ciężko uzbierać paxów na taki lot bez zapewnienia dalszej podróży na tym samym bilecie. A to już się wiąże z większą odpowiedzialnością i może podważyć cały sens bycia linią LC.
    Fryderyk likes this.

  6. #6
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    1. Budapeszt-Dubaj = 4000km, Kijów-Dubaj = 3500km.
    2. Biorąc pod uwagę, że w jedną stronę najczęściej jest "wiatr w twarz" i trzeba mieć rezerwę na lotnisko alternatywne, maksymalny zasięg możesz sobie obniżyć o 20%. Więc konieczne byłoby międzylądowanie.
    3. Np. BA lata z Londynu do NY na A319, ale samolotem "all business". Mniej osób na pokładzie = większy zasięg.
    4. Nie myśl, że na locie do Dubaju w 2 strony Wizz zarabia. Koszt takiego lotu powrotnego to na oko 700-800zł. Wszystko tańsze to sprzedaż biletów poniżej kosztu. Koszt lotu do UK-NY to około 1000-1100zł na miejsce.
    5. Długie loty rzadko się opłacają tanim liniom. Dlatego wbrew temu, w co niektórzy wierzą, Ryanair nie będzie latał z Polski do Maroka, ani na Wyspy Kanaryjskie. W czasie lotu powrotnego do Ameryki samolot może zrobić 4 rotacje do Niemiec lub Włoch. A to oznacza 4x więcej dopłat za przelew, bagaż, nadbagaż, priority, ubezpieczenie, kanapkę i zdrapkę.
    Jerry and damian1982 like this.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    ETOPS tez troche kosztuje, do tego wieksze koszty zalog, ktore trzebaby jakos zakwaterowac.
    ruben323 likes this.

  8. #8
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    3. Np. BA lata z Londynu do NY na A319, ale samolotem "all business". Mniej osób na pokładzie = większy zasięg.
    To jest A318.

    Poza ETOPSem wspomnianym przez Behemota trzeba by było również doposażyć samolot w odpowiednie środki bezpieczeństwa (tratwy itp.)

    Jak chcesz przelecieć przez Atlantyk wąskokadłubowym samolotem to możesz polecieć najpierw na Islandię a potem tam się przesiąść na coś do Ameryki.

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Air Canada lata LHR-YYT na A319.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No i cała zachodnia Europa jest na 757 praktycznie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zamieszczone przez Tupungato
    3. Np. BA lata z Londynu do NY na A319, ale samolotem "all business". Mniej osób na pokładzie = większy zasięg.
    To jest A318.
    To jest ACJ, czyli mocno zmodyfikowana wersja A319, który jest zresztą największym samolotem, który może operować z LCY/EGLC. I nie chodzi o to, że jak jest mało pasażerów, to można dalej, tylko ta wersja ma dodatkowe zbiorniki paliwa, które znacząco zwiększają zasięg. Mimo to, lot LCY-JFK i tak jest z międzylądowaniem w SNN, ale to ze względu na długość pasa i duży gradient wznoszenia po starcie w LCY.
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  12. #12
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Dlatego wbrew temu, w co niektórzy wierzą, Ryanair nie będzie latał z Polski do Maroka, ani na Wyspy Kanaryjskie

    No różnica między Weeze lub Billund a Wrockiem jest kolosalna

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    To jest ACJ, czyli mocno zmodyfikowana wersja A319, który jest zresztą największym samolotem, który może operować z LCY/EGLC. I nie chodzi o to, że jak jest mało pasażerów, to można dalej, tylko ta wersja ma dodatkowe zbiorniki paliwa, które znacząco zwiększają zasięg. Mimo to, lot LCY-JFK i tak jest z międzylądowaniem w SNN, ale to ze względu na długość pasa i duży gradient wznoszenia po starcie w LCY.
    Blagam cie nie poprawiaj jak nie masz zielonego pojecia o czym mowisz.

    BA lata na A318 do JFK. Nie jest to zaden A319CJ, A319 nawet nie ma certyfikacji do ladowania w LCY.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LosKamilos Zobacz posta
    To jest ACJ, czyli mocno zmodyfikowana wersja A319 (...) tylko ta wersja ma dodatkowe zbiorniki paliwa, które znacząco zwiększają zasięg.
    No nie jest to prawda - dodatkowe zbiorniki paliwa w ładowni tzw. ACT mogą mieć wszystkie wersje z serii A320 czyli od 18 do 21! Mało tego - A321 ma zbiornik na niecale 3 tony chyba w standardzie - a przynajmniej te w naszej firmie! A może to być o wiele więcej! Szczegołow już nie pamiętam - liczba zbiornikow (6?), ilość paliwa itd ale maksymalnie ilość paliwa może wzrosnąć bodaj o 16 ton co jest znaczną ilością wobec typowych 18 ton z kawałkiem.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 05-04-2013 o 19:07
    ruben323 likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  15. #15
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    United lata FRA-EWR na 757
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  16. #16
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    No różnica między Weeze lub Billund a Wrockiem jest kolosalna
    Weeze - Teneryfa = 3200 km
    Billund - Teneryfa = 3660 km
    Wrocław - Teneryfa = 3770 km

    Nie jestem teraz pewien, ale jest szansa, że to połączenie z Billund jest najdłuższym połączeniem oferowanym przez Ryanair. I co ma Wrocław do zaoferowania, że mieliby akurat stamtąd zaoferować swój najdłuższy lot i latać na Kanary lub do Maroka? Billund ma do zaoferowania bogate społeczeństwo. Połączenia na Teneryfę w promocji kosztują około 500zł, a normalnie około 600-1600zł bez bagażu i ludzie w takich cenach to kupują.

    A niektórzy naiwni oczekują, że się pojawi połączenie na Kanary z promocjami za 49zł.
    Trasa Katowice-Kreta to mniej niż połowa odległości Wrocław-Teneryfa. Niezła promocja na Kretę to 300zł w 2 strony. Może na jesień coś się za 200zł trafi.

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Szczegołow już nie pamiętam - liczba zbiornikow (6?), ilość paliwa itd ale maksymalnie ilość paliwa może wzrosnąć bodaj o 16 ton co jest znaczną ilością wobec typowych 18 ton z kawałkiem.
    A318 - 1-2 ACTs (A318 Elite i ZTCP nikt go nie mial w wersji commercial). ACTs w A318 sa inne niz w 319-321 bo dzwi do ladowni sa mniejsze....
    A319 - 1-6 ACTs
    A320- 1-2 ACTs
    A321 - 1-2 ACTs
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Travele mają często podwieszane tratwy nad przednią częścią siedzeń, ale oni chyba nie latają za kałuże.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    TVS do Kanady czasami i na wyspy (Kuba, dominikana).
    do USA nie latamy.
    tratwy i kamizelki są na pokładzie jesli lot ma przebiegać w określonych warunkach.

  20. #20
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Do Wenezueli też chyba były czartery kiedyś 737.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •