Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Tarnobrzeg/Rzeszów

    Domyślnie Lądowanie w trudnych warunkach atmosferycznych


    Polecamy

    Ostatnio wiele się słyszy o odwołanych lotach z powodu mgły. Mnie zastanawia jedna rzecz. Jakiś czas temu jakiś tam jegomość zachwalał iż nowe samoloty dzięki wszechobecnym komputerom i innym systemom pomocniczym potrafią wylądować bez pomocy pilota. Skoro tak jest to dlaczego odowołują loty z powodu mgły?
    I jeżeli już mówimy o tym wspomaganiu lądowania (czy jak to się fachowa nazywa) to czy takie coś działa na wszystkich typach samolotów pasażerskich, czy tylko większe maszyny mają takie cacko.
    Na koniec ostatnie pytanie. W jaki sposób działa taki system? To jest coś podobnego do automatycznego pilota czy też coś bardziej skomplikowanego.


    pozdrawiam Domin

  2. #2
    Awatar Cachu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/Hooglede

    Domyślnie

    Category III C - A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. A Category III C system is capable of using an aircraft's autopilot to land the aircraft and can also provide guidance along the runway surface.
    Poczytaj o ILS Cat III. Z Polsce nie ma lotniska spelniajacego te normy, EPWA ma Cat II.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Temat byl tu juz do znudzenia walkowany. Przeszukaj to forum pod "autoland" lub "automatyczne ladowanie" lub "ILS Cat. III". Nie, nie ma jeszcze na swiecie samolotow pasazerskich ktore mozesz "sciagnac na ziemie" jak ktos tu sugerowal

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie Re: Lądowanie w trudnych warunkach atmosferycznych


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez domin
    Ostatnio wiele się słyszy o odwołanych lotach z powodu mgły. Mnie zastanawia jedna rzecz. Jakiś czas temu jakiś tam jegomość zachwalał iż nowe samoloty dzięki wszechobecnym komputerom i innym systemom pomocniczym potrafią wylądować bez pomocy pilota. Skoro tak jest to dlaczego odowołują loty z powodu mgły?
    I jeżeli już mówimy o tym wspomaganiu lądowania (czy jak to się fachowa nazywa) to czy takie coś działa na wszystkich typach samolotów pasażerskich, czy tylko większe maszyny mają takie cacko.
    Na koniec ostatnie pytanie. W jaki sposób działa taki system? To jest coś podobnego do automatycznego pilota czy też coś bardziej skomplikowanego.


    pozdrawiam Domin
    nie as to drogie sprawy przy zakupie nowych samolotów... - lotnisko ma ILS CAT III - i samolot jest zdolny to jej obsługi to niejako pilot staje sie nadzorca lotu, ale w każdej chwili może przerwać podejście... w życiu jest tak iż to lotniska "lecą w kulki" i cat II to dużo ewentualnie największe maja na kilku pasach III, samoloty nowe w większości maja - o prywatnej awiacji nie wspominając...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •