Stawiam na:
a) błąd radaru
b) uciekanie przed burzą
Witam. Tak jak na załączonym obrazku jest pokazane- jaka mogła być przyczyna tak małej wysokości (1150m- 3800ft), gwałtownego zniżania (blisko 4000ft/min), oraz znacznego przekroczenia prędkości (przy 1150m wynosiła 622km/h), skoro poniżej 10'000 stóp obowiązuje limit 250 węzłów?
A320 Aeroflotu znajdował się około 30km od warszawskiego lotniska F. Chopina. Nigdy wcześniej nie miał takich parametrów lotu.
(zastępczy link do obrazka- http://www.iv.pl/images/85089096402186587223.png )
Ta opcja odpada. Osobiście widziałem jak nisko i nienaturalnie zniżał. Sam dźwięk silników był kilka razy silniejszy.a) błąd radaru
W tym momencie, jedyne burze występowały na południowym wschodzie Polski.uciekanie przed burzą
Może, za późno się zorientowali, że to już tu
Nic innego mi do głowy nie przychodzi
Tutaj masz podaną prędkość GS, ograniczenia prędkości dotyczą IAS, kontroler mógł znieść ograniczenie w TMA, w przestrzeni C nie ma ograniczeń dla IFR.
Czyżby załoga poprosiła o niski przelot nad miastem w celach widokowych? Tak na poważnie, jaki mógł być powód takiej decyzji?
W Polsce chyba jako tako nie ma zakazu rozwijania większej prędkości niż 250 kts poniżej FL100, choć piloci i tak często z przyzwyczajenia zwalniają. Chyba że coś się zmieniło o czym nie wiem.
Jak porównujesz prędkości, to porównuj GS z TAS, a nie z IAS.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
del
Czemu TAS 270? A wiatr spokojnie moze taki byc na wysokosci.
Było około 10 kt na 1500m, z kierunków zachodnich (więc w dziób). Na mapach ciśnienia ogólnie bardzo słaby gradient.
110 km/h nie wiało na żadnym poziomie, max był koło 70 na ~ 10 km
W huraganie. Nawet low level jet streams nie schodzą tak nisko, "trochę" przesadziłeś Dla zainteresowanych dostępne są dzisiejsze radiosondaże z Legionowa (stacja nr 12374) z 12 UTC co by niedowiarki mogły sprawdzić http://www.weather.uwyo.edu/upperair/sounding.html
1. Blad radaru (juz ktos o tym wspomnial).
2. Blad pilota
Nie mowie o wczoraj, napisalem ze takie wiatry na niskich wysokosciach sie zdarzaja. Poza tym, ze wcale nie musialo byc takiego wiatru, po prostu samolot lecial szybciej niz 250kts.
Poza tym kontroler może (nie wiem jakie kryteria muszą być spełnione) w swojej przestrzeni dać no speed restrictions więc wszelkie dywagacje nt. prędkości raczej są bezzasadne. Co do zniżania to jest milion różnych opcji od sytuacji ruchowej, której na radarze nie widać po życzenie pilota itp. MRV nie przekroczone więc tutaj problemu nie ma.
Przyjrzałem sondaże z kilku większych burz ostatnich lat (charakteryzujących się silnymi przepływami w dolnej i środkowej troposferze) i nie znajduję nic powyżej 30-35 kts na 1000m. Sam też (organoleptycznie) nie spotkałem się z wartościami większymi niż 80 km/h (ale to był przepływ falowy w górach, się nie liczy).
No cóż, od dziś nie mogę się doczekać kiedy zaobserwuję te 50 kts
Zakładki