Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
Like Tree52Likes

Wątek: Kapitan do pasażerów

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie Kapitan do pasażerów


    Polecamy

    Nie latam często ale nie tylko ja zauważyłem, że kapitanowie coraz rzadziej mówią do pasażerów. Jeszcze trzy lata temu lecąc z Luton do Warszawy Wizzem, pamiętam jak kapitan komentował widoki za oknem (była bezchmurna noc i nad Holandią można była z lewej zobaczyć Amsterdam, a z prawej Rotterdam z wysokości przelotowej, piękny widok i kapitan przypomniał o tym), temperaturze na zewnątrz oraz w miejscu docelowym. Latając w zeszłym roku z Gdańska oraz Warszawy na Luton w obie strony, słyszałem tylko personel pokładowy witający się w imieniu kapitana. Od różnych znajomych latających np. Ryanem słyszę podobne historie, że kiedyś żywo komunikowali się z pasażerami bezpośrednio, a teraz rzadko albo wcale. Jest coś na rzeczy czy coś mi się przyśiło?

  2. #2
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Zwykle takie komunikaty są dwujęzyczne, możliwe że coraz więcej kapitanów nie zna języka polskiego.

    Pozdrawiam BAS

  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez theavia Zobacz posta
    Nie latam często ale nie tylko ja zauważyłem, że kapitanowie coraz rzadziej mówią do pasażerów. Jeszcze trzy lata temu lecąc z Luton do Warszawy Wizzem, pamiętam jak kapitan komentował widoki za oknem (była bezchmurna noc i nad Holandią można była z lewej zobaczyć Amsterdam, a z prawej Rotterdam z wysokości przelotowej, piękny widok i kapitan przypomniał o tym), temperaturze na zewnątrz oraz w miejscu docelowym. Latając w zeszłym roku z Gdańska oraz Warszawy na Luton w obie strony, słyszałem tylko personel pokładowy witający się w imieniu kapitana. Od różnych znajomych latających np. Ryanem słyszę podobne historie, że kiedyś żywo komunikowali się z pasażerami bezpośrednio, a teraz rzadko albo wcale. Jest coś na rzeczy czy coś mi się przyśiło?
    Może dlatego, że ich wysiłki są nagminnie niedoceniane:



    aisle seat likes this.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4
    Awatar lynxmr

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale w PLL LOT też to zauważyłem. Podczas całego 2 godzinnego lotu do LHR Kapitan odezwał się raz by zameldować tylko o godzinie przybycia i pogodzie w porcie docelowym
    MD-11 rules :)

  5. #5

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    To chyba zależy od kapitana i jego nastroju danego dnia. Lecąc jakieś 2 lata temu Spanair FRA-MAD kapitan na żywo podawał wynik meczy Real-Barcelona (łącznie z informacją kto strzelił bramki).
    Boguś, malgond, boeing787 and 4 others like this.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Pewnie piloci są też tym trochę znudzeni. Ale ja na przykład chętnie usłyszałbym: "Panie i panowie, po lewej Londyn, po prawej za 10 minut będzie Liverpool a potem Manchester" (czy tam odwrotnie).

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jezeli chodzi o lowcosty to moze trzeba sobie zapowiedz wykupic podczas rezerwacji biletu
    Atco, flyboy16, ESK1X and 8 others like this.

  8. #8
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Różnie to bywa, nieraz mówią, a nieraz nie. Nie ma reguły żadnej.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To zależy na pewno od nastroju danego dnia, ilości roboty w kokpicie, czy się kapitan wyspał czy właśnie śpi i... chyba na jego miejscu, kiedy lata na danej trasie 2 lub 4 razy dziennie to chyba już dosłownie by rzygał po 3 miesiącach mówiąc to samo milion razy

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Poniedziałkowy lot LCA-WAW (startujący o 3:40 AM) LO - kapitan trzasnął taką przemowę, że aż wszystkim w pięty poszło - o widoku za oknem, pięknu świata stworzonego przez Boga, etc... W dwóch językach trwało to z 10minut. Po lądowaniu również bardzo miłe powitanie, lekko filozoficzne

  11. #11
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zależy od ludzi. Tylko i wyłącznie. W Bingo piloci bardzo lubią mówić do pasażerów. Czasami można trafić na Czecha, który robi zapowiedź w trzech językach. Ogólnie odzywają się średnio dwa razy na lot, a w przypadku dłuższego oczekiwania na ziemi albo kołowania po wylądowaniu, wtedy też mówią co się dzieje i ile to jeszcze potrwa.

  12. #12
    Awatar Eddie Selonke

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    HRG (HEGN)/SSH (HESH)

    Domyślnie

    W Air Cairo rzadko kapitan się odzywa. Nawet stewardessy rzadko. Po lądowaniu tekst mają nagrany, a gdy chcą coś powiedzieć po polsku to biorą pasażera z prośbą o powiedzenie.

  13. #13

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    I bardzo dobrze. Moim zdaniem w ogóle nie powinni się odzywać. Nigdy nie rozumiałem tej tradycji. Latam dosyć często po europie do pracy, najczęściej skrajnie rano lub późno wieczorem. W obu przypadkach mocno zwalony, i jedyne co chcę zrobić podczas lotu to się zdrzemnąć. Niestety jest z tym ciężko, bo co 10 minut ktoś cię budzi. Najpierw instrukcje bezpieczeństwa, później informacja o tym, że można się rozpiąć, ale lepiej nie, później chodzą z jedzeniem, później zbierają śmieci, później kapitan wygłasza swoją mowę, później proszę zapiąć pasy, później witamy w XXX jest YYY stopni i tak bez końca. Osobiście mnie to strasznie wkurza, ale rozumiem, że dla niektórych jest to atrakcja. Jak się lata 8 razy w miesiącu, to już nieszczególnie.
    Całość pogarsza tylko fakt, że głośników nad głową nie da się ściszyć, a głośność jest ustawiona jakby moja babcia oglądała klan.

    Żeby nie być źle zrozumianym. Jestem pasjonatem lotnictwa, sam latam, ale podróż samolotem rejsowym w kabinie pasażerskiej jest równie pasjonująca co PKS'em. Zło konieczne, aby przemieścić się możliwie szybko z punktu A do B. Szanuję ogromnie pilotów i ich pracę, ale polega ona na przetransportowaniu ludzi/towaru z jednego miejsca w drugie, a nie na wygłaszaniu przemówień. Doskonale wiem gdzie lecę, czy na FL28, czy FL30 średnio mnie interesuje, a pogodę jeśli mnie interesuje sprawdziłem już parę razy przed wylotem.

    Jedyna sytuacja kiedy moim zdaniem jest sens komunikować się z pasażerami, to gdy są opóźnienia lub inne utrudnienia. Jeśli lot przebiega normalnie to nie widzę takiej potrzeby.
    Atco, Marta, aisle seat and 3 others like this.

  14. #14
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Mnie zawsze fascynowała przydatność informacji że za oknem jest -52 albo -48 stopni.

    A co do informacji o przelocie to jak pod spodem jest morze chmur to po czym komu informacja że po prawej jest Monachium?

    Zgadzam się z przedmówcą że zwłaszcza w lotach o charakterze biznesowym informacja powinna być zwięzła i przydatna - o której przewidziane jest lądowanie i jaka pogoda na miejscu. Np na charterach można się bawić w ciekawostki.
    ruben323 and DawidZG like this.

  15. #15
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    To chyba zależy od kapitana i jego nastroju danego dnia. Lecąc jakieś 2 lata temu Spanair FRA-MAD kapitan na żywo podawał wynik meczy Real-Barcelona (łącznie z informacją kto strzelił bramki).
    pewnie sam chcial obejrzec ale dane mu nie bylo

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ale jaki to problem? Bose Quietcomfort i Metallica moze grac live metr od nas a my spimy.
    bedrzich, Kazor, tk_pl and 1 others like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez theavia Zobacz posta
    Od różnych znajomych latających np. Ryanem słyszę podobne historie, że kiedyś żywo komunikowali się z pasażerami bezpośrednio, a teraz rzadko albo wcale. Jest coś na rzeczy czy coś mi się przyśiło?
    a po co rzucać perły przed wieprze i tak nie docenią
    anonyymi, tk_pl and martineho like this.

  18. #18
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Niedawno latałem do Budapesztu i kapitan mówił, nawet wspomniał o tym, że "Polak, Węgier dwa bratanki..."
    DawidZG likes this.

  19. #19
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Akcja od 0,41 (abstrahujac od animozji klubowych, sezonu 1992/1993, Bereszynskiego i przyszlotygodniowego pojedynku Legia - Lech: Kapitan zapodal niezle przemowienie i fajnie je zakonczyl) - powrot Legii Warszawa z Moskwy po niespodziewanym wywalczeniu awansu do Ligi Europy w dwumeczu ze Spartakiem. Sierpien 2011. Janusz Gol strzelil bramke w 90 minucie na 2:3 i ona zadecydowala o awansie. Cпасибо ; - )
    Mysle, ze kto da "like this" niekoniecznie musi lubic legie czy lecha, bo tu sie "rozchodzi" o kapitana i jego "do pasazerow", jak w temacie.

    Boguś, QbaqBA, frik and 1 others like this.

  20. #20
    Awatar kocham airbusa

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kristiansand,Norwegia

    Domyślnie


    Polecamy

    Sam już leciałem w czerwcu tamtego roku i kapitan mówił o pogodzie temperaturze itp. A ostatnim razem tylko o której będziemy i jaka temperatura na lotnisku docelowym

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •