Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
Like Tree9Likes

Wątek: British Aerospace 146 - dziwna część

  1. #1
    Fenek001
    Goście

    Domyślnie British Aerospace 146 - dziwna część


    Polecamy

    Przeglądałem sobie właśnie forumową galerię, gdy natrafiłem na to dziwne zdjęcie - Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - British Aerospace BAe146-300(QT) - OO-TAS - E3154 - Poland: Gdansk - Lech Walesa Rebiechowo(GDN EPGD) - Bogdan Jankowiak (EPGD Spotters).
    Mam pytanie - co to jest, to coś pod sterem pionowym? Dość dziwnie to wygląda. Na początku myślałem, że to może hamulec aerodynamiczny, ale samolot wciąż był w powietrzu
    Z góry dziękuje za odpowiedzi

  2. #2
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Tak właśnie jest to hamulec powietrzny, dzięki rozłożeniu go jeszcze w locie silniki są bardziej gotowe na ew. go around (wyższe obroty). Poza tym pomaga utrzymywać prawidłową prędkość na ostrych ścieżkach schodzenia (LCY)

  3. #3
    Fenek001
    Goście

    Domyślnie

    A nie za bardzo zakłóca przepływu powietrza? Moim zdaniem taka duża powierzchnia stawia dość duży opór, w szczególności, gdyby piloci opóźnili GA.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    I o to chodzi. Duży opór = wymagane większe obroty silników na podejściu. W razie odejścia hamulec jest chowany. Znacznie zmniejszając opór przy "rozkręconych" silnikach uzyskuje się stosunkowo szybki i duży przyrost prędkości.
    tk_pl and RedLite like this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Niektórzy ten typ hamulca nazywają "spread the buttocks type"...
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6
    Fenek001
    Goście

    Domyślnie

    Aaa.. Dobra, dzięki. Zrozumiałem o co chodzi

  7. #7
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    to rozwiązanie jest podobno lepsze niż klasyczny speedbrake na skrzydle

    btw ten samolot i tak jest bardzo odjechany od normalności, jak wszystko co angielskie

  8. #8
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Przepraszam za OT.
    Akurat pewne odjechane angielskie rzeczy są bardzo dobre. Na przykład wtyczki - są bardzo bezpieczne, dzieciak gwoździa nie wsadzi. Poza tym w łazienkach niema ani grama prądu, żeby człowieka nie trzepło. Co prawda dalej nie widzę sensu dwóch kranów nad zlewem, ale przynajmniej cieszy, że prysznic jest tylko jeden a nie dwa obok siebie.
    prz likes this.

  9. #9
    Fenek001
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    ten samolot i tak jest bardzo odjechany od normalności
    Możesz podać jeszcze jakiś nietypowy przykład ?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fenek001 Zobacz posta
    Możesz podać jeszcze jakiś nietypowy przykład ?
    Samo to, że czterosilnikowy odrzutowiec o krótkim rozbiegu potem wznosi się, jakby chciał a nie mógł...
    Eee tam, podpis ;)

  11. #11
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fenek001 Zobacz posta
    Możesz podać jeszcze jakiś nietypowy przykład ?
    no już sam fakt że zamiast dwóch normalnych silników ma 4 za przeproszeniem APU . Poza tym jako chyba jedyny samolot tej wielkości sterowanie jest mechaniczne tak jak w C152 - linki i bloczki, zero hydrauliki.

    jest odjechany, ale przy tym bardzo fajny i mi się podoba.

    sanfran, co do wtyczek 100% racji

  12. #12
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Z tego co mi mówiono, to ten samolot specjalnie zaprojektowano z czterema względnie słabymi silnikami, aby spełniał normy hałasów ze sporym zapasem. Co mogę potwierdzić, bo kiedyś pracowałem w firmie, która mieściła się 4 km od progu pasa EDI. I kiedy 146 startowała to tylko cichutki gwizd było słychać, w porównaniu do specyficznego hałasu niektórych airbusów, do VC-10 (lub transportowego IL-62 - nie jestem pewien) podczas tartu którego dach budynku podskakiwał. Inne ciężkie z tego lotniska nie startowały.

    Podobno ten samolot jako jedyny może lądować na lotnisku London City w dziwnych godzinach.

  13. #13
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Z tego co mi mówiono, to ten samolot specjalnie zaprojektowano z czterema względnie słabymi silnikami, aby spełniał normy hałasów ze sporym zapasem.
    To był efekt uboczny. Pierwotny powód to brak w owym czasie silników, które w parze dałyby odpowiednią moc. Później "wada" przekuła się w zaletę.

  14. #14
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    (..) Poza tym jako chyba jedyny samolot tej wielkości sterowanie jest mechaniczne tak jak w C152 - linki i bloczki, zero hydrauliki.
    (..)
    Jest jeszcze kilka takich współczesnych samolotów podobnej wielkości, choćby C-295.

    Pozdrawiam,
    AB

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Poza tym w łazienkach niema ani grama prądu, żeby człowieka nie trzepło.
    Przy świeczkach się myją?

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Co prawda dalej nie widzę sensu dwóch kranów nad zlewem [...]
    Chyba chodzi o wymuszenie oszczędności wody - trzeba zatkać odpływ i nalać do miski w odpowiedniej proporcji wody gorącej i zimnej. Mycie pod bieżącą (większe zużycie) grozi poparzeniem i odmrożeniem jednocześnie

  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Nie, nie myją się, przy świeczkach. Bardziej mi chodzi o brak gniazdek. Są czasem takie zintegrowane z lampką nadlustrzaną, ale o bardzo małej wydajności, przeznaczone tylko dla golarek. Ale coraz rzadziej spotykane, zdaje się jedynie w hotelach są.

    Z innych ciekawostek dropsa bym zaliczył pytanie skierowane do kumpla przez jego zonę (po 3 latach mieszkania na wyspach):
    - Od czego to zależy, że niektóre samochody mają białe tablice, a niektóre żółte?
    - Od tego, skarbeńku, czy jest to przód czy tył samochodu.
    konradeck, wojtek-krk and Major87 like this.

  17. #17

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    Pierwotny powód to brak w owym czasie silników, które w parze dałyby odpowiednią moc.
    Ciekawe, że nie dało się dobrać niczego z rodziny np. CFM 56? Chodziło o różnicę w masie (jeden CFM 56 waży jednak trochę więcej niż dwa ALF 502), czy cenę dla końcowego odbiorcy?

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Bardziej mi chodzi o brak gniazdek. Są czasem takie zintegrowane z lampką nadlustrzaną, ale o bardzo małej wydajności, przeznaczone tylko dla golarek.
    Ale o jakim napięciu? Bo jeżeli tam jest 230V, to dla trzepniętego człowieka mała wydajność prądowa jest kiepską pociechą, do zabicia wystarczy 50 mA (0,05 A)

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Chyba chodzi o wymuszenie oszczędności wody - trzeba zatkać odpływ i nalać do miski w odpowiedniej proporcji wody gorącej i zimnej. Mycie pod bieżącą (większe zużycie) grozi poparzeniem i odmrożeniem jednocześnie
    Wiem że robię wielki OT, ale - oczywiście że nie o oszczędność chodzi. W Jukeju kiedyś standardem była niskociśnieniowa instalacja wodna. Czyli gdzieś w miarę wysoko, na przykład na strychu, miałeś zbiornik, do którego powoli "naciurkiwała" woda z wodociągu, i z którego używałeś wody do celów domowych. W związku z tym że w zbiorniku woda zazwyczaj spędzała dłuższy czas, to musiała być zimna, bo inaczej istniało niebezpieczeństwo, że zaczną rozwijać się pałeczki legionelli. Dwa kraniki były po to, żeby wykluczyć możliwość cofania się podgrzanej wody do zbiornika i tym samym podgrzewania zawartości. Teraz oczywiście zazwyczaj nie zakłada się takich instalacji, ale Brytyjczycy w swojej inercji dalej instalują po dwa kraniki, szczególnie przy tańszym standardzie wykończenia, bo "zawsze się tak robiło", a też i jest taniej. Zresztą angielskie standardy budowania w ogóle bywają ciekawe - ale to już trzeba jakiegoś budowlańca rodem z Polski zapytać.
    Tak na zakończenie, zauważyłem, że sporo Brytyjczyków ma do perfekcji opanowany trik przy myciu rąk, polegający na szybkim i częstym przerzucaniu rąk spod strumienia wrzątku do strumienia zimnego i na odwrót , tak żeby się nie zdążyć poparzyć ani wyziębić.


    Cytat Zamieszczone przez flugzeugwerke Zobacz posta
    Jest jeszcze kilka takich współczesnych samolotów podobnej wielkości, choćby C-295.
    Ale to nie pasażerski.
    Ale o jakim napięciu? Bo jeżeli tam jest 230V, to dla trzepniętego człowieka mała wydajność prądowa jest kiepską pociechą, do zabicia wystarczy 50 mA (0,05 A)
    Przypuszczalnie zabezpieczone RCD.
    Eee tam, podpis ;)

  19. #19
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Tak na zakończenie, zauważyłem, że sporo Brytyjczyków ma do perfekcji opanowany trik przy myciu rąk, polegający na szybkim i częstym przerzucaniu rąk spod strumienia wrzątku do strumienia zimnego i na odwrót , tak żeby się nie zdążyć poparzyć ani wyziębić.
    A umyłbyś się w takim zlewie na przykład gdzieś w toalecie publicznej? Po takim myciu trzeba by się było umyć ponownie...

    Jeśli chodzi o lampki to tam zdecydowanie musi być różnicówka.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A umyłbyś się w takim zlewie na przykład gdzieś w toalecie publicznej? Po takim myciu trzeba by się było umyć ponownie...
    No oczywiście że nie, podobnie jak i większość Brytyjczyków, i pewnie właśnie dlatego mają opanowany ten trik .
    Eee tam, podpis ;)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •