Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree2Likes
  • 1 Post By RzEmYk
  • 1 Post By layoverlover

Wątek: Pytanie dot. ukł sterowania statkiem i uruchamiania hamulców.

  1. #1
    Awatar piotrsobon

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie Pytanie dot. ukł sterowania statkiem i uruchamiania hamulców.


    Polecamy

    Witam,

    Mam kilka prostych pytań,

    W przypadku kołowania co decyduje o skręcie koła na goleni przedniej, czy jest to sterowane wolantem czy sterujemy
    tylko różnicą ciągu a koło ustawia się samoczynnie?
    W jaki sposób uruchamiamy hamulce znajdujące się przy kołach, czy naciskając jednocześnie dwa pedały steru kierunku?
    Czy w przypadku ustawienia siły hamowania na auto, po przyziemieniu hamulce przy kołach są aktywowane automatycznie?

  2. #2
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Przednim kołem sterujesz pedałami, hamujesz tak jak napisałeś - naciskając oba pedały na raz, trzecie CHYBA tak.

  3. #3
    Awatar piotrsobon

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Czyli do prędkości kołowania, powiedzmy 20 węzłów stery kierunku odpowiadają za skręt koła, powyżej ustalonej prędkości wychyleniem steru kierunku, a w przypadku wciśnięcia obu hamowania hamulcami przy kołach?

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    1. Sterowanie orczykiem i/lub tillerem albo koło samoczynnie nastawne w zależności od samolotu.
    2. Nie trzeba obu pedałów naciskać na raz. Jest inaczej niż w FSie. Pedały w samolocie - hamulce, orczyk
    3. Nie ma siły hamowania na auto. Ustawiasz autobrake na żądaną wartość opóźnienia (ujemnego przyśpieszenia).

    W zasadzie warto przeglądnąć forum zanim się zada pytanie, bo wszystko było już gdzieś omawiane. Wystarczy skorzystać z wyszukiwania.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 16-05-2013 o 20:00
    Mike5 likes this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  5. #5
    Awatar piotrsobon

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Powiedz mi jeszcze odnośnie punktu 1 czy mówiąc orczyk masz na myśli drążek o skrętnej osi czy pedały (potocznie)?

  6. #6
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ale ty teraz mówisz o symulatorach, bo w normalnych samolotach nie spotyka się drążka o skrętnej osi. Rzemykowi chodzi o pedały

  7. #7
    Awatar piotrsobon

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Mówię o normalnych samolotach, czyli podsumowując jest tak że jeśli nie ma tillera i koło nie jest samoczynne, to do pewnej prędkosci jest ustawiane pedałami tak?

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Najczęstszym rozwiązaniem w samolotach pasażerskich jest tiller+pedały.

    Tiller pozwala na duże wychylenia koła (+/- 60 stopni) i używa się go przy kołowaniu (małe prędkości, ciasne skręty)

    Pedały zwykle sterują w mniejszym zakresie (+/- 5 stopni) i używa się ich do utrzymania kierunku na pasie

    Małe samoloty raczej nie mają tillera - albo pedały sterują kołem, albo koło jest samonastawne. Wtedy steruje się sterem kierunku, różnicowymi hamulcami...
    Mike5 likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •