Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Co się dzieje z czarną skrzynką . . . . ?


    Polecamy

    1) Czy czarna skrzynka jest "jednorazowa", czy może rejstrować kilka lotów ?
    2) Co się z nią dzieje, gdzie wędruje, po każdym locie / kilku lotach ?
    3) Czy w Europie jest fabryka, która je produkuje ?

    Jeśli, takowy temat już się pojawił, to przepraszam, a jednocześnie proszę o link do niego =)

    Pozdrawiam.Mat
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  2. #2
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    ja dodam jeszcze:
    - czy czarne skrzynki nadal są pomarańczowe? ;-)
    - czy obecnie mają już własne źródło zasilania niezależne od systemów samolotu?
    - do ilu G przeciążenia wytrzymują skrzynki i elektronika w nich zawarta - obecnie?
    - czy we wszystkich samolotach na świecie wymieniono zgodnie z postępem technologicznym skrzynki na takie z zapisem cyfrowym?
    - czy da się świadomie zablokować zapis parametrów przez pilota?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Czarna skrzynka jest w zasadzie na stałe w samolocie - nie wiem skąd pomysł że jest wyciągana.

    Przeciążenie i konstrukcje definiują przepisy ICAO, a tak w ogóle to poczytajcie np. to http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_data_recorder (pierwszy link z google po wpisaniu flight recorder)...
    KZ

  4. #4
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Tu trochę uboższa treścią wersja polska http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_skrzynka

    Pozdrawiam.Mat
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    czy czarne skrzynki nadal są pomarańczowe? ;-)
    Tak, lub w podobnym kolorze.
    czy obecnie mają już własne źródło zasilania niezależne od systemów samolotu?
    Nie.
    do ilu G przeciążenia wytrzymują skrzynki i elektronika w nich zawarta - obecnie?
    Przy katastrofie wazne aby sama tasma (lub pamiec) przezyla, elektronike moze szlag trafic.
    czy we wszystkich samolotach na świecie wymieniono zgodnie z postępem technologicznym skrzynki na takie z zapisem cyfrowym?
    Nie.
    czy da się świadomie zablokować zapis parametrów przez pilota?
    Tak, naprzyklad przez wylaczenie odpowiedniego bezpiecznika.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A czy terrorysta teoretycznie gdyby wtargnal do kabiny pilotow (odpukac!) moglby wylaczyc zapis np. rozmow w kabinie? Zauwazylem ze w kokpicie np. 737NG na overheadzie jest taki panelik z jakims mikrofonem, kilkoma przyciskami. Czy to jest wlasnie to "cos" odpowiedzialne za nagrywanie rozmow w kabinie czy zapis rozmow w kabinie pochodzi z mikrofonow pilotow?

  7. #7
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    - do ilu G przeciążenia wytrzymują skrzynki i elektronika w nich zawarta - obecnie?
    Elektronika nie jest robiona tak aby wytrzymać katastrofę - musi rejestrować
    wszystko do momentu.
    Najważniejsza jest pamięć - obecnie najczęściej w postaci flash'a zabudowanego
    w specjalny wytrzymały materiał odporny zarówno G jak i na wysoką temperaturę.

    Pzdr,
    paw.

  8. #8
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    To ja mam jeszcze dwa:
    -Czy wszystkie skrzynki są takie same czy są różne do różnych typów samolotów.
    -Co się stało ze skrzynkami z samolotów, które uderzyły w WTC, bo jakoś mało o tym sie mówiło.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Są wśród nas szczęściarze którym udało się przekonac załoge do wpuszczenia do kokpitu w trakcie lotu, lub nawet do odbycia go na jumpie. Wspominaja nieraz że piloci prosili aby nie publikował zdjęć aby sie nie wydało że wpuścili.
    I tutaj pytania:

    1) Jeśli czarne skrzynki rejestrują wszystkie rozmowy to równiez tą pilotów ze spotterem. Czy piloci się nie boją że odpowiednie służby mogą odsłuchać zapisu i się wyda ?

    2) A może jednak nigdy nie przeprowadza się odsłuchu jesli lot kończy się bezproblemowo ?

    3) Czy pamięć skrzynki resetuje sie po każdym locie ?

    4) czy rozmowy rejestruje tylko CVR czy również ,nazwijmy to główna czarna skrzynka czyli FDR ?



  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    -Co się stało ze skrzynkami z samolotów, które uderzyły w WTC, bo jakoś mało o tym sie mówiło.
    Z tego co mi wiadomo, to spłonęły ze względu na zbyt wysoką temp. Są też takie teorie, że niby CIA je znalazło i utajniło, no ale oficjalnie - skrzynki się spaliły

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin
    -Co się stało ze skrzynkami z samolotów, które uderzyły w WTC, bo jakoś mało o tym sie mówiło.
    Nie ma gwarancji ze skrzynka przezyje kazdy wypadek, so takie wypadki ze skrzynka zamienia sie w pyl jak wszystko inne.
    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    2) A może jednak nigdy nie przeprowadza się odsłuchu jesli lot kończy się bezproblemowo ?
    Do skrzynki nikt nie zaglada chyba ze byl wypadek.
    FDR jest do danych, CVR do glosu - wyrazny podzial rol.

  12. #12
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Niektóre linie prowadzą stały zapis i analizę parametrów lotu do celów diagnostyczno-kontrolnych. Przebieg lotu jest zapisywany w wymiennym (łatwo dostępnym) zasobniku, który po locie/lotach jest wyjmowany, a dane z niego są umieszczane w centralnej bazie danych. Przewoźnicy prowadzą w ten sposób monitoring maszyn i pracy pilotów.
    Systemu tego używa się rutynowo i rzecz jasna, nie ma on zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne. W razie katastrofy prawdopodobnie ulegnie zniszczeniu.

  13. #13
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co sie orientuje takie systemy mają i używają między innymi BAW i AFR.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •