chroni ona przed otarciem kadłuba o pas startowy
Co to za otwarta klapka na ogonie samolotu, widoczna na zdj ?
Samolot i właściciel
Boeing 767-35D(ER)
LOT Polish AirlinesLotnisko
Poland: Warszawa - Okecie / Frederic Chopin (WAW EPWA)Data /REG / CN
05.05.2013 / SP-LPA / 24865Autor
Krzysztof Starczewski
Ostatnio edytowane przez Kamel ; 16-05-2013 o 21:15
Zabezpieczenie przed tailstrike'iem. To samo jest w 737 i innych modelach.
Tyle ode mnie.
Chyba nie tyle zabezpieczenie, ale informacja, że takowy miał miejsce.
Tailskid to normalna część produkowanych samolotów http://www.b737.org.uk/images/tailskid.jpg
To w takim razie zwracam honor.
Bo gdzieś czytałem, że jest to informacja, że tailstrike nastąpił i należy przerwać start lub zrobić kółeczko i lądować. Kontynuacja lotu może doprowadzić do rozerwania kadłub jak to miało miejsce w przypadku B747 China Airlines
China Airlines Flight 611 - Wikipedia, the free encyclopedia
Ale bardzo proszę o wyjaśnienie, jak to działa.
Przecież w przywołanym przykładzie przyczyną było zmęczenie materiału i wadliwa naprawa a nie sam tailstrike, który notabene miał miejsce 22 lata wcześniej.
Tak jak chłopaki mówili, płoza ma chronić kadłub przez przytarciem. Taniej ją wymienić niż naprawiać kawałek poszycia
Boeing 777 tailstrike (VMU Test) - YouTube Tutaj widzisz jakie "tortury" jej fundują, a teraz wyobraź sobie, co by się stało gdyby jej nie było :P
Btw gdyby dostali przy starcie komunikat, że szlifują kadłubem to i tak moim zdaniem za późno na przerwanie startu.
@sanfran
Działa to tak, że jak przytrzesz ogonem to po pierwsze (o ile nie machniesz bardzo mocno w glebę) ogon jest nienaruszony a po drugie skid ma dwa kolorki. Zielony i czerwony (czy jakoś tak) i jeśli nie wejdzie w czerwone pole przy tailstriku to można latać dalej w sumie na luzie, jeśli wejdzie to trzeba zjechać i poprosić mechaników o sprawdzenie czy się nie uszkodziła konstrukcja itd.
Zakładki