Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie Maksymalna prędkość wznoszenia


    Polecamy

    Czy istnieje taki parametr jak maksymalna prędkość wznoszenia (określana np. w ft/min) powyżej której następuje nadmierne obciążenie struktury płatowca?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie bardzo wiem jaki zwiazek mialaby szybkosc wznoszenia z obciążeniem (zadnych dodatkowych obciazen aerodynamicznych nie ma) dlatego uważam ze takie coś nie istnieje. W miare pusty samolot, odpowiedni ciąg i w dużych pasazerskich czasami widzieli do 5000 fpm. Takich liczb nigdy nie zobaczysz w normalnie zaladowanych samolotach.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    AllOver pisał kiedyś na swoim blogu o 6000 fpm przy starcie z WAW na pusto. Musi być fun - prawie jak SOJUZ radziecki

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Generalnie prędkość wznoszenia w pustych samolotach pasażerskich z kabiną ciśnieniową będzie raczej ograniczona wydajnością systemu wyrównywania ciśnienia, czyli zaworu upustowego. A tę się ogranicza, żeby pasażerom uszy nie odpadły .
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5
    FJ
    FJ jest nieaktywny
    Awatar FJ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Goleniów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb Zobacz posta
    AllOver pisał kiedyś na swoim blogu o 6000 fpm przy starcie z WAW na pusto
    Ostatnio gdy z EPSC startował na pusto B763 Atlas Air to w okolicy ~FL100 miał prędkośc wznoszenia dochodzącą do 6300fpm (wg. FR24.com)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •