Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie Minimalne RVR do startu


    Polecamy

    Czy mozliwy jest start przy RVR 0 (z pomoca ILS czy innego GPS)? Jakie sa rzeczywiste minima do startow?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Minimalne RVR do startu

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Czy mozliwy jest start przy RVR 0 (z pomoca ILS czy innego GPS)?
    Nie znane mi sa (zatwierdzone) techniki w lotnictwie aby pomagac sobie GPS lub ILS przy starcie.
    Tak, start przy RVR 0 jest legalny - dla nie komercjalnych samolotow w pewnych warunkach. Dokladne przepisy moga sie zmieniac od kraju do kraju. W USA moge wystartowac legalnie naprzyklad Cessna 172 (lub czyms troche lepszym!) przy RVR 0. Nie bardzo byloby to madre i tylko prawdziwi desperaci by to robili ale legalne jak najbardziej. Normalne duze samoloty pasazerskie maja pewne minimum do startu - sa to wielkosc rzedu 1/4 mili widocznosci poziomej ale dokladnej liczby nie pamietam, moze ona sie tez troche zmieniac zaleznie od lotniska.

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Min. RVR do startu to 125m (dla samolotu kategorii prędkościowej C). Zapewnia to wymagany przepisami minimalny widziany sektor pasa 90m - jednym z warunków są m.in. światła linii centralnej rozmieszczone co 15m minimum. Przepisy JAR-OPS przewidują możliwośc startu przy RVR od 75 do 125m - wtedy jednak wymagany jest dodatkowy system prowadzący wyświetlający dane na szybie przedniej (np. HUD) i taki system opiera się na sygnale LOC/ILS. Coraz więcej samolotów ma HUDy w opcji, tak więc stopniowo pewnia ta wartośc stanie się obowiązująca.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •