Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree2Likes
  • 1 Post By layoverlover
  • 1 Post By layoverlover

Wątek: Kiedy piloci włączają/wyłączają APU?

  1. #1
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie Kiedy piloci włączają/wyłączają APU?


    Polecamy

    Jak w temacie. Zakładam, ze jest na lotnisku GPU i nie ma sytuacji awaryjnych.

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zgodnie z instrukcją samolotu. Włączają najczęściej albo na podejściu albo po lądowaniu. Wyłączają podczas kołowania albo po starcie. Nie ma jednej reguły dla wszystkich.

  3. #3
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Na postoju - jak jest GPU i nie potrzeba klimy do grzania/chłodzenia, to przed samym zamknięciem drzwi. Jak jest duży upał, albo mróz, to APU chodzi przez cały postój, żeby temperatura w środku była znośna.

    Po lądowaniu - przed zakołowaniem na stanowisko, żeby nie czekać na silnikach na podłączenie GPU. Zaraz po podłączeniu GPU się wyłącza, chyba że klima potrzebna

    Ja się osobiście staram unikać sytuacji, żeby APU chodziło niepotrzebnie - bo pali do 130kg/h. Ale nie każdy tego pilnuje...
    moraw2008 likes this.

  4. #4
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Dziękuję serdecznie za odpowiedzi

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Kiedyś mi się obiło o uszy, że przy podejściu ILS od CAT II wzwyż APU musi być włączone. To prawda?

  6. #6
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kebapf Zobacz posta
    Kiedyś mi się obiło o uszy, że przy podejściu ILS od CAT II wzwyż APU musi być włączone. To prawda?
    Na Airbusie nie. Być może na jakichś innych/starszych typach samolotów architektura instalacji elektrycznej tego wymagała, by zapewnić działanie awioniki/autoland'a po usterce generatora...
    kebapf likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Na Airbusie nie. Być może na jakichś innych/starszych typach samolotów architektura instalacji elektrycznej tego wymagała, by zapewnić działanie awioniki/autoland'a po usterce generatora...
    Okej, dzięki za szybką odpowiedź .

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •