Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
Like Tree1Likes

Wątek: Przyczyna przekroczenia prędkości i gwałtownego zniżania.

  1. #1

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie Przyczyna przekroczenia prędkości i gwałtownego zniżania.


    Polecamy

    Witam. Tak jak na załączonym obrazku jest pokazane- jaka mogła być przyczyna tak małej wysokości (1150m- 3800ft), gwałtownego zniżania (blisko 4000ft/min), oraz znacznego przekroczenia prędkości (przy 1150m wynosiła 622km/h), skoro poniżej 10'000 stóp obowiązuje limit 250 węzłów?
    A320 Aeroflotu znajdował się około 30km od warszawskiego lotniska F. Chopina. Nigdy wcześniej nie miał takich parametrów lotu.

    (zastępczy link do obrazka- http://www.iv.pl/images/85089096402186587223.png )



  2. #2
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Stawiam na:
    a) błąd radaru
    b) uciekanie przed burzą

  3. #3

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    a) błąd radaru
    Ta opcja odpada. Osobiście widziałem jak nisko i nienaturalnie zniżał. Sam dźwięk silników był kilka razy silniejszy.

    uciekanie przed burzą
    W tym momencie, jedyne burze występowały na południowym wschodzie Polski.




  4. #4
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Może, za późno się zorientowali, że to już tu
    Nic innego mi do głowy nie przychodzi

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tutaj masz podaną prędkość GS, ograniczenia prędkości dotyczą IAS, kontroler mógł znieść ograniczenie w TMA, w przestrzeni C nie ma ograniczeń dla IFR.

  6. #6

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Czyżby załoga poprosiła o niski przelot nad miastem w celach widokowych? Tak na poważnie, jaki mógł być powód takiej decyzji?

  7. #7
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    W Polsce chyba jako tako nie ma zakazu rozwijania większej prędkości niż 250 kts poniżej FL100, choć piloci i tak często z przyzwyczajenia zwalniają. Chyba że coś się zmieniło o czym nie wiem.

  8. #8
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    GS 620~335 knots
    Więc żeby 250 IAS nie przekroczył to by musiało mocno dmuchać.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Jak porównujesz prędkości, to porównuj GS z TAS, a nie z IAS.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    del

  11. #11
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No dobra, douczyłeś mnie
    Ale powiedzmy w tych warunkach (T przy ziemi ~25C, wysokość 3800 ft) TAS będzie ze 270 z lekką górką, nie ?
    Czyli ciągle by musiało być ~110 km/h wiatru na wysokości kilometra, nie ?

    Czy to już OT ?

  12. #12
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Jak porównujesz prędkości, to porównuj GS z TAS, a nie z IAS.
    dla tej wysokości to róznica będzie kilkunastu węzłow

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Czemu TAS 270? A wiatr spokojnie moze taki byc na wysokosci.

  14. #14
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Czyli ciągle by musiało być ~110 km/h wiatru na wysokości kilometra, nie ?
    Było około 10 kt na 1500m, z kierunków zachodnich (więc w dziób). Na mapach ciśnienia ogólnie bardzo słaby gradient.
    110 km/h nie wiało na żadnym poziomie, max był koło 70 na ~ 10 km

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Czemu TAS 270? A wiatr spokojnie moze taki byc na wysokosci.
    W huraganie. Nawet low level jet streams nie schodzą tak nisko, "trochę" przesadziłeś Dla zainteresowanych dostępne są dzisiejsze radiosondaże z Legionowa (stacja nr 12374) z 12 UTC co by niedowiarki mogły sprawdzić http://www.weather.uwyo.edu/upperair/sounding.html

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    1. Blad radaru (juz ktos o tym wspomnial).
    2. Blad pilota

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    W huraganie. Nawet low level jet streams nie schodzą tak nisko, "trochę" przesadziłeś Dla zainteresowanych dostępne są dzisiejsze radiosondaże z Legionowa (stacja nr 12374) z 12 UTC co by niedowiarki mogły sprawdzić Atmospheric Soundings
    Kolega nigdy nie spotkal sie z wiatrami 50-60kts na tych wysokosciach? To ciekawe. Poza tym nadal nie ma odpowiedzi na pytanie, czemu 270 TAS.

  17. #17
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Kolega nigdy nie spotkal sie z wiatrami 50-60kts na tych wysokosciach? To ciekawe
    W wyraźnym, rozbudowującym się klinie wyżowym, w warunkach totalnej dywergencji (rozbieżności) wiatru, jak miało to miejsce wczoraj? Nigdy, i z pewnością nigdy się nie spotka. Jeśli Ty się spotkałeś to dopiero byłoby ciekawe!

    50 kts to już dolny próg jet streamu.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie mowie o wczoraj, napisalem ze takie wiatry na niskich wysokosciach sie zdarzaja. Poza tym, ze wcale nie musialo byc takiego wiatru, po prostu samolot lecial szybciej niz 250kts.

  19. #19
    Senior Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    Poza tym kontroler może (nie wiem jakie kryteria muszą być spełnione) w swojej przestrzeni dać no speed restrictions więc wszelkie dywagacje nt. prędkości raczej są bezzasadne. Co do zniżania to jest milion różnych opcji od sytuacji ruchowej, której na radarze nie widać po życzenie pilota itp. MRV nie przekroczone więc tutaj problemu nie ma.

  20. #20
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nie mowie o wczoraj, napisalem ze takie wiatry na niskich wysokosciach sie zdarzaja.
    Przyjrzałem sondaże z kilku większych burz ostatnich lat (charakteryzujących się silnymi przepływami w dolnej i środkowej troposferze) i nie znajduję nic powyżej 30-35 kts na 1000m. Sam też (organoleptycznie) nie spotkałem się z wartościami większymi niż 80 km/h (ale to był przepływ falowy w górach, się nie liczy).
    No cóż, od dziś nie mogę się doczekać kiedy zaobserwuję te 50 kts

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •