Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Jak wywoływane są samoloty przez kontrolerów?


    Polecamy

    Wiem, że samoloty General Aviation są zazwyczaj wywoływane po swoich regach przykładowo SP-ABC, ale jak jest z rejsowymi, czy zawsze są wywoływane tylko po numerze lotu, czy jeszcze w inny sposób (zamiast np. LH 3336), oraz jak oznaczone są loty samolotów wojskowych?

    Jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość sprawdzić dokąd samolot o danym numerze lotu leci?
    Nie chodzi mi o konkretny lot, ale o stałe trasy, np z tego co wiem LO 39XX jest z
    Krakowa do Warszawy.

  2. #2
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    BA wywolywany jest jako Speedbird

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    Jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość sprawdzić dokąd samolot o danym numerze lotu leci?
    Timetable?

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975
    BA wywolywany jest jako Speedbird
    To taki ich "oficjalny" callsign. Rozumiem ze koledze chodzi o jakieś niestandardowe wywołania linii.

  4. #4
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A co jest wywoływane jako Blue Berry?

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Blue Line.

  6. #6
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    To taki ich "oficjalny" callsign. Rozumiem ze koledze chodzi o jakieś niestandardowe wywołania linii.
    Tak, np lot z Monachium LH 3336 jest wywoływany Lufthansa 6TY, skąd się to bierze?

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975
    BA wywolywany jest jako Speedbird
    Akurat oni maja takie 'sexy' wywolanie. Ale to raczej wyjatek - wiekszosc ma typowe wywolanie wedlug nazwy lini lotniczej: DELTA, UNITED, .. itp.

  8. #8
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzisiaj jeden ambulans wołał się Lion King To jest dopiero "sexy wywołanie"

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bruksela

    Domyślnie

    bmi baby ma "baby" :)

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Virgin ma "sexy"

  11. #11
    787
    787 jest nieaktywny
    Awatar 787

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPWA, CYYZ

    Domyślnie

    Aer Lingus ma "SHAMROCK"
    המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

  13. #13
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    to jest chyba bardziej aktualne
    http://www.airlinecodes.co.uk/airlcodesearch.asp

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A najbardziej aktualne są w dokumencie ICAO 8585.

    Ciekawostka: LOT powinien zgodnie z tym dokumentem wołać się POLLOT (przynajmniej jakiś czas temu tak było).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    To taki ich "oficjalny" callsign. Rozumiem ze koledze chodzi o jakieś niestandardowe wywołania linii.
    Tak, np lot z Monachium LH 3336 jest wywoływany Lufthansa 6TY, skąd się to bierze?
    Czy to nie jest czasem uzaleznione od tego co nadaje transponder danego samolotu?
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jak kontroler nie ma radaru, to co ma wołać?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    nie mam pojecia....napisalem jak mi sie wydawalo - nie twierdze ze mam racje...powiedz jak to wyglada bo sam jestem ciekaw...

    Z fajnych callsignow to jeszcze RELAX mozna wymienic (SkyEurope)
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  18. #18
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cywilny transponder kod identyfikacyjny może nadawać albo tylko w modzie A (w postaci czterech cyfr od 0 do 7) lub też - dodatkowo - w modzie S (tu już może nadawać w postaci callsignu z planu lotu).
    W Polsce wymagany jest mod A i C (ten odpowiada za nadawanie informacji o wysokości samolotu). Odbieranej informacji (w postaci wspomnianych 4 cyfr) przypisywany jest (ręcznie lub automatycznie) plan lotu. Tym sposobem na ekranie wskaźnika radarowego masz każdy samolot "podpisany".

    Różnice pomiędzy wspomnianą LH3336 i Lufthansa 6TY to różnica w nazewnictwie stosowanym przez linie lotnicze. LH3336 to numer rejsu - masz go na bilecie, na tablicy informacyjnej itd.
    Natomiast Lufthansa6TY (zapisywana - zgodnie ze skrótami ICAO - jako DLH6TY) to oznaczenie lotu zawarte w złożonym na ten rejs planie lotu. Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by zarówno numer rejsu, jak i callsign z planu lotu były takie same. Ale nie są.

  19. #19
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dzieki Radian...chyba zdarza sie ze callsign i numer rejsu sa takie same prawda?

    I jeszcze pytanie w jaki sposob nastepuje owo przypisanie? jesli pojawia sie na ekranie samolot opisany czterema cyframi - co dalej?
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  20. #20
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Bery
    Dzieki Radian...chyba zdarza sie ze callsign i numer rejsu sa takie same prawda?
    W wiekszosci przypadkow. Ale coraz wieksza czesc linii stosuje tego typu dzialania jak Lufthansa zeby zmniejszyc ryzyko pomylki. Jak masz jednoczesnie na lacznosci LOT678, LOT768 i LOT778 to o pomylke nietrudno.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •