BA wywolywany jest jako Speedbird
Wiem, że samoloty General Aviation są zazwyczaj wywoływane po swoich regach przykładowo SP-ABC, ale jak jest z rejsowymi, czy zawsze są wywoływane tylko po numerze lotu, czy jeszcze w inny sposób (zamiast np. LH 3336), oraz jak oznaczone są loty samolotów wojskowych?
Jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość sprawdzić dokąd samolot o danym numerze lotu leci?
Nie chodzi mi o konkretny lot, ale o stałe trasy, np z tego co wiem LO 39XX jest z
Krakowa do Warszawy.
Timetable?Zamieszczone przez Flyer
To taki ich "oficjalny" callsign. Rozumiem ze koledze chodzi o jakieś niestandardowe wywołania linii.Zamieszczone przez Arthur1975
Blue Line.
Tak, np lot z Monachium LH 3336 jest wywoływany Lufthansa 6TY, skąd się to bierze?Zamieszczone przez Rafał
Akurat oni maja takie 'sexy' wywolanie. Ale to raczej wyjatek - wiekszosc ma typowe wywolanie wedlug nazwy lini lotniczej: DELTA, UNITED, .. itp.Zamieszczone przez Arthur1975
Dzisiaj jeden ambulans wołał się Lion King To jest dopiero "sexy wywołanie"
bmi baby ma "baby" :)
Virgin ma "sexy"
to jest chyba bardziej aktualne
http://www.airlinecodes.co.uk/airlcodesearch.asp
A najbardziej aktualne są w dokumencie ICAO 8585.
Ciekawostka: LOT powinien zgodnie z tym dokumentem wołać się POLLOT (przynajmniej jakiś czas temu tak było).
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
A jak kontroler nie ma radaru, to co ma wołać?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Cywilny transponder kod identyfikacyjny może nadawać albo tylko w modzie A (w postaci czterech cyfr od 0 do 7) lub też - dodatkowo - w modzie S (tu już może nadawać w postaci callsignu z planu lotu).
W Polsce wymagany jest mod A i C (ten odpowiada za nadawanie informacji o wysokości samolotu). Odbieranej informacji (w postaci wspomnianych 4 cyfr) przypisywany jest (ręcznie lub automatycznie) plan lotu. Tym sposobem na ekranie wskaźnika radarowego masz każdy samolot "podpisany".
Różnice pomiędzy wspomnianą LH3336 i Lufthansa 6TY to różnica w nazewnictwie stosowanym przez linie lotnicze. LH3336 to numer rejsu - masz go na bilecie, na tablicy informacyjnej itd.
Natomiast Lufthansa6TY (zapisywana - zgodnie ze skrótami ICAO - jako DLH6TY) to oznaczenie lotu zawarte w złożonym na ten rejs planie lotu. Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by zarówno numer rejsu, jak i callsign z planu lotu były takie same. Ale nie są.
Dzieki Radian...chyba zdarza sie ze callsign i numer rejsu sa takie same prawda?
I jeszcze pytanie w jaki sposob nastepuje owo przypisanie? jesli pojawia sie na ekranie samolot opisany czterema cyframi - co dalej?
Zakładki