Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Fabrycznie nowy samolot ląduje na pustyni.


    Polecamy

    Przeglądając Airliners.net natrafiłem na takie oto ciekawe zdjęcie, które przedstawia fabrycznie nowego 738 dla Spring Airlines Japan który ląduje na cmentarzysku samolotów w Arizonie. Operatorem maszyny miał być Japoński oddział Spring Airlines który przed odebraniem samolotu zawiesił działalność na czas bliżej nieokreślony, mówi się o końcu 2013 bądź połowie 2014 lecz jak do tej pory nie ma dokładniej daty wznowienia operacji. Nurtuje mnie pytanie dlaczego nowy samolot się tam znalazł przecież wzięcie na 737-800 jest duże zwłaszcza, że maszyna jest praktycznie nieużywana. Przychodzą mi do głowy dwa logiczne wytłumaczenia pierwsze operator dogadał się z właścicielem samolotu w tym przypadku Awas, że maszyna będzie czekała nieużywana do czasu wznowienie operacji Spring Airlines Japan tylko dlaczego akurat w takim miejscu. Druga wydaje mi się bardziej logiczna samolot miał wadę fabryczną która wykluczyła go z dalszego użytkowania. Wklejam linka bo zdjęcie nie chciało się załadować: http://www.airliners.net/photo/Sprin...2ebf3e13896fcc

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPRU/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafox Zobacz posta
    maszyna będzie czekała nieużywana do czasu wznowienie operacji Spring Airlines Japan tylko dlaczego akurat w takim miejscu.
    A dlaczego nie? Przecież panują tam dobre warunki do przechowywania samolotu. Chociażby ze względu na niską wilgotność powietrza.

  3. #3
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale wysoka temperatura, słońce i piach też robią swoje na pewno trzymanie go tam jest tańsze niż na lotniskowej płycie. Spring Airlines jest linią w 100% LCC więc dziwi mnie trochę fakt, że nie chcą tego Benka komuś wcisnąć zawsze by z tego mieli jakąś kasę.

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A ja sie zastanawiam co tam robią dwa A320 Balkan Holidays.

    Lecialem z nimi ze 2 lata temu z ABZ do Bourgas.
    Widać, że samoloty "zakonserwowane" - uszczelnione silniki, podwozie, pitorki, zaklejone okna; wiec moze stoja w tym samym celu.
    Z wiki wynika ze BH przygotowywuja sie do operowanie w USA:
    On January 17, 2013,[3] the company was granted an exemption from the United States of America Department of Transportation (DoT) for flights to USA specifically to New York (JFK) and Chicago (ORD) as the company requested in its application to DoT in November 2012.

    I zastanawia mnie dlaczego te samoloty maja amerykanskie regi?

  5. #5
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Photos: Boeing 747-481F/SCD Aircraft Pictures | Airliners.net Tutaj za to mamy nowiutkiego B748F na tej samej pustyni. Też jestem ciekawy czemu tam trafił.
    Ostatnio edytowane przez Sonqer ; 19-07-2013 o 20:55



    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  6. #6
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A ja sie zastanawiam co tam robią dwa A320 Balkan Holidays.

    Lecialem z nimi ze 2 lata temu z ABZ do Bourgas.
    Widać, że samoloty "zakonserwowane" - uszczelnione silniki, podwozie, pitorki, zaklejone okna; wiec moze stoja w tym samym celu.
    Z wiki wynika ze BH przygotowywuja sie do operowanie w USA:
    On January 17, 2013,[3] the company was granted an exemption from the United States of America Department of Transportation (DoT) for flights to USA specifically to New York (JFK) and Chicago (ORD) as the company requested in its application to DoT in November 2012.

    I zastanawia mnie dlaczego te samoloty maja amerykanskie regi?
    Pod koniec zeszłego roku BGH zwrócił dwa samoloty do leasingodawcy LZ-BHD teraz jako N295CS i LZ-BHB jako N293CS oba mają ponad 20 lat więc pewnie czekają tam na swoje lepsze czasy.

  7. #7
    Awatar Mufec

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A ja sie zastanawiam co tam robią dwa A320 Balkan Holidays.

    Lecialem z nimi ze 2 lata temu z ABZ do Bourgas.
    Widać, że samoloty "zakonserwowane" - uszczelnione silniki, podwozie, pitorki, zaklejone okna; wiec moze stoja w tym samym celu.
    Z wiki wynika ze BH przygotowywuja sie do operowanie w USA:
    On January 17, 2013,[3] the company was granted an exemption from the United States of America Department of Transportation (DoT) for flights to USA specifically to New York (JFK) and Chicago (ORD) as the company requested in its application to DoT in November 2012.

    I zastanawia mnie dlaczego te samoloty maja amerykanskie regi?
    Pewnie zostały zwrócone leasingodawcy, stąd amerykańskie regi. W czarterach flota zmienia się dosyć dynamicznie, przy czym głównie ze staroci na nieco mniejsze starocie Ogólnie rzecz biorąc pustynia większości kojarzy się z cmentarzyskiem starych maszyn podczas gdy storage w takich miejscach jest w niektórych przypadkach korzystny z ekonomicznego punktu widzenia. Z tego co pamiętam także i któryś LOTowski 763 przebywał w takim miejscu dosyć długo.

  8. #8
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Deferrals of freighter deliveries reflect the decline in demand for Main-deck lift - CargoFacts.net

    Pod powyższym linkiem są dość dokładne szczegóły dlaczego ten nowiutki Nippon Cargo trafił na pustynię, a oprócz tego informacje o kilku innych nówkach 747 czekających na pustyni na lepsze czasy.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafox Zobacz posta
    Ale wysoka temperatura, słońce
    Wysoka temperatura i piach to ciagle znacznie lepiej niż tam gdzie jest wilgoć - rdza jest największym wrogiem samolotów na długich przestojach. No i jest tam bardzo suche powietrze, następny plus bo mógłbyś trzymać samoloty w upale na takiej wilgotnej Florydzie i byłoby znacznie gorzej. A to ze akurat ziemia tam jest tania i jest dużo pustego miejsca - tylko dodaje do plusów.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Od piachu można sie zabezpieczyć, widać jak skrupulatnie te samoloty sa opakowane, od wilgoci sie nie obronisz. Zreszta piach jest gruba przesada - każdy kto tam był wie ze grunt jest bardzo zbity, skalisty, to nie żadna Sahara z burzami piaskowymi. Niesamowita mała wilgoć w powietrzu (rzędu 10%) jest największym atutem takiego miejsca.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •