Nie zrzucali, smuga którą widziałeś za skrzydłem to była smuga kondensacyjna.
Witam!mam pytanko do kolegow bardziej obeznanych w temacie niz ja.Czy standardowa procedura przed ladowaniem w trudnych warunkach jest zrzucanie paliwa?Jak ladowalem w lublinie ryan-em pilot tak wlasnie zrobil,troche mnie to zdziwilo bo zawsze myslalem ze w ryan-ie oszczedzaja na kazdej kropelce paliwa byle jak najmniej dolac potem?Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzimariusz
UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]
Nie zrzucali, smuga którą widziałeś za skrzydłem to była smuga kondensacyjna.
W 737 nie ma możliwości zrzutu paliwa.
Albo czekał na polepszenie warunków. W sumie zrzut przed lądowaniem w trudnych warunkach to strzał w kolano - na go around po nieudanym podejściu też potrzeba paliwa.
Mniejsze samoloty nie maja możliwości zrzucania paliwa. W trudnych sytuacjach mogą co jedynie je 'wypalić' .
Co do drugiej części pytania, nie jest to standardowa procedura. Zrzut paliwa klasyfikuje się raczej do działań opartych na "Abnormal Checklist" , tak wiec wyjście te stosuje się tylko w sytuacjach 'awaryjnych'
Pozdrawiam
no to jeszcze ja swoje cztery grosze
tutaj nie chodzi o wielkość tylko o czas. Jeżeli w ciągu 15 minut samolot może osiągnąć MLW to nie potrzeby stosowania instalacji do zrzutu paliwa
i tak jak było napisane wcześniej 737 nie ma takiej instalacji właśnie z tego powodu
minimalna ilość paliwa jaka musi pozostać po zrzucaniu musi pozwalać na start, wznoszenie do 10 tys ft i lot przez 45 minut
Dzieki za odpowiedziczyli jednak to smuga kondensacyjna a nie paliwopo prostu pierwszy raz cos takiego zobaczylem przy ladowaniu a zawsze siedze przy skrzydle a sama smuga zaczynala sie w polowie skrzydla...
Pozdrawiam
UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]
A to nie smuga Zaczynało się na końcówce wysuniętej klapy?
Obojetnie gdzie sie zaczynalo, to byla smuga kondensacyjna. Zmniejszone cisnienie powietrza nad skrzydlem powoduje adiabatyczne oziebianie i tym samym skroplenie sie wody. Jest bardzo duzo zdjec na necie takich "chmur" nad skrzydlem.
@Kobuch - coś pomieszałeś...
Na A320 wypalenie paliwa z MTOW DO MLW to 3-4 godziny lotu.
to w takim razie nie ja pomieszałem - w materiałach Bristol Ground School ( no i w pytaniach do ATPL ) jest dokładnie tak jak napisałem
Zakładki