Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree2Likes
  • 2 Post By kobuch

Wątek: zrzut paliwa przed ladowaniem-norma przy trudnych warunkach?

  1. #1
    Awatar ROSWEL1977

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    stalowa wola/kraśnik/irlandia

    Domyślnie zrzut paliwa przed ladowaniem-norma przy trudnych warunkach?


    Polecamy

    Witam!mam pytanko do kolegow bardziej obeznanych w temacie niz ja.Czy standardowa procedura przed ladowaniem w trudnych warunkach jest zrzucanie paliwa?Jak ladowalem w lublinie ryan-em pilot tak wlasnie zrobil,troche mnie to zdziwilo bo zawsze myslalem ze w ryan-ie oszczedzaja na kazdej kropelce paliwa byle jak najmniej dolac potem?Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzimariusz
    UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie zrzucali, smuga którą widziałeś za skrzydłem to była smuga kondensacyjna.

  3. #3
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    W 737 nie ma możliwości zrzutu paliwa.

  4. #4
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Albo czekał na polepszenie warunków. W sumie zrzut przed lądowaniem w trudnych warunkach to strzał w kolano - na go around po nieudanym podejściu też potrzeba paliwa.

  5. #5
    Awatar peterfly

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Wielka Brytania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ROSWEL1977 Zobacz posta
    Witam!mam pytanko do kolegow bardziej obeznanych w temacie niz ja.Czy standardowa procedura przed ladowaniem w trudnych warunkach jest zrzucanie paliwa?Jak ladowalem w lublinie ryan-em pilot tak wlasnie zrobil,troche mnie to zdziwilo bo zawsze myslalem ze w ryan-ie oszczedzaja na kazdej kropelce paliwa byle jak najmniej dolac potem?Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzimariusz
    Mniejsze samoloty nie maja możliwości zrzucania paliwa. W trudnych sytuacjach mogą co jedynie je 'wypalić' .

    Co do drugiej części pytania, nie jest to standardowa procedura. Zrzut paliwa klasyfikuje się raczej do działań opartych na "Abnormal Checklist" , tak wiec wyjście te stosuje się tylko w sytuacjach 'awaryjnych'

    Pozdrawiam

  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez peterfly Zobacz posta
    Mniejsze samoloty nie maja możliwości zrzucania paliwa. W trudnych sytuacjach mogą co jedynie je 'wypalić' .
    no to jeszcze ja swoje cztery grosze

    tutaj nie chodzi o wielkość tylko o czas. Jeżeli w ciągu 15 minut samolot może osiągnąć MLW to nie potrzeby stosowania instalacji do zrzutu paliwa

    i tak jak było napisane wcześniej 737 nie ma takiej instalacji właśnie z tego powodu

    minimalna ilość paliwa jaka musi pozostać po zrzucaniu musi pozwalać na start, wznoszenie do 10 tys ft i lot przez 45 minut
    STYRO and bozzman like this.

  7. #7
    Awatar ROSWEL1977

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    stalowa wola/kraśnik/irlandia

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedziczyli jednak to smuga kondensacyjna a nie paliwopo prostu pierwszy raz cos takiego zobaczylem przy ladowaniu a zawsze siedze przy skrzydle a sama smuga zaczynala sie w polowie skrzydla...
    Pozdrawiam
    UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]

  8. #8
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    A to nie smuga Zaczynało się na końcówce wysuniętej klapy?

  9. #9
    Awatar ROSWEL1977

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    stalowa wola/kraśnik/irlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitekman Zobacz posta
    A to nie smuga Zaczynało się na końcówce wysuniętej klapy?
    Czy na koncowce klapy to nie pamietam,na pewno w polowie skrzydla.Trwalo to jakies 5 minut niemal do samego przyziemienia.Jesli to nie smuga wiec co?bo sam ciekaw jestem
    UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Obojetnie gdzie sie zaczynalo, to byla smuga kondensacyjna. Zmniejszone cisnienie powietrza nad skrzydlem powoduje adiabatyczne oziebianie i tym samym skroplenie sie wody. Jest bardzo duzo zdjec na necie takich "chmur" nad skrzydlem.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    tutaj nie chodzi o wielkość tylko o czas. Jeżeli w ciągu 15 minut samolot może osiągnąć MLW to nie potrzeby stosowania instalacji do zrzutu paliwa
    A z jakich przepisow te 15 minut?

  12. #12
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    CS25/FAR25

  13. #13
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    @Kobuch - coś pomieszałeś...

    Na A320 wypalenie paliwa z MTOW DO MLW to 3-4 godziny lotu.

  14. #14
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    to w takim razie nie ja pomieszałem - w materiałach Bristol Ground School ( no i w pytaniach do ATPL ) jest dokładnie tak jak napisałem


  15. #15

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Na A320 wypalenie paliwa z MTOW DO MLW to 3-4 godziny lotu.
    Na 737 też wyjdzie podobnie. W classics koło 7-8t, w NG 11-13t. Nawet jakby wejść w high-drag (wyjąć podwozie, klapy 5, i powiedzmy z 210kts w płaskim locie, żeby brał te 4t/h) trzeba dwie-trzy godziny się powozić.

    Pozdrawiam, Adam

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •