Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
Like Tree7Likes

Wątek: Jakie są prędkości maksymalne na przelotowych? (na przykładzie 767 LOT)

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie Jakie są prędkości maksymalne na przelotowych? (na przykładzie 767 LOT)


    Polecamy

    Witajcie. Zauważyłem coś dziwnego albo coś czego dotąd nie zauważałem. Otóż Lotowski 767 leci z prędkością 1074kmh.



    ten samolocik nad nim to Lotowski Drimek lecący 1km wyżej z prędkością 1019kmh

    Według wikipedii: Speed of sound - Wikipedia, the free encyclopedia i małej tabelki według której przy -57stC prędkosć dźwięku to ok 1062kmh oraz obrazka z tego artykułu:


    To czy można powiedzieć że poczciwy LPB rozpędził się do prędkości niemal bariery dźwięku?
    Czy też należy to traktować jako błąd?
    A może jest to suma prędkości jego i prądu powietrza w jakim się znajduje?

    Edit:
    Nad Oceanem prędkości obu(LOT27-767 LOT4-787) oscylują od 1037 do 1074kmh.
    W tym samym czasie taki sam zestaw samolotów już nad Europą ma prędkości 791kmh(767- LOT7) i 928kmh(787- LOT2)

  2. #2
    Awatar Ristori

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Polsce "B"

    Domyślnie

    FR24 podaje prędkość względem ziemi (Ground Speed).

  3. #3
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Jako uzupełnienie tego co napisał Ristori, prędkość względem ziemi to składowa prędkości względem powietrza i prędkości wiatru.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    Czyli prędkość na FR to zsumowana prędkość samolotu i powietrza w jakim się znajduje.
    A prędkość dźwięku mierzona jest dla obiektu i ośrodka w jakim się znajduje a nie względem ziemi tak?

  5. #5
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Coś za mocno kombinujesz. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez "mierzona dla obiektu i ośrodka, w jakim się znajduje" oraz "względem ziemi". Prędkość dźwięku to pewna cecha substancji (ośrodka), w którym wywołujemy falę akustyczną, jest inna dla powietrza, inna dla wody, inna dla stali, betonu, drewna itd. Względność wobec ziemi nie ma tu nic do rzeczy.

    Co do FR, to owszem, podaje on prędkość podróżną tak jak to opisałeś.

    P.S. - Tinek6, ja bym raczej użył wyrazu "wypadkowa" a nie "składowa", bo to obie prędkości: względem powietrza i wiatru składają się razem na prędkość podróżną (względem ziemi).

  6. #6
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Takie prędkości samoloty osiągają z reguły nad oceanem. Nad lądem jest "inne powietrze" i rzadko samoloty przekraczają 950km/h
    alien likes this.

  7. #7
    Awatar ROSWEL1977

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    stalowa wola/kraśnik/irlandia

    Domyślnie

    Pewnie mial w plecy jet stream...
    UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]

  8. #8
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cessną 182 też można czasem poruszać się nad Polską względem ziemi 300 km/h.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Przepraszam że się w trącam do tematu, ale przeciętnemu człowiekowi nic nie mówią te prędkości.
    Więc rozumiem ze prędkośc wg. ziemi to taka jakby pokazywał GPS na pokładzie samolotu tak? A rzeczywiście prędkość samolotu ile wynosi jeśli względem ziemi ma 1100km/h? A jakby leciał w kierunku przeciwnym to ile by miał?
    Mam rozumieć że takie mocne wiatry tam szaleją?

  10. #10
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez okular766 Zobacz posta
    Przepraszam że się w trącam do tematu, ale przeciętnemu człowiekowi nic nie mówią te prędkości.
    Więc rozumiem ze prędkośc wg. ziemi to taka jakby pokazywał GPS na pokładzie samolotu tak? A rzeczywiście prędkość samolotu ile wynosi jeśli względem ziemi ma 1100km/h? A jakby leciał w kierunku przeciwnym to ile by miał?
    Mam rozumieć że takie mocne wiatry tam szaleją?
    Prąd strumieniowy – Wikipedia, wolna encyklopedia

    Dlatego lot z ORD do WAW trwa blisko godzinę krócej niż w drugą stronę.

  11. #11
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez okular766 Zobacz posta
    Przepraszam że się w trącam do tematu, ale przeciętnemu człowiekowi nic nie mówią te prędkości.
    Więc rozumiem ze prędkośc wg. ziemi to taka jakby pokazywał GPS na pokładzie samolotu tak? A rzeczywiście prędkość samolotu ile wynosi jeśli względem ziemi ma 1100km/h? A jakby leciał w kierunku przeciwnym to ile by miał?
    Mam rozumieć że takie mocne wiatry tam szaleją?
    Prędkość względem ziemii to prędkość samolotu + wiatr który wieje mu w ogon lub w dziób. Zauważ, że większe prędkości samoloty np. nad Polska uzyskują lecąc z zachodu na wschód. W przeciwnym kierunku prędkości są czasami rzędu 650 km/h ponieważ samolot leci pod silny wiatr. Czyli 850km/h samolotu - prędkość wiatru w nos na poziomie 200 km/h.
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Nad PL też są takie silne wiatry rzędu 200km/h? A co jeśli samolot leci z północy na południe i wieje taki silnik wiatr prosto w bok samolotu?

    850km/h leci samolot i to jest jego max prędkość? Na zdjęciach zauważyłem ze juz od 300, 350 węzłów zaczyna się czerwone pole więc jest to koło 600km/h

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    No i teoretycznie jakiś mały samolot mógłby za darmo lecieć w tych wiatrach? Czy to niemożliwe? Tz bez napędu jak szybowiec

  14. #14
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Poczytaj sobie o IAS, TAS i GS. Mieszasz w tym momencie IAS (to co jest na prddkosciomierzu) z TAS (czyli prędkością samolotu względem powietrza w którym się znajduje).
    ruben323 likes this.
    Pozdrawiam, Pluxe

  15. #15
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez okular766 Zobacz posta
    Nad PL też są takie silne wiatry rzędu 200km/h? A co jeśli samolot leci z północy na południe i wieje taki silnik wiatr prosto w bok samolotu?

    850km/h leci samolot i to jest jego max prędkość? Na zdjęciach zauważyłem ze juz od 300, 350 węzłów zaczyna się czerwone pole więc jest to koło 600km/h
    Z tym 600km/h to sporo zaniżyłeś, podaje specyfikacje B763 takich jakich używa LOT, żeby nie było żadnych wątpliwości Boeing: Technical Characteristics - Boeing 767-300ER. Jak wieje od boku to też ma swoje oddziaływanie, bo albo trochę dmie w ogon albo w dziób ale już nie z takim skutkiem jak to ma miejsce np. z bezpośrednim lotem pod wiatr czy z wiatrem. Poniżej podaje linka do aktualnych prognoz Jetstream'u. Można zobaczyć wg. skali jakiego rzędu są to prędkości wiatru na wysokości przelotowej. http://www.netweather.tv/index.cgi?a...etstream;sess=
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  16. #16
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez okular766 Zobacz posta
    No i teoretycznie jakiś mały samolot mógłby za darmo lecieć w tych wiatrach? Czy to niemożliwe? Tz bez napędu jak szybowiec
    w fizyce nie ma nic za darmo więc nie da się tak lecieć

    Samolot (szybowiec równierz) aby utrzymać się w powietrzu musi mieć pewną prędkość względem niego

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trabin Zobacz posta
    Z tym 600km/h to sporo zaniżyłeś, podaje specyfikacje B763 takich jakich używa LOT, żeby nie było żadnych wątpliwości Boeing: Technical Characteristics - Boeing 767-300ER.
    Bynajmniej nic nie myli, Vmo (maksymalna prędkość przyrzdowa) jest rzędu 320-350węzłów na nowoczesnych jetach, zależy który. Tak jak pisał Pluxe - IAS i TAS oraz różnice, ew. rozszerzone o definicje czym są EAS/CAS.

    Pozdrawiam, Adam

  18. #18
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chudy183 Zobacz posta
    Dlatego lot z ORD do WAW trwa blisko godzinę krócej niż w drugą stronę.
    Rozkładowy czas lotu nie uwzględnia wiatrów. Rozkładowa różnica czasowa wynika z tego w którą stronę kręci się ziemia, albo musimy ją "gonić" aby dolecieć do destynacji, albo się ona [destynacja] nam przybliża.

    A o tym, że wiatry potrafią dużo zmienić może również świadczyć przypadek jak nad Pacyfikiem wiało tak mocno, że samoloty z Azji do Ameryki leciały po 7h a w drugą stronę po 13h.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Rozkładowy czas lotu nie uwzględnia wiatrów. Rozkładowa różnica czasowa wynika z tego w którą stronę kręci się ziemia, albo musimy ją "gonić" aby dolecieć do destynacji, albo się ona [destynacja] nam przybliża.
    pitekman, Mimis and kebapf like this.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Rozkładowy czas lotu nie uwzględnia wiatrów. Rozkładowa różnica czasowa wynika z tego w którą stronę kręci się ziemia, albo musimy ją "gonić" aby dolecieć do destynacji, albo się ona [destynacja] nam przybliża.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •