FR24 podaje prędkość względem ziemi (Ground Speed).
Witajcie. Zauważyłem coś dziwnego albo coś czego dotąd nie zauważałem. Otóż Lotowski 767 leci z prędkością 1074kmh.
ten samolocik nad nim to Lotowski Drimek lecący 1km wyżej z prędkością 1019kmh
Według wikipedii: Speed of sound - Wikipedia, the free encyclopedia i małej tabelki według której przy -57stC prędkosć dźwięku to ok 1062kmh oraz obrazka z tego artykułu:
To czy można powiedzieć że poczciwy LPB rozpędził się do prędkości niemal bariery dźwięku?
Czy też należy to traktować jako błąd?
A może jest to suma prędkości jego i prądu powietrza w jakim się znajduje?
Edit:
Nad Oceanem prędkości obu(LOT27-767 LOT4-787) oscylują od 1037 do 1074kmh.
W tym samym czasie taki sam zestaw samolotów już nad Europą ma prędkości 791kmh(767- LOT7) i 928kmh(787- LOT2)
FR24 podaje prędkość względem ziemi (Ground Speed).
Jako uzupełnienie tego co napisał Ristori, prędkość względem ziemi to składowa prędkości względem powietrza i prędkości wiatru.
Czyli prędkość na FR to zsumowana prędkość samolotu i powietrza w jakim się znajduje.
A prędkość dźwięku mierzona jest dla obiektu i ośrodka w jakim się znajduje a nie względem ziemi tak?
Coś za mocno kombinujesz. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez "mierzona dla obiektu i ośrodka, w jakim się znajduje" oraz "względem ziemi". Prędkość dźwięku to pewna cecha substancji (ośrodka), w którym wywołujemy falę akustyczną, jest inna dla powietrza, inna dla wody, inna dla stali, betonu, drewna itd. Względność wobec ziemi nie ma tu nic do rzeczy.
Co do FR, to owszem, podaje on prędkość podróżną tak jak to opisałeś.
P.S. - Tinek6, ja bym raczej użył wyrazu "wypadkowa" a nie "składowa", bo to obie prędkości: względem powietrza i wiatru składają się razem na prędkość podróżną (względem ziemi).
Takie prędkości samoloty osiągają z reguły nad oceanem. Nad lądem jest "inne powietrze" i rzadko samoloty przekraczają 950km/h
Pewnie mial w plecy jet stream...
UL621 UL980 UL999 UP866 ZRT-457m+KOMPAKT Tento 20*60 GG33689854tel721020250[/B]
Przepraszam że się w trącam do tematu, ale przeciętnemu człowiekowi nic nie mówią te prędkości.
Więc rozumiem ze prędkośc wg. ziemi to taka jakby pokazywał GPS na pokładzie samolotu tak? A rzeczywiście prędkość samolotu ile wynosi jeśli względem ziemi ma 1100km/h? A jakby leciał w kierunku przeciwnym to ile by miał?
Mam rozumieć że takie mocne wiatry tam szaleją?
PrÄ d strumieniowy â Wikipedia, wolna encyklopedia
Dlatego lot z ORD do WAW trwa blisko godzinę krócej niż w drugą stronę.
Prędkość względem ziemii to prędkość samolotu + wiatr który wieje mu w ogon lub w dziób. Zauważ, że większe prędkości samoloty np. nad Polska uzyskują lecąc z zachodu na wschód. W przeciwnym kierunku prędkości są czasami rzędu 650 km/h ponieważ samolot leci pod silny wiatr. Czyli 850km/h samolotu - prędkość wiatru w nos na poziomie 200 km/h.
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Nad PL też są takie silne wiatry rzędu 200km/h? A co jeśli samolot leci z północy na południe i wieje taki silnik wiatr prosto w bok samolotu?
850km/h leci samolot i to jest jego max prędkość? Na zdjęciach zauważyłem ze juz od 300, 350 węzłów zaczyna się czerwone pole więc jest to koło 600km/h
No i teoretycznie jakiś mały samolot mógłby za darmo lecieć w tych wiatrach? Czy to niemożliwe? Tz bez napędu jak szybowiec
Poczytaj sobie o IAS, TAS i GS. Mieszasz w tym momencie IAS (to co jest na prddkosciomierzu) z TAS (czyli prędkością samolotu względem powietrza w którym się znajduje).
Pozdrawiam, Pluxe
Z tym 600km/h to sporo zaniżyłeś, podaje specyfikacje B763 takich jakich używa LOT, żeby nie było żadnych wątpliwości Boeing: Technical Characteristics - Boeing 767-300ER. Jak wieje od boku to też ma swoje oddziaływanie, bo albo trochę dmie w ogon albo w dziób ale już nie z takim skutkiem jak to ma miejsce np. z bezpośrednim lotem pod wiatr czy z wiatrem. Poniżej podaje linka do aktualnych prognoz Jetstream'u. Można zobaczyć wg. skali jakiego rzędu są to prędkości wiatru na wysokości przelotowej. http://www.netweather.tv/index.cgi?a...etstream;sess=
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Rozkładowy czas lotu nie uwzględnia wiatrów. Rozkładowa różnica czasowa wynika z tego w którą stronę kręci się ziemia, albo musimy ją "gonić" aby dolecieć do destynacji, albo się ona [destynacja] nam przybliża.
A o tym, że wiatry potrafią dużo zmienić może również świadczyć przypadek jak nad Pacyfikiem wiało tak mocno, że samoloty z Azji do Ameryki leciały po 7h a w drugą stronę po 13h.
Zakładki