Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 1 Post By DC-10-30ER
  • 1 Post By wolf
  • 1 Post By saturn5

Wątek: Czy możliwa / opłacalna jest zmiana typu silników na samolocie pasażerskim?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Czy możliwa / opłacalna jest zmiana typu silników na samolocie pasażerskim?


    Polecamy

    Czy możliwa / opłacalna / uzasadniona ekonomicznie jest zmiana typu silników na samolocie pasażerskim typu np. 767, czy MD-11 z silników PW na GE bądź na odwrót celem dostosowania zakupionego używanego samolotu do reszty floty? Zakładamy, że chcemy latać tym samolotem conajmniej przez kolejne 10 lat. Czy takie działanie jest praktykowane?
    Marta likes this.

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Wątpię, Cargolux kupił dwa używane 744 BCF z silnikami chyba PW i nie zmienił ich na Rollsy, mimo tego że wszystkie inne maszyny mają właśnie RR.
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER Zobacz posta
    Czy możliwa / opłacalna / uzasadniona ekonomicznie jest zmiana typu silników na samolocie pasażerskim typu np. 767, czy MD-11 z silników PW na GE bądź na odwrót celem dostosowania zakupionego używanego samolotu do reszty floty? Zakładamy, że chcemy latać tym samolotem conajmniej przez kolejne 10 lat. Czy takie działanie jest praktykowane?
    Zasadniczo nie. Teoretycznie 787 mial to umozliwic ale HGW czy tak wlasnie jest...
    Z ciekawostek to 747-100 GE do testow w locie stacjonujacy w Victorville ma JT-9D. Za chwile przyleci "nowy" -400 od Evergreen i ten juz bedzie mial CF6....
    KZ

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.
    Zakładam jeszcze, że taka konwersja byłaby przeprowadzana przy okazji przeglądu typu "D" (w innym przypadku pytanie nie ma sensu).
    Czy zna ktoś przykłady takich konwersji?

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Byly/sa conwersje DC-8 ze starych JT-8 na CFM, w wiekszych DC-8-73, CFM jest mocniejszy, cichszy, oszczedniejszy, ale "wisza" duzo nizej niz stare JT-8.
    DC-8 na CFM

    I na starych "gwizdkach" JT-8
    DC-10-30ER likes this.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Witam

    Byly/sa conwersje DC-8 ze starych JT-8 na CFM, w wiekszych DC-8-73, CFM jest mocniejszy, cichszy, oszczedniejszy, ale "wisza" duzo nizej niz stare JT-8.
    DC-8 na CFM

    I na starych "gwizdkach" JT-8
    Tyle ze to re-engine program jest (jak C5 z TF39 na CF6). W pytanie chyba chodzilo o samolot dostepny z 3-ma roznymi wersjami (PW/RR/GE) i wymiane z silnika jednego producenta na drugi.
    KZ

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Byc moze jest mozliwa ale nie oplacalna bo duzo takich przykladow nie znajdziesz za to jest sporo przykladow w druga strone - linia miala jedne silniki i potem nabyla nastepne samoloty tego samego typu z silnikami konkurencji. Takie przyklady znajdziesz w Qantas, Delta, UPS,
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-07-2013 o 21:40
    DC-10-30ER likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    DEL
    Pozdrawiam
    Lukasz

  9. #9

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie


    Polecamy

    @DC-10-30ER
    Mysle, ze taka wymiana (unifikowanie floty) jest w tym przypadku malo oplacalna dlatego nie wiem czy ktos to robil. Pomysl sam, wymiana silnikow, czyli zakup nowych lub uzywanych ale w lepszym stanie techn. niz dotychczas uzywane wiaze sie z kosztami. Do tego dochodzi wymiana czesci elektroniki plus oprogramowanie w samolocie a to sa tez niemale koszty. Zyski per capita moga byc znikome nawet przy zalozonym uzytkowaniu platowca > 10lat.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •