Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Behemot
  • 1 Post By m..m

Wątek: Kiedy jest ostatni moment na Clear To Land

  1. #1
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie Kiedy jest ostatni moment na Clear To Land


    Polecamy

    Dziś rano po wylądowaniu dreamlinera LRE (a tak spać mi się nie chciało), zauważyłem na podejściu do EWPA Qatar 982, chciałem posłuchać jaki będzie miał callsigh (słuchjąc do znudzenia BA38 crach z ATC słyszałem na LHR jak wołali Qatari011). Tutaj było Qatar 982 - zameldował się ustabilizowany na RWY29. Jako, że ruch poranny jest stosunkowo duży zgodę na lądowanie dostał w okolicach Puławskiej (mniej więcej), potwierdził, po czym zameldował GoAround, std missed approach procedure itd. Zawinął jeszcze raz na 29, "welcome again Qatar 982 - continue approach", pilot zaczął wypytywać kiedy dostanie zgodę i dlaczego tak późno. Pani z ATC odpowiedziała, according to procedure, dopytana o szczegóły odpowiedziła 1,6 miles (niedosłyszałem). Tym razem dostał zgodę (cleared to land) jakieś 500 metrów wcześniej przed Puławską udało mu się - choć był mocno poirytowany (PNF - znaczy się ten prowadzący komunikację)
    Pytanie jest następujące - jak to rzeczywiście wygląda, kiedy jest ostatni moment na otrzymanie zgody na lądowanie. Pytanie zarówno do ATC, jak i pilotów
    Pozdrawiam

    Flightradar24.com - Live flight tracker!
    Pitterek

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie wiem czy sa reguly kiedy jest ostatni moment ale jak pisalismy w przypadku tego Asiana 777 w KSFO - pozwolenie na ladowanie w KSFO moze przyjsc bardzo pozno, doslownie na minute lub troche mniej przed samym ladowaniem, poza tym uwazalbym z nad-interpretacja takiej zaslyszanej konwersacji i czy pilot byl faktycznie poirytowany (piloci z reguly latwo sie nie irytuja) i nawet jesli byl co bylo powodem tego poirytowania.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-07-2013 o 23:28

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Minuta przed ladowaniem to akurat bardzo duzo. Zgodnie z przepisami ICAO, zezwolenie na ladowanie powinno pasc nie pozniej niz miniecie progu pasa przez samolot, jak dostawali nad Pulawska i przed, to to jest calkiem daleko.
    homer30009 likes this.

  4. #4
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    (piloci z reguly latwo sie nie irytuja) i nawet jesli byl co bylo powodem tego poirytowania.
    powodem był pewnie Go Around - grzecznie się dopytywał podstaw na których dostaje bardzo późno zgodę na lądowanie. Inna sprawa, że zjazd z 29 jest prawie na samym końcu DS (Delta ?). ATC poganiała prawie każdego (no delay vacating RWY) a każdy przed startem dostawał info, Cleared for take off RWY 29, traffic behind 3 miles (lub 3,5)
    Pitterek

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Zgodnie z przepisami ICAO, zezwolenie na ladowanie powinno pasc nie pozniej niz miniecie progu pasa przez samolot, jak dostawali nad Pulawska i przed, to to jest calkiem daleko.
    Tak przy okazji to jaka wersja Doc4444 u nas obowiazuje? Jak to w ogole sprawdzic?

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Dzieki ale jest jakis prosty sposob gdzie jest jakas "checklista" czy trzeba grzebac po dziennikach?
    Szukalem kiedys na stronie ULC po konkretnych dokumentach ale te odsylaja do swojego sklepiku.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Szczerze to nie wiem, nigdy sie nie interesowalem, bo w pracy mamy aktualne. Teraz po prostu wyguglalem to na stronie ULC.

  9. #9
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dzieki ale jest jakis prosty sposob gdzie jest jakas "checklista" czy trzeba grzebac po dziennikach?
    Szukalem kiedys na stronie ULC po konkretnych dokumentach ale te odsylaja do swojego sklepiku.

    Ja co jakiś czas przeglądam Dzienniki Urzędowe Prezesa ULC i stosuję się do wersji najpóźniej opublikowanej.
    Internetowy System Aktów Prawnych :: Elektroniczny dziennik urzędowy

    Od dwóch lat ULC już nie odsyła do księgarni, tylko publikuje przepisy w pdf-ie, jako załączniki do w/w dzienników.

    Pozdrawiam
    M..M

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dzieki ale jest jakis prosty sposob gdzie jest jakas "checklista" czy trzeba grzebac po dziennikach?
    Szukalem kiedys na stronie ULC po konkretnych dokumentach ale te odsylaja do swojego sklepiku.
    Jeżeli chodzi o ULC to jw., jeżeli chodzi o sejm i ministerstwa to Internetowy System AktĂłw Prawnych -> obowiązujące -> hasła -> lotnicze prawo -> szukaj

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzieki chlopaki za pomoc.
    Generalnie wchodzilem ze strony ULC w zakladke prawo -> prawo miedzynarodowe -> dokumenty ICAO a tam jest napisane "W Wydziale Administracyjnym ULC dostępne są następujące publikacje Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego ICAO"
    Po kliknieciu w odnosniki pojawia sie tylko jeden pdf ze spisem dokumentow. Jest tam wymienione 4444 i ze jest wersja 15 ale np zadnej wzmianki, ze jest edycja 4.
    Bede szukal tak jak mowicie
    pzdr

  12. #12
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu
    thewho likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •