Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree44Likes
  • 1 Post By Szynus
  • 2 Post By Kaczorra
  • 5 Post By Liveed
  • 4 Post By Behemot

Wątek: Po co kładzie się kłody pod koła samolotu który stoi na lotnisku?

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie Po co kładzie się kłody pod koła samolotu który stoi na lotnisku?


    Polecamy

    Dlaczego gdy samolot stoi to pod wszystkie koła kładzie się kłody, oraz dlaczego samoloty śmigłowe typu ATR dodatkowo mają śmigła linkami przywiązane? Samoloty nie mają hamulców postojowych?
    Jeśli płyta jest pozioma to po co kłody kłaść pod koła?
    To tak samo jak z autem gdy parkujemy na płaskim terenie nie ma potrzeby zaciągać hamulca/wrzucać biegu bo i po co?

    Serdecznie dziękuję

  2. #2
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Jeśli płyta jest pozioma to po co kłody kłaść pod koła?
    Wiatr?

    Pozdrawiam BAS

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kłody to podstawki ewentualnie klocki ;-)
    Samoloty się unieruchamia głównie po to żeby im wiatr (pośrednio) krzywdy nie zrobił, drogie maszynki to się dba.
    Btw. jak Ci kiedyś ktoś przepchnie takie auto z poziomego terenu to zaczniesz wrzucać bieg i zaciągać ręczny :P
    thewho likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    To tak samo jak z autem gdy parkujemy na płaskim terenie nie ma potrzeby zaciągać hamulca/wrzucać biegu bo i po co?
    Jak Ci ktoś przyjdzie i przepchnie, to już tak klawo nie będzie
    pitekman and thewho like this.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    chodzi mi o to ze na placu swoim czy w garażu to ja nigdy nie zaciągam ani nie wrzucam biegu bo i po co

    No to co samolot nie ma hamulca postojowego? Wiatr by przepchał 737/747? Wątpię

    Po co się kładzie pachołki pod silnikami i z przodu, tyłu samolotu?


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 31-07-2013 o 17:57

  6. #6
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Wiatr by przepchał 737/747? Wątpię
    W takim razie zapraszam do oglądania



    I jeszcze mniejszy samolot

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    I gdzie kto widzial plaska plyte postojowa.
    maciek krk, thewho, aniaef and 1 others like this.

  8. #8
    Awatar anthony

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Oczywiście samolot ma hamulec postojowy, natomiast, klocki (chocks) kładzie się pod koła samolotu na stanowisku, aby pilot mógł zwolnić hamulec w celu schłodzenia hamulców po lądowaniu, gdzie zostały poddane wysokiej temperaturze (w skrajnych przypadkach mogą się nawet zapalić).

  9. #9
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    czy brak silników w tym 747 ma jakiś wpływ na jego podatność na silny wiatr?
    Ma, środek ciężkości przesuwa się do tyłu, dlatego zwykle w takiej sytuacji podwiesza się ciężar zamiast silników.

    Pozdrawiam BAS

  10. #10
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Po co się kładzie pachołki pod silnikami i z przodu, tyłu samolotu?
    Przy boardingu aby ludzie nie podchodzili i nie ruszali (tak na logikę). Jeszcze wpada mi do głowy, że to może być coś z widocznością.

    A co do ręcznego przy parkowaniu to go nie zaciągam, w lecie może jeszcze czasem, ale w zimie jak mam zostawić na dłużej gdzieś to nie, aby przypadkiem nie przymarzły bo potem mogą być jaja

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anthony Zobacz posta
    Oczywiście samolot ma hamulec postojowy, natomiast, klocki (chocks) kładzie się pod koła samolotu na stanowisku, aby pilot mógł zwolnić hamulec w celu schłodzenia hamulców po lądowaniu, gdzie zostały poddane wysokiej temperaturze (w skrajnych przypadkach mogą się nawet zapalić).
    Dokładnie, na dłuższych postojach praktycznie nigdy nie jest zaciągany ręczny, a jak ktoś nie wierzy w pochylenie PPS to zapraszam na płyte

    Tak samo jak podczas wymiany kół, dla bezpieczeństwa wpina się szpilke w podwozie przy którym mechanik majstruje

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Hamulec postojowy w samolocie dziala na zasadzie cisnienia hydrualicznego. Po dlugim postoju cisnienie lubi spac i mozemy zostac bez hamulca

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kiedyś w KRK nie postawiono klocków na czas, czy coś i 767 LOT sobie odjechał trochę do tylu uderzając w schodki przy drzwiach z tylu Było o tym na forum.


  14. #14
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    chodzi mi o to ze na placu swoim czy w garażu to ja nigdy nie zaciągam ani nie wrzucam biegu bo i po co

    No to co samolot nie ma hamulca postojowego? Wiatr by przepchał 737/747? Wątpię

    Po co się kładzie pachołki pod silnikami i z przodu, tyłu samolotu?


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Pachołki wyznaczają coś na kształt "strefy bezpieczeństwa" w około maszyny = NIE WŁAZIĆ/WJEŻDŻAĆ. Jadąc np. wysokim pojazdem nie zahaczysz "przypadkiem" o końcówkę skrzydła.

    A propos wrzucania biegu, to w Saabach żeby wyjąć kluczyk trzeba wrzucić wsteczny, dziwny i ciekawy patent zarazem.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Samoloty nie mają na powietrze, tylko na płyn hydrauliczny.
    W samochodach ciężarowych hamulce nie działają przy braku powietrza tylko są zablokowane, a to zasadnicza różnica.

  16. #16
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A co mówi instrukcja obsługi ?
    Tyle w temacie

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wiatr wiatrem, ale jak ktoś "dmuchnie" P&W lub GE zbyt mocno to też może szkód narobić. Znajomy miął taką sytuację w Łodzi, co prawda w Cessnie i całe szczęście, że był wtedy w kokpicie. Kołujący 737 dodał "trochę" mocy i wepchnął by go w terminal, gdyby w porę nie zahamował. I tak jak wspomniano wcześniej, przy dłuższych postojach nie zostawia się samolotów na hamulcu.
    A mile of highway only takes you one mile, a mile of runway can take you anywhere in the world.
    http://eplatanie.wordpress.com/

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    rozdział 10 ,parkowanie-postoj

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •