Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 37 z 37
Like Tree31Likes

Wątek: czy podczas startu daję się zawsze max moc silników?

  1. #21

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Wg wikipedii robieg 747 jest dłuższy niż pas w KRK .
    Po pierwsze - wg Wikipedii. A po drugie - podany jest pewnie przy maksymalnym obciążeniu.

  2. #22
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    A w samolocie ile minut może być ciąg na maxa ustawiony?
    W samolocie to nie jest proste bo jest kilka rodzajow maksymalnej mocy. Tak w uproszczeniu to maksymalna do startu, wznoszenia, przelotowa i maksymalna ciagla. Sa jeszcze rozne mody awaryjne gdzie przez, ktrotki okres czasu mozemy osiagnac wiecej niz 100% mocy na jaka jest liczony silnik.
    Jezeli chodzi o maksymalna startowa to z reguly samolot jest certyfikowany albo na 5 albo na 10 minut.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Czy nie jest tak, że w większości linii mokry/zanieczyszczony/śliski pas oznacza brak możliwości użycia derate? ZTCP Allover pisał kiedyś, że u niego w firmie tak było.
    Przeciwnie, w przypadku zanieczyszczonego pasa przeważnie (opierając się na ogólnych materiałach Boeinga) derate używać można, to assumed/flex temp nie może być stosowane. Odsyłam do pdf-a, którego tu podlinkowałem. Należy także odróżnić pas zanieczyszczony od mokrego.
    http://www.boeing.com/commercial/aer...les/2010_q4/2/
    A w samolocie ile minut może być ciąg na maxa ustawiony?
    Naprawdę myślisz, że otrzymasz odpowiedź typu "3,5 minuty", która będzie dobra dla każdego samolotu?
    No tak ale jak startuje taki 747 z Krakowa to piloci nie dają ciągu na max? Wg wikipedii robieg 747 jest dłuższy niż pas w KRK .
    Na tak zadane pytanie nie sposób odpowiedzieć, brakuje danych.

  4. #24
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Czy nie jest tak, że w większości linii mokry/zanieczyszczony/śliski pas oznacza brak możliwości użycia derate? ZTCP Allover pisał kiedyś, że u niego w firmie tak było.
    Na sliskim pasie nie można robić FLEX/Assumed temperature. Ale de-rate można.

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Dziękuję Panowie .
    Eee tam, podpis ;)

  6. #26

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Wg wikipedii robieg 747 jest dłuższy niż pas w KRK .
    Taaa... ciekawe co twoi eksperci z wikipedii by powiedzieli na to (600 metrow rozbiegu):


  7. #27
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Taaa... ciekawe co twoi eksperci z wikipedii by powiedzieli na to (600 metrow rozbiegu):

    Nie mamy wystarczających danych do spekulowania.
    Pewnie leciał na pusto, nie musiał mieć pełnych zbiorników, mógł startować pod silny wiatr itd.

    Pozdrawiam BAS

  8. #28
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    Nie mamy wystarczających danych do spekulowania.
    Jakiego spekulowania? Przeciez widac ile mu to zajelo a N077GL wlasnie przez to pokazal ile takie gadanie na podstawie danych z wikipedii bez odniesienia do konkretnego przypadku jest warte.

  9. #29
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Wg wikipedii robieg 747 jest dłuższy niż pas w KRK .
    Idac dalej konsekwentnie za logika tego zdania - zaden 747 by nigdy nie wystartowal z KRK.
    No a poniewaz taki 747 potrzebuje duzo wiecej pasa niz tylko na sam "rozbieg" widzisz do jakich absurdalnych konkluzjii moze doprowadzic uzywanie (polskiej) wikipedii...
    Radze porownac co angielska wersja pisze na ten temat

  10. #30

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    No tutaj wikipedii to bym za bardzo nie winił - wiadomo, że angielska jest dużo bardziej precyzyjna (więcej edytorów, literatura jest po ang.), ale problem tkwił w tym, że czytelnik nie domyślił się oczywistych rzeczy.
    W ogóle wiele osób na tym forum nabija się z "ekspertów z wikipedii", a przecież do podstawowych rzeczy (czasem poważniejszych też - zależy od tematu) jest dobra i nie wierzę, że każdy jak chce sprawdzić powiedzmy rozpiętość jakiegoś samolotu, to szuka od razu instrukcji użytkowania od Boeinga.
    Ja tam uważam, że fajnie, że komuś chciało się to wszystko opisać, jak są ewidentne byki to zawsze można samemu edytować.
    Z wikipedii trzeba po prostu korzystać z głową.
    kudak, alien, ozim and 5 others like this.

  11. #31
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Pusty samolot: 184,570 kg
    Maksymalna masa startowa: 412,775 kg

    A silniki zawsze mają taką samą moc. Więc "na chłopski rozum" niepełnym samolotem powinno dać się wzbić na dystansie na przykład 1600m. A przy sprzyjającym wietrze na jeszcze krótszym.

    Tu masz filmik z B747 wzbijającym się po 600m: https://www.youtube.com/watch?v=kfCcO6PoWI8
    Tu inny krótki rozbieg, rotacja po około 600m, w powietrzu po około 800m: https://www.youtube.com/watch?v=j64NEPWXLbk

  12. #32
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    A silniki zawsze mają taką samą moc.
    Nie zawsze. Warunki zewnętrzne mają wpływ na ciąg.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  13. #33
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Może trochę powrócę do głównego wątku tematu. Ponoć najlepiej tłumaczy się na przykładzie
    Oto mamy filmik. Właściwa "akcja" zaczyna się od 13:20


    Cpt. Pcha manetki do uzyskania 50% [ w zasadzie po co się to stosuje ? ]. Następnie popycha manetki do końca, a po chwili otwierają cię zapadki [?] i pcha dalej.
    Pokornie, z wisiekną na torcie, proszę o wytłumaczenie tematu na powyższym przykładzie
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  14. #34
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Cpt. Pcha manetki do uzyskania 50%
    Stosuje się to, aby wszystkie silniki uzyskały równą moc i wtedy dajemy więcej, aby wyeliminować ryzyko asymetrii ciągu spowodowane wolniejszym rozkręcaniem się jednego z silników. Bynajmniej kiedyś gdzieś to znalazłem, zawodowi piloci musieliby potwierdzić, albo mnie poprawić.

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cpt. Pcha manetki do uzyskania 50% [ w zasadzie po co się to stosuje ? ]. Następnie popycha manetki do końca, a po chwili otwierają cię zapadki [?] i pcha dalej.
    Jak sprawdziłeś, że pchnął je do końca? EFIS ani ruch ręki (jeden "przystanek" po drodze, czyli zapadka climb) na to nie wskazują - wygląda bardziej na flex (napis "potencia flex" na filmie jest pewną podpowiedzią). Obawiam się, że zapadki tak po prostu są, nie "otwierają się" ani nie "zamykają" - służą do wyczucia, jakie ustawienie dźwigni odpowiada kolejnym limitom ciągu. Uprzedzając pytanie, na TO/GA też można operować, jeśli jest ku temu potrzeba.

  16. #36
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Zły przykład, bo w Airbusie (poza dziadkami A300 i A310) położenie manetki w tym zakresie nie ma bezpośredniego przełożenia na ciąg. Dźwignie wpadają w zapadkę (detent) dla startu, moc przejmuje A/T, uzbraja się SRS itd.

  17. #37
    jkb
    jkb jest nieaktywny
    Awatar jkb

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Na puściutkiej prostej drodze nikt nie wyprzedza wdeptując gaz do dechy.
    Tutaj się z Tobą nie zgodzę
    moraw2008 and Tupungato like this.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •