Nie. Stosuje się redukcje mocy nastawianej podczas startu w celu zmniejszenia zużycia silników i paliwa.
Witam
nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Czy podczas startu samolotu pilot zawsze daje przepustnice na full, max moc, 100 procent?
W grze Microsoft flight simulator po paru sekundach podświetlają się wskaźniki silników na czerwono. A jak jest naprawdę?
Oglądałem incydent w programie "Tajemnice Czarnych Skrzynek" i tam pilot źle wprowadził masę i a340 ledwo co się oderwał od ziemi bo automat ciągu źle dawkował ciąg. Ale jeśli pilot by dał pełną moc to by wystartował bez przeszkód?
Myślałem ze zawsze daje się ciąg na max przy starcie? Jak to jest?
Nie. Stosuje się redukcje mocy nastawianej podczas startu w celu zmniejszenia zużycia silników i paliwa.
Flex/assumed temp i derate raczej zwiększają zużycie paliwa.
http://www.theairlinepilots.com/foru...atedthrust.pdf
Stories & Articles
Oczywiście, generalizacja ta nie zawsze się sprawdza.
http://www.srs.aero/wordpress/wp-con...f-Analysis.pdf
ALe nie jest priorytetem bezpieczeństwo ?
Ale piloci zwykle na maxa przepustnice przesuwają i nawet 2 rękoma przytrzymują.
Wydaje Ci się, pewnie asekurują AT. Używanie maksymalnej mocy nie zawsze byłoby bezpieczne (choćby przypadek, gdy limitem jest VMCG).
Nie chodzi o to żeby jak najszybciej przyspieszyć do v1 i oderwać się jak najszybciej?
No to co odpowiada za ciąg?
Na filmach widać że dają przepustnice na maxa i 2 osoba kładzie dłoń dodatkowo.
Drugi post w temacie.Nie chodzi o to żeby jak najszybciej przyspieszyć do v1 i oderwać się jak najszybciej?
Piąty post w tym temacie oraz http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/16003-ustawianie_ciagu_startowego.htmlNa filmach widać że dają przepustnice na maxa i 2 osoba kładzie dłoń dodatkowo.
W pytaniu chodzi o wytworzenie ciągu, ustawienie go czy obliczenie, jaki jest odpowiedni?No to co odpowiada za ciąg?
Podczas startu pilot trzyma manetki az do v1 na wypadek zaistnienia potrzeby przerwania startu.
Tak w ogole, to mnie tez zainteresowal temat, jak to jest z tym ciagiem. Ogladajac filmy na yt pilot zawsze pcha manetki do konca... i co dalej ? Po przejechaniu jakiegos znacznika komputer sam bierze sprawy wswoje rece ustawiajac wyliczony ciag ? Moze ktos, najlepiej z pilotow, wytlumaczyc jak to dziala ?
Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/
No właśnie nie pcha zawsze do końca - piszę to już ostatni raz w tym wątku. Sprawa wygląda inaczej w różnych samolotach - przykładowo przepustnice we współczesnych pasażerskich Airbusach ma zapadki odpowiadające ciągowi dostępnemu dla automatu, a w Boeingach nie.
Przystępnie i po polsku wyjaśnił to Layoverlover, a wersję z obrazkami lecz po angielsku znajdziesz w jednym z linków, które podałem w niniejszym wątku.W jaki sposób Vmcg limituje użycie maksymalnej mocy?
to tak jakby przy wyprzedzaniu autem nie redukować biegu tylko wyprzedzać aby było najbardziej eko
Przecież jak się wyprzedza to się kręci do odcięcia (względy bezpieczeństwa). Nie jest tak samo z samolotami że się rozpędza na maxa aby jak najszybciej nabrać prędkości i się wznosić.
A ile max minut może być w samolocie włączony ciąg na max?
Jak zmniejszasz moc silnika to zmniejsza Ci sie Vmcg a co za tym idzie V1 bo jak juz bylo napisane nie moze byc ona mniejsza od Vmcg. Jezeli layoverlover pisal o mokrych i sliskich pasach to pew ie udzwig zwieksza sie dlatego, ze na krotkim pasie przy mniejszej V1 mozemy wyhamowac przy wiekszej masie.
ja nie mam turbiny w aucie tylko silnik wolnossący
czerwone obroty są ok wiadomo ze nie cały czas a na chwile
A w samolocie ile minut może być ciąg na maxa ustawiony?
No tak ale jak startuje taki 747 z Krakowa to piloci nie dają ciągu na max? Wg wikipedii robieg 747 jest dłuższy niż pas w KRK .
Zakładki