Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie masy do startu/ldowania -źródła


    Polecamy

    Poszukuje jak najbardziej dokladnych informacji na temat mas do startu/ladowania samolotow poszczegolnych lini na poszczegolnych trasach - balance sheets etc.
    1. czy takie informacje sa jawne/upubliczniane?
    2. czy ktos zna jakies zrodla takich informacji poza firmami dispatcherskimi? (mozna by policzyc z flight planu - zrodla flight planow?)

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinzebzda Zobacz posta
    Poszukuje jak najbardziej dokladnych informacji na temat mas do startu/ladowania samolotow poszczegolnych lini na poszczegolnych trasach - balance sheets etc.
    Nie wiem, czy dobrze Cię rozumiem - zależy Ci na masach subtypów (np. 737-55D), konkretnych egzemplarzy (np. SP-LKA), czy o kompletne balance sheets? Każda z tych rzeczy znaczy co innego, a nie wiadomo o co Ci chodzi.

    1. czy takie informacje sa jawne/upubliczniane?
    Nie widziałem, by ktokolwiek ujawniał. Przypuszczam, że dla większości firm to jednak materiał poufny (co najmniej klasy "tajemnica przedsiębiorcy"), jeśli mówimy o balance sheets/masach konkretnych maszyn.
    Znając subtyp, z reguły da się znaleźć dane producenta (które sprawdzają się z dokładnością rzędu +/- 1%).

    2. czy ktos zna jakies zrodla takich informacji poza firmami dispatcherskimi? (mozna by policzyc z flight planu - zrodla flight planow?)
    Każdy operator u swoich dyspozytorów oraz w technice ma swoje dane. Analogiczne papiery ma zapewne dostawca. Nikt trzeci raczej nie ma dostępu.

    Pozdrawiam, Adam

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    dzięki, tak myślałem, że te dane nie są publikowane nigdzie.
    btw chodziło oczywiście o rzeczywiste/średnie masy na poszczególnych trasach, poszczególnych operatorów, lub np średnie load factory z których dało by się te masy policzyć. Wiem że są firmy statystyczne które zbierają dane tego typu, ale udostepniają je tylko za niemała oplata

    Pozdrawiam.

  4. #4
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ryanair B738:

    MTOW 66990, 69990 lub 74990
    MLW 65317

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator Zobacz posta
    Ryanair B738:

    MTOW 66990, 69990 lub 74990
    MLW 65317
    Kolega raczej prosil o rzeczywiste masy a nie o maksymalne.
    Tak przy okazji jak Ryanair moze uzywac trzech roznych mas (a tak robia). Niemcy juz sie za nich wzieli bo to jawne unikanie oplat - to tak przy okazji tych co mysla, ze zostawiaja u nas kupe kasy. Gdzie jest ULC?
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 23-08-2013 o 11:14

  6. #6
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Kolega raczej prosil o rzeczywiste masy a nie o maksymalne.
    T
    No to tylko z loadsheetu konkretnego lotu...

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Kolega raczej prosil o rzeczywiste masy a nie o maksymalne.
    Tak przy okazji jak Ryanair moze uzywac trzech roznych mas (a tak robia). Niemcy juz sie za nich wzieli bo to jawne unikanie oplat - to tak przy okazji tych co mysla, ze zostawiaja u nas kupe kasy. Gdzie jest ULC?
    Trzebaby najpierw udowodnić, że robią coś nielegalnego. W tym całym "braniu sie za Ryanaira" często jest chyba po prostu żal, że samemu sie na coś nie wpadło.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Trzebaby najpierw udowodnić, że robią coś nielegalnego.
    Kontrole w Niemczech to wykazaly, ze lataja na masach wiekszych niz maja wpisane w ograniczenie czytaj wg, ktorych sie rozliczaja bo strukturalnych mas nie przekraczaja (bezpieczenstwo jest niezagrozone a chodzi tylko o pieniadze)
    Co bylo dalej to nie wiem bo sie nie interesowalem. Sprawa miala isc do sadu.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 23-08-2013 o 15:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •