Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Pokazy lotnicze w Radomiu-kontakt z kontrolą lotów itp.


    Polecamy

    Witam

    W tym roku niestety nie byłem na pokazach lotniczych w Radomiu, ale skoro już o tym sobie myślałem, to zacząłem się zastanawiać na paroma kwestiami. Wiadomo, że każdy samolot pasażerski musi uzyskać różne zezwolenia od kontroli lotów czy naziemnej no i porusza się dość "łagodnie".

    Stąd też pytanie jak ma się sprawa w przypadku takich pokazów. Bo nie ma co ukrywać samolotów, samych pokazów trochę było. Siłą rzeczy trochę kontrola lotów "spamu" dostaje. Czy w wtedy ustala się jakąś oddzielną przestrzeń powietrzną wyjątkowo na te dni tylko dla imprezowych samolotów (nad Radomiem w jakimś tam promieniu w km i wysokości), tak że pasażerskie i cała reszta lecą trochę inaczej zbliżając się do Okęcia (WAW) lecąc od południa. No i czy jest jakaś taryfa ulgowa ze zgłaszaniem się do kontroli lotów, czy też ta oddzielna strefa jest jakby wyłączona i ruchem kieruje ktoś ze stacji postawionej na miejscu.

    Chodzi mi o to jak to jest w praktyce zrobione.

  2. #2
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    jak to jest rozwiązane dokładnie w PL to nie wiem, ale myślę że tak samo jak w UK. A tutaj to po prostu pojawia się NOTAM z opisem gdzie od jakiej do jakiej wysokości i kiedy cos jest organizowane i częstotliwością z jaką powinno się nawiązać kontakt lecąc w pobliżu oraz nr tel do kogoś kompetentnego kto jest stanie zapewnić brefing przed lotem

    druga sprawa że w UK nie ma tego poj.... zwyczaju zamykania połowy przestrzeni bo dwa sprawne F16 chcą sobie polatać. Przestrzeń G jest dla wszystkich
    i tyle

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    druga sprawa że w UK nie ma tego poj.... zwyczaju zamykania połowy przestrzeni bo dwa sprawne F16 chcą sobie polatać. Przestrzeń G jest dla wszystkich i tyle
    Kiedy ostatnio latałeś w klasie G w Polsce i przeszkadzała Ci przestrzeń wojskowa?

    slavco: wszystkie szczegóły znajdziesz w SUP 68/13, dla wygody i nie do użytku operacyjnego możesz ściągnąć stąd: http://aaben.vel.pl/EP_Sup_2013_68_en.pdf

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Zagadka z polskimi F16 w klasie G jest taka, że obowiązuje tam ograniczenie do 250kt.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •