Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 81
Like Tree38Likes

Wątek: Kontrolerzy ruchu lotniczego w Polsce

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie Kontrolerzy ruchu lotniczego w Polsce


    Polecamy

    Witam
    Chciałbym się spytać gdzie znajdują się w Polsce kontrolerzy przestrzeni powietrznej nad Polską, który kontrolują samoloty na wysokości przelotowej. Oraz ile takich baz w Polsce jest. Czy 1 radar "objął" by całą Polskę?

    A jak te sprawy wyglądają nad biegunem północnym, południowym lub jakimkolwiek oceanem lub większym morzem?

    dzięki

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ośrodek kontroli obszaru jest jeden, w Warszawie. Instalacji radarowych jest więcej, aby zapewnić pokrycie od FL95 w górę.

    Nad oceanami i innymi dużymi obszarami tego typu prowadzona jest najczęściej kontrola proceduralna (oceaniczna).

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    For every solution there is a problem.

  4. #4
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Czy 1 radar "objął" by całą Polskę?
    Objąłby

    kobuch, lew3k, Jerry and 2 others like this.

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Panie, co pan tu? Taki mały, całą Polskę?! Mój szwagier ma działkę większą, niż ten cały radar.
    Kaczorra and lew3k like this.
    For every solution there is a problem.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ośrodek kontroli obszaru jest jeden, w Warszawie. Instalacji radarowych jest więcej, aby zapewnić pokrycie od FL95 w górę.

    Nad oceanami i innymi dużymi obszarami tego typu prowadzona jest najczęściej kontrola proceduralna (oceaniczna).
    A radarowe ośrodki zbliżania są w Polsce 4: w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Warszawie, zapewniające kontrolę ruchu lotniczego statkom powietrznych na wysokościach przelotowych znajdujących się w ich przestrzeni odpowiedzialności (czyli odpowiednio FL 195/285/285/245).

    Zaś radarów po Polsce porozsiewanych jest kilkanaście i w zależności od ich rodzaju, lokalizacji i zasięgu zaopatrują w dane radarowe zainteresowane ośrodki.
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Zaś radarów po Polsce porozsiewanych jest kilkanaście i w zależności od ich rodzaju, lokalizacji i zasięgu zaopatrują w dane radarowe zainteresowane ośrodki.
    światłowodami?

    Wielkie dzięki Panowie, oglądam "KwP" na Pulsie i NG i dowiedziałem się tam że nad oceanami są "czarne dziury" bez pokrycia radarowego. Czy to prawda? Jak to możliwe w XXI wieku? Jak nawet na FR24 widzę samoloty znajdujące się nad oceanami i biegunami w odległościach kilka tys km od najbliższego lądu. One są "chwytane" przez satelitę? Satelita dotrze wszędzie, więc stosuje się "radarowanie satelitarne"? Czy tak też mogą być prowadzone korespondencje?

  8. #8
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    Mimis likes this.
    For every solution there is a problem.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Przeczytałem temat "latanie nad oceanem" jednak nie ma tam odpowiedzi na moje pytania.
    W dzisiejszych czasach nadal są "czarne dziury" nad wodą? To nie epoka Tytanika.

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    1. Na pierwszej stronie wyników Google jest kilka adresów, gdzie jest wyjaśnione, jak system działa.

    2. Radar to nie jest zwisający z nieba sznureczek, za pomocą którego Bozia utrzymuje samolot w powietrzu.
    Jeśli istniejące rozwiązania cię nie przekonują, to poszukaj odpowiedzi na pytanie, ile samolotów zderzyło się nad oceanem albo przynajmniej spadło do wody z powodu braku pokrycia radarowego.

    3. Tabloidowe wynurzenia zachowaj na później. A najlepiej "na gdzie indziej".
    szymonk2 likes this.
    For every solution there is a problem.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    FR24 nie pokazuje całego ruchu, w zasadzie pokazuje jego niewielką część.

    Cywile nie utrzymują operacyjnego pokrycia radarowego nad całymi oceanami, bo w zasadzie nie ma takiej potrzeby.
    Nie słyszałem o czymś takim jak dozorowanie ruchu lotniczego za pomocą satelit. Część ruchu za pomocą satelitarnych łącz danych przesyła swoją pozycję, ale to kwestia operatora.

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    [...] nad oceanami są "czarne dziury" bez pokrycia radarowego. Czy to prawda? Jak to możliwe w XXI wieku?
    W XXI wieku fale radiowe rozchodzą się dokładnie tak samo, jak w wieku XIX.
    Jerry, szymonk2, Mateos33 and 4 others like this.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Wyjaśnijcie mi to jakim cudem flightradar24 pokazuje mi samoloty nad Pacyfikiem, Atlantykiem, Oceanem Arktycznym, biegunem no bo one nie są na bank odbierane przez naziemne odbiorniki bo na mapie google nie widać ani 1 wyspy w promieniu dobrych paru tys km. Np. podam przykład Oceanu Spokojnego, zobaczcie ile tam jest samolotów i mam rozumieć że kontrolerzy ich nie widzą a przeciętny użytkownik komputera z internetem widzi?

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Chodziło Malgond mi raczej że w XXI wieku jest technologia satelitarna. Ciekawi mnie też dlaczego nad Afryką brawie niema wcale samolotów, a nad wodami i biegunem są i jest ich sporo.

    prosze o dodanie posta do ww.

  15. #15
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    ... kontrolerzy ich nie widzą a przeciętny użytkownik komputera z internetem widzi?
    Kiedy jest mowa o radarach i pokryciu radarowym w kontekście kontroli ruchu lotniczego, chodzi o prawdziwe radary.

    A flightradar24 to nie jest żaden radar, tylko sieć odbiorników radiowych, odbierających komunikaty radiowe wysyłane przez samoloty.
    For every solution there is a problem.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    i mam rozumieć że kontrolerzy ich nie widzą a przeciętny użytkownik komputera z internetem widzi?
    Kontrolerzy je widzą, tylko w sposób którego Ty nie znasz i nie rozumiesz. Poczytaj o kontroli oceanicznej jak Ci wyżej koledzy podpowiedzieli.
    Cytat Zamieszczone przez polsky16 Zobacz posta
    Ciekawi mnie też dlaczego nad Afryką brawie niema wcale samolotów, a nad wodami i biegunem są i jest ich sporo.
    Wydaje Ci się, bo ich nie ma na FR24. A nie ma ich tam dlatego, że FR24 to jest zabawka.
    lew3k likes this.

  17. #17
    Awatar Filus EPWA

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    To jest FPP. Rozumiem, że istotą forum jest linkowanie informacji, a nie możliwie najprostrze i krótkie wytłumaczenie. No ale to nie pierwszy raz, kiedy strach zadać pytanie bo oznacza to mniejwięcej tyle co zrównanie z ziemią przez "mądrzejszych" forumowiczów. A szkoda, bo też jestem ciekawy jak to działa, a nie mam czasu się teraz wgłebiać. No ale może się mylę. Pozdrawiam polsky16 i wszystkich innych.
    Buashy, slavec and ozim like this.
    A350+Sony 18-70+Sigma 70-300

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dobrze, ale jak brzmi to pytanie?
    Mimis and Jerry like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #19
    Awatar Filus EPWA

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    kontrola radarowa działa na zasadzie odbicia fal radiowych od samolotu i rozumiem, że są rejony bez pokrycia radarowego.
    Pewnie różnie to wygląda w zależności od wysokości i "szczegółowości" radarowanej przestrzeni.
    A FR jak działa? Ten cały ADS/B wysyła współrzędne, wysokość i prędkość samolotu, a FR pozycjonuje to na mapie wraz z danymi? Czy jak to jest? I jeszcze jedno mam pytanie. O ile moja teoria dotycząca ADS-B jest poprawna, to na czym polega identyfikacja samolotu "FAA data"
    A350+Sony 18-70+Sigma 70-300

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009
    Mimis, lew3k and Buashy like this.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •