Ośrodek kontroli obszaru jest jeden, w Warszawie. Instalacji radarowych jest więcej, aby zapewnić pokrycie od FL95 w górę.
Nad oceanami i innymi dużymi obszarami tego typu prowadzona jest najczęściej kontrola proceduralna (oceaniczna).
Witam
Chciałbym się spytać gdzie znajdują się w Polsce kontrolerzy przestrzeni powietrznej nad Polską, który kontrolują samoloty na wysokości przelotowej. Oraz ile takich baz w Polsce jest. Czy 1 radar "objął" by całą Polskę?
A jak te sprawy wyglądają nad biegunem północnym, południowym lub jakimkolwiek oceanem lub większym morzem?
dzięki
Ośrodek kontroli obszaru jest jeden, w Warszawie. Instalacji radarowych jest więcej, aby zapewnić pokrycie od FL95 w górę.
Nad oceanami i innymi dużymi obszarami tego typu prowadzona jest najczęściej kontrola proceduralna (oceaniczna).
For every solution there is a problem.
Panie, co pan tu? Taki mały, całą Polskę?! Mój szwagier ma działkę większą, niż ten cały radar.
For every solution there is a problem.
A radarowe ośrodki zbliżania są w Polsce 4: w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Warszawie, zapewniające kontrolę ruchu lotniczego statkom powietrznych na wysokościach przelotowych znajdujących się w ich przestrzeni odpowiedzialności (czyli odpowiednio FL 195/285/285/245).
Zaś radarów po Polsce porozsiewanych jest kilkanaście i w zależności od ich rodzaju, lokalizacji i zasięgu zaopatrują w dane radarowe zainteresowane ośrodki.
dzwonili juz do kogos?
do papieża, jako pierwszy się dostał.
światłowodami?Zaś radarów po Polsce porozsiewanych jest kilkanaście i w zależności od ich rodzaju, lokalizacji i zasięgu zaopatrują w dane radarowe zainteresowane ośrodki.
Wielkie dzięki Panowie, oglądam "KwP" na Pulsie i NG i dowiedziałem się tam że nad oceanami są "czarne dziury" bez pokrycia radarowego. Czy to prawda? Jak to możliwe w XXI wieku? Jak nawet na FR24 widzę samoloty znajdujące się nad oceanami i biegunami w odległościach kilka tys km od najbliższego lądu. One są "chwytane" przez satelitę? Satelita dotrze wszędzie, więc stosuje się "radarowanie satelitarne"? Czy tak też mogą być prowadzone korespondencje?
For every solution there is a problem.
Przeczytałem temat "latanie nad oceanem" jednak nie ma tam odpowiedzi na moje pytania.
W dzisiejszych czasach nadal są "czarne dziury" nad wodą? To nie epoka Tytanika.
1. Na pierwszej stronie wyników Google jest kilka adresów, gdzie jest wyjaśnione, jak system działa.
2. Radar to nie jest zwisający z nieba sznureczek, za pomocą którego Bozia utrzymuje samolot w powietrzu.
Jeśli istniejące rozwiązania cię nie przekonują, to poszukaj odpowiedzi na pytanie, ile samolotów zderzyło się nad oceanem albo przynajmniej spadło do wody z powodu braku pokrycia radarowego.
3. Tabloidowe wynurzenia zachowaj na później. A najlepiej "na gdzie indziej".
For every solution there is a problem.
FR24 nie pokazuje całego ruchu, w zasadzie pokazuje jego niewielką część.
Cywile nie utrzymują operacyjnego pokrycia radarowego nad całymi oceanami, bo w zasadzie nie ma takiej potrzeby.
Nie słyszałem o czymś takim jak dozorowanie ruchu lotniczego za pomocą satelit. Część ruchu za pomocą satelitarnych łącz danych przesyła swoją pozycję, ale to kwestia operatora.
Wyjaśnijcie mi to jakim cudem flightradar24 pokazuje mi samoloty nad Pacyfikiem, Atlantykiem, Oceanem Arktycznym, biegunem no bo one nie są na bank odbierane przez naziemne odbiorniki bo na mapie google nie widać ani 1 wyspy w promieniu dobrych paru tys km. Np. podam przykład Oceanu Spokojnego, zobaczcie ile tam jest samolotów i mam rozumieć że kontrolerzy ich nie widzą a przeciętny użytkownik komputera z internetem widzi?
Chodziło Malgond mi raczej że w XXI wieku jest technologia satelitarna. Ciekawi mnie też dlaczego nad Afryką brawie niema wcale samolotów, a nad wodami i biegunem są i jest ich sporo.
prosze o dodanie posta do ww.
For every solution there is a problem.
To jest FPP. Rozumiem, że istotą forum jest linkowanie informacji, a nie możliwie najprostrze i krótkie wytłumaczenie. No ale to nie pierwszy raz, kiedy strach zadać pytanie bo oznacza to mniejwięcej tyle co zrównanie z ziemią przez "mądrzejszych" forumowiczów. A szkoda, bo też jestem ciekawy jak to działa, a nie mam czasu się teraz wgłebiać. No ale może się mylę. Pozdrawiam polsky16 i wszystkich innych.
Dobrze, ale jak brzmi to pytanie?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
kontrola radarowa działa na zasadzie odbicia fal radiowych od samolotu i rozumiem, że są rejony bez pokrycia radarowego.
Pewnie różnie to wygląda w zależności od wysokości i "szczegółowości" radarowanej przestrzeni.
A FR jak działa? Ten cały ADS/B wysyła współrzędne, wysokość i prędkość samolotu, a FR pozycjonuje to na mapie wraz z danymi? Czy jak to jest? I jeszcze jedno mam pytanie. O ile moja teoria dotycząca ADS-B jest poprawna, to na czym polega identyfikacja samolotu "FAA data"
Zakładki