Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie Fly By Wire a komfort lotu.


    Polecamy

    Latając jedynie Wizzem i Ryanem (częściej Wizzem) stwierdzam, że Airbus jest bardziej komfortowy.
    Jest ciszej ale też mniej trzęsie, drga itp. Teraz moje pytanie, czy ma to związek z FBW?

  2. #2

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    No dobra, ale co maja lokalne turbulencje do fbw ?? Ten system to nie amortyzatory w powietrzu. A ciszej jest bo A320 i B738 to dwa rozne samoloty o podobnej wielkosci, z naciskiem na ROZNE
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Tu piszą, że FBW ma wpływ na komfort..

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurek Zobacz posta
    No dobra, ale co maja lokalne turbulencje do fbw ?? Ten system to nie amortyzatory w powietrzu.
    Mogl bys troche poczytac zanim zaczniesz wysmiewac pytania ludzi. Nie kazdy jest ekspertm od fbw.

    Nie wiem czy ten system wprowadzili do a320 ale 787 ma cos takiego : The manufacturer has tested its "smoother ride" technology using a simulator and 777 testbed. Turbulence is detected by existing fly-by-wire system sensors, which then use the flaperons to counter vertical gusts and dampen out turbulence before it reaches the passenger cabin.

    zrodlo:
    Boeing 787 technology to tackle motion sickness

  5. #5

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Drogi Marcinie, jesli chcesz mi zwracac uwage na temat wysmiewania sie z #theavia to trafiles kula w plot.

    Polecam natomiast czytanie forum z naciskiem na ZROZUMIENIE slowa pisanego.
    W pierwszym poscie tego watku bylo pytanie o wplyw fbw na odczuwanie roznic halasu i turbulencji w samolotach A320 -B738 czyli samolotach flotowych WIZZ i RYR. Ty natomiast cytujesz Boeinga nt. B777 i B787..
    A teraz zastanow sie dlaczego takim Cinqucento nie mozna bylo przewiezc na raz tony wegla w sumie mial wszystko co potrzeba do jazdy ... chwytasz drobny niuans ?
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Drogi Norku, na priv przesylam link do forum Fiata, zebys mogl opowiadac swoje dowcipy.

    A co do fbw mysle ze zasada dzialania nie zalezy od lini lotniczej. Inaczej niz napisales, ten system ma cechy amortyzatora w powietrzu, a jezeli masz informacje czy jest to stosowane na a320 wizza to prosze oswiec nas.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Byłoby fajnie, gdyby na to pytanie, odpowiedział jakiś pilot. Najlepiej latający na obu typach maszyn.. Bedrzich byłby idealny

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez theavia Zobacz posta
    Byłoby fajnie, gdyby na to pytanie, odpowiedział jakiś pilot. Najlepiej latający na obu typach maszyn
    Może frytki do tego?
    Tutaj znalazłem całkiem ciekawą odpowiedź:
    Does fly by wire make for a smoother ride?.. - JetPhotos.Net Forums - The Friendly Way to Fly

    Generalnie FBW to bardzo ogólne stwierdzenie. Jedne systemy jak np. w airbusie faktycznie może i wpływają na komfort lotu.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Może frytki do tego?
    Najlepiej z keczapem.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Generalnie FBW to bardzo ogólne stwierdzenie. Jedne systemy jak np. w airbusie faktycznie może i wpływają na komfort lotu.
    Właśnie o Airbusa mi sie rozchodzi..

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Tuatj jest troche info na ten temat (a320) : Flight Control Laws | Normal Law - Load Alleviation Function

    ''the load alleviation and/or flutter damping function is totally automatic, and has no "button" or other pilot control. The computers automatically operate the ailerons and/or spoilers as necessary.

    The idea is to control loads at the wingtips to prevent undue stress on them.''

  12. #12

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcinzebzda Zobacz posta
    Drogi Norku, na priv przesylam link do forum Fiata, zebys mogl opowiadac swoje dowcipy.
    Widzisz kolego, nawet nie potrafisz poprawnie napisac krotkiego nicka a chcesz kogos pouczac. Na razie to sam opowiadasz dowcipy i wklejasz linki nie na temat modelu samolotu o ktorego bylo pytanie, ehhh
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •