Na dłuższych lotach leci więcej pilotów. Jak jeden idzie się zdrzemnąć to inny go zastępuje
Na dłuższych lotach leci więcej pilotów. Jak jeden idzie się zdrzemnąć to inny go zastępuje
Czasami śpią obydwoje
Szokujący raport: brytyjscy piloci śpią za sterami - Wiadomości - WP.PLPonad połowa brytyjskich pilotów samolotów pasażerskich zasypia za sterami samolotu - wynika z raportu tamtejszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA). Spośród tej grupy 29 procent osób przyznaje, że kiedy budzi się w kokpicie, drugi pilot także śpi.
Czego wcale nie mozna wykluczyc ....
FAA nawet zabierala sie z zamiarem zezwolenia na drzemki ale spotkala sie z ostrym sprzeciwem z nieoczekiwanej strony - zwiazku zawodowego pilotow.
Bo te zwiazki sobie wykombinowaly ze linie powinny zatrudnic wiecej pilotow i drzemki sa metoda na wykrecenie sie z naboru dodatkowych pilotow...
W sumie nie zdziwilbym sie ze jeden pilot kabluje na drugiego w szeroko pojetym interesie ze to w sumie pomaga wszystkim pilotom ...
Wszystko jest fajnie, póki drzemka trwa odpowiednią ilość czasu. Ale jak za długo i pilot obudzi się za późno: Katastrofa lotu Air India Express 812 â Wikipedia, wolna encyklopedia
Parę dni temu w TVN24 w programie ''Polska i Świat'' była właśnie mowa o drzemkach w kokpicie, w temacie wypowiadał się także kapitan z LOT-u, Jerzy Makula.
UsnÄli za sterami. Czy leci z nami pilot?
Ostatnio edytowane przez Patryk13 ; 01-10-2013 o 21:51 Powód: ,
Jak zawsze dziennikarze szukją taniej sensacji - coś im gdzieś dzwoni, ale nie zadadzą sobie trudu dojść do źrodeł.
Sprawa jest w wielu krajach jak najbardziej LEGALNA a nazywa się Controlled Rest w odniesieniu do FRMS czyli Fatigue Risk Management System - system zarządzania (zwiększonym) ryzykiem zmęczenia. W 2011 ICAO w porozumieniu z IFALPA wydały "FRMS Implementation guide", zaś w zeszłym roku ICAO wydała Doc 9966 - FRMS - Manual for Regulators, gdzie cała procedura jest w załączniku (appendix) B. Jak już pisałem - w wielu krajach to działa, ale oczywiście w krajach z silną pozycją związkow zawodowych pilotow jest to usilnie przez ZZ zwalczane. Moim i nie tylko moim zdaniem - controlled rest jest lepszy od udawania, że się nie śpi, bo człowiek nie maszyna, a czasem 15-20 minut drzemki jest wystarczające i pozwala na skuteczniejsze czuwanie. Zresztą - było o tym, także na forum. Z ciekawostek - krajow spoza EASA stosowny dokument wydała m.in. Kanada.
Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 02-10-2013 o 23:28
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki