Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree7Likes
  • 3 Post By sanfran
  • 4 Post By bedrzich

Wątek: Sen za sterami samolotu.

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie Sen za sterami samolotu.


    Polecamy

    Siema,

    Czy w lotnictwie cywilnym pilot, np. za sterami A380 może uciąć sobie drzemkę podczas 19h lotu ? Czy przepisy coś o tym mówią ?

  2. #2
    Awatar OneJet

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Dębica

    Domyślnie

    Na dłuższych lotach leci więcej pilotów. Jak jeden idzie się zdrzemnąć to inny go zastępuje

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaptel17 Zobacz posta
    Siema,

    Czy w lotnictwie cywilnym pilot, np. za sterami A380 może uciąć sobie drzemkę podczas 19h lotu ? Czy przepisy coś o tym mówią ?
    Tu przepisy amerykanskie moga sie roznic od naprzyklad europejskich, zdaje sie ze Europa czegos takie dozwala w pewnych okolcznosciach, dla amerykanskich pilotow jakakolwiek drzemka za sterami jest zabroniona i karalna.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Czasami śpią obydwoje
    Ponad połowa brytyjskich pilotów samolotów pasażerskich zasypia za sterami samolotu - wynika z raportu tamtejszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA). Spośród tej grupy 29 procent osób przyznaje, że kiedy budzi się w kokpicie, drugi pilot także śpi.
    Szokujący raport: brytyjscy piloci śpią za sterami - Wiadomości - WP.PL

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    dla amerykanskich pilotow jakakolwiek drzemka za sterami jest zabroniona i karalna.
    Jeśli zostanie wykryta i udowodniona co może się zdarzyć tylko w przypadku gadatliwego kolegi/koleżanki na fotelu obok. W przeciwnym wypadku drzemka będzie po prostu drzemką. A czy takie się zdarzają często to pozostaje tajemnicą kokpitu.



  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Jeśli zostanie wykryta i udowodniona co może się zdarzyć tylko w przypadku gadatliwego kolegi/koleżanki na fotelu obok.
    Czego wcale nie mozna wykluczyc ....
    FAA nawet zabierala sie z zamiarem zezwolenia na drzemki ale spotkala sie z ostrym sprzeciwem z nieoczekiwanej strony - zwiazku zawodowego pilotow.
    Bo te zwiazki sobie wykombinowaly ze linie powinny zatrudnic wiecej pilotow i drzemki sa metoda na wykrecenie sie z naboru dodatkowych pilotow...
    W sumie nie zdziwilbym sie ze jeden pilot kabluje na drugiego w szeroko pojetym interesie ze to w sumie pomaga wszystkim pilotom ...

  7. #7
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Wszystko jest fajnie, póki drzemka trwa odpowiednią ilość czasu. Ale jak za długo i pilot obudzi się za późno: Katastrofa lotu Air India Express 812 – Wikipedia, wolna encyklopedia



    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  8. #8
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Parę dni temu w TVN24 w programie ''Polska i Świat'' była właśnie mowa o drzemkach w kokpicie, w temacie wypowiadał się także kapitan z LOT-u, Jerzy Makula.
    Usnęli za sterami. Czy leci z nami pilot?
    Ostatnio edytowane przez Patryk13 ; 01-10-2013 o 21:51 Powód: ,

  9. #9
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    W sumie nie zdziwilbym sie ze jeden pilot kabluje na drugiego w szeroko pojetym interesie ze to w sumie pomaga wszystkim pilotom ...
    Chocolate-covered cotton. Wszyscy wygrywają.
    For every solution there is a problem.

  10. #10
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Jerry, malgond and Canonier like this.

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak zawsze dziennikarze szukją taniej sensacji - coś im gdzieś dzwoni, ale nie zadadzą sobie trudu dojść do źrodeł.
    Sprawa jest w wielu krajach jak najbardziej LEGALNA a nazywa się Controlled Rest w odniesieniu do FRMS czyli Fatigue Risk Management System - system zarządzania (zwiększonym) ryzykiem zmęczenia. W 2011 ICAO w porozumieniu z IFALPA wydały "FRMS Implementation guide", zaś w zeszłym roku ICAO wydała Doc 9966 - FRMS - Manual for Regulators, gdzie cała procedura jest w załączniku (appendix) B. Jak już pisałem - w wielu krajach to działa, ale oczywiście w krajach z silną pozycją związkow zawodowych pilotow jest to usilnie przez ZZ zwalczane. Moim i nie tylko moim zdaniem - controlled rest jest lepszy od udawania, że się nie śpi, bo człowiek nie maszyna, a czasem 15-20 minut drzemki jest wystarczające i pozwala na skuteczniejsze czuwanie. Zresztą - było o tym, także na forum. Z ciekawostek - krajow spoza EASA stosowny dokument wydała m.in. Kanada.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 02-10-2013 o 23:28
    Pozdrawiam!
    Piotr

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •