-
Ile kosztuje bilet RTW?
Polecamy
W *bardzo* zamierzchlych czasach BA mial w styczniu "dni szalonych cen" (mozna to bylo poznac m.in. po zawijajacej sie az na Aleje Jerozolimskie kolejce do biura na Kruczej (to biuro to tez juz prahistoria, niestety...)). W ofercie byly m.in. bilety Round The World (na wybrane trasy, ale i tak atrakcyjne). Nie pamietam juz dokladnie, ale chyba za ok. 900 dolarow. Czy *teraz* bylaby szansa trafic bilet RTW za taka cene? Np. na stronce westernair.co.uk ceny zaczynaja sie od ok. 680 funtow (z Londynu), ale bez oplat. Kiedys probowalem z ciekawosci policzyc bilet RTW przez stronke ktoregos z aliansow, ale wychodzilo kilka tysiecy ojro. (W ogole chyba stronki aliansow nie sa (a przynajmniej kiedys nie byly) geniuszami w znajdowaniu *tanich* biletow...)
No wiec: ile trzeba najmniej dac za bilet RTW? Oczywiscie zdaję sobie sprawe, ze "bilet RTW" to w pierwszym przyblizeniu olbrzymia ilosc kombinacji tras.
(Kiedys mozna bylo chyba polaczyc lot NZ z WAW/LHR do AKL przez LAX a powrot przez HKG lub vv.; ale np. NW/KL chyba nie dawal analogicznej mozliwosci, chociaz latal do TYO zarowno przez Hawaje, jak i z Europy nad Syberią. A w kazdym razie nie dawal takiej mozliwosci za cene "do ugryzienia".)
BTW, z "jet-lagowego" punktu widzenia pewnie lepiej leciec westbound - ale z kolei przy locie eastbound przelatuje sie przez Linie Zmiany Daty "zarabiajac" dzien.
-
-
Z Warszawy, sama taryfa zaczyna się od około 9k PLN w OW, przez 10k w *A do 11k w ST i rośnie w zależności od dozwolonego milażu (oraz klasy oczywiście). Wiele biur reklamuje bilety RTW za około 5k, jednak nie są to prawdziwe tego typu taryfy (pozwalające na praktycznie dowolne trasy, zezwalające zmiany i z większą dostępnością miejsc) tylko zlepki dostępnych taryf na danych trasach i ich zasad co do trasy.
-
Polecamy
Jakieś 1,5 roku temu to sprawdzałem ostatni raz, to najtańszy był OW. Na stronie aliansu jest mapka, gdzie można sobie ustawić trasę i wylicza dokładną cenę, ale zawsze mi się wahało w granicach 10,5-12 kPLN. Moim zdaniem to niezła cena, bo dostawało się za to 16 odcinków. Można było np. wylądować w NYC, a wsiadać w MIA (trasę przebywamy po ziemi) i wtedy ten odcinek traktowany jest jako lot, ale w niektórych miejscach świata to się bardziej opłaca, bo jest sporo do zobaczenia, a jak dojedziesz do ostatniej atrakcji, to już jest zbyt daleko, żeby się cofać na lotnisko.
Jakby gdzieś była cena za 680Ł z dowolnym układaniem trasy i wiecej niż 10 lotami, to daj znać, to pewnie od razu sobie kupie
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki