Mówią i to bardzo dużo.
Flight Time Limits - Flight Time Limitations (FTL)
Mówią i to bardzo dużo.
Flight Time Limits - Flight Time Limitations (FTL)
Kwestia o której mówisz powinna zostać uregulowana w drodze rozporządzenia wymaganego znowelizowaną Ustawą Prawo Lotnicze. Poprzednie "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie czasu pracy i wypoczynku członków załóg statków powietrznych oraz kontrolerów ruchu lotniczego" utraciło moc jakoś w marcu. Od tego czasu następne rozporządzenie nie przeszło pełnej ścieżki legislacyjnej. Projekt następnego rozporządzenia znajdziesz tutaj: http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/p...zewoz_samolot/
W sumie to w tym rozporzadzeniu dalej nie ma regulacji kwestii godzin nadliczbowych.
Koledze nie chodzi o czasy pracy zalog tylko godziny nadliczbowe - czyli np mamy zaplanowany jeden rejs w ciagu dnia a dokladaja nam ekstra nastepny. Czasu pracy nie przekraczamy ale w pewnych przypadkach mozemy to zaliczyc jako godziny nadliczbowe. Wg mnie przepisy lotnicze tego nigdy nie beda regulowac bo to juz zalezy od kodeksu pracy jaki w danym kraju obowiazuje. Chyba, ze cos wiecie o scaleniu tych przepisow?
Dla przykladu w USA typowo pilot podpisuje kontrakt z linia ze gwarantuja mu powiedzmy place w wysokosci 67 wylatanych godzin na miesiac, nawet jak wylata tylko 50 to ciagle mu placa za 67. A jak wylata wiecej, naprzyklad 75 to ma dodatek do pensji za te ekstra 8 godzin ale jest placony stala stawke godzinowa, a nie zadne powiedzmy 50% ekstra za to ze to nadgodziny.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 02-12-2013 o 20:52
Za moich czasów w ELO naliczali pilotom godziny nadliczbowe w/g kodeksu pracy - nigdy nie mogłem rozkminić kiedy się należą, a kiedy nie, ale byli tacy, co wiedzieli s skrupulatnie sprawdzali....
Zakładki