Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
Like Tree12Likes

Wątek: Czas reakcji lotek, sterów

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie Czas reakcji lotek, sterów


    Polecamy

    Witam,
    zastanawia mnie, ile wynosi opóźnienie w przypadku działań wolantem, a reakcją sterów wysokości, kierunku czy lotek.
    Proszę o odpowiedź w dwóch sytuacjach - w locie przy zerowym wietrze i danej prędkości przelotowej i na ziemi.
    podpis zablokowany

  2. #2
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    To chyba zależy od tego czy jest FBW w pierwszej kolejności. Nie powinno być, a jeśli już to minimalne, no bo jak wyobrażasz sobie sterowanie takim samolotem co ma opóźnienia??m
    Pitterek

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    ile wynosi opóźnienie w przypadku działań wolantem
    Opoznienie jest praktycznie zerowe (dla ludzkich zmyslow), to co tu uwazasz za opoznienie pochodzi z bezwladnosci samego samolotu.
    S.W.A.T likes this.

  4. #4
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zaprawdę powiadam Ci, dla przykładu samolot akrobacyjny skręca dużo szybciej niż twoje auto
    Irik likes this.

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    @ Aragorn,

    Doprecyzuj pytanie pls. Czy chodzi Ci o:
    - czas reakcji steru na wychylenie wolantu, czy
    - czas reakcji samolotu na wychylenie steru?
    Czy może jeszcze o coś innego?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Zaprawdę powiadam Ci, dla przykładu samolot akrobacyjny skręca dużo szybciej niż twoje auto
    Zaprawdę, powiadam Ci, że samolot nie skręca, ino robi zakręt :-)
    Kazor likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    - czas reakcji steru na wychylenie wolantu, czy
    - czas reakcji samolotu na wychylenie steru?
    chciałbym poznać odpowiedź na pierwsze pytanie w sytuacji, gdy samolot jest na ziemi i nie wieje wiatr. Jakiś przykładny model, np. 737, uwzględniając tylko zmienną masy.
    Bo inne sytuacje, także reakcji samolotu na wychylenie steru, wymagają włączenia w to wielu zmiennych, a to już wyższa półka niż proste pytanie
    podpis zablokowany

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na ziemi? Czyli kiedy, w trakcie rozbiegu?

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    chciałbym poznać odpowiedź na pierwsze pytanie w sytuacji, gdy samolot jest na ziemi i nie wieje wiatr.
    Jeżeli samolot jest na ziemi, to czas reakcji lotek/steru kierunku, na wychylenie wolantu/pedałów jest taki sam, jak w powietrzu.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    chciałbym poznać odpowiedź na pierwsze pytanie w sytuacji, gdy samolot jest na ziemi i nie wieje wiatr.
    Samolot stoi na ziemi
    Silniki dzialaja
    Hydraulika/elektryka/pneumatyka dziala
    Samolot jest gotowy do lotu
    (tak naprawde wiatr nic tu nie ma do rzeczy i co ma masa do tego?)

    Opoznienie bedzie liczone w milisekundach. Najwieksze opoznienie bedzie z samego plynu hydraulicznego aby sygnal doszedl do lotki ale biorac pod uwage jakie cisnienia panuja w hydraulice to beda doslownie milisekundy. Pilot wychyli wolant powiedzmy o 1 mm i jesli mialbys odpowiedni przyrzad to bys zauwazyl ze lotki sie wychylily o jakis ulamek stopnia z opoznieniem tych milisekund. Nastepny mm i nastepna zmiana polozenia, itp.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Myślałem, że jeśli wieje wiatr to jakieś większe siły oddziałują na skrzydła, bo przecież siła nośna jest skutkiem ruchu samolotu względem powietrza.
    podpis zablokowany

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    Myślałem, że jeśli wieje wiatr to jakieś większe siły oddziałują na skrzydła
    Ale co ma piernik do wiatraka, co ma sila nosna wspolnego z ruchem lotek spowodowanym ruchem wolantu stojacego samolotu? Co to ma wspolengo z polaczeniami ektro-mechniczno-hydraulicznymi w samolocie?
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 23-10-2013 o 22:48

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    To ster, lotka nie muszą pokonywać dodatkowych oporów, które mogą opóźnić reakcję?
    podpis zablokowany

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Ale co ma piernik do wiatraka, co ma sila nosna wspolnego z ruchem lotek spowodowanym ruchem wolantu stojacego samolotu?
    Z ruchem lotek wspólnego nic nie ma, ale z momentem jak najbardziej. Tylko nadal nie rozumiem tego stojącego samolotu, bo jeżeli względem powietrza prędkość samolotu jest równa zero, to żadnego opóźnienia nie będzie tak jak i siły nośnej.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    To ster, lotka nie muszą pokonywać dodatkowych oporów, które mogą opóźnić reakcję?
    Wartosci zaniedbywalne w tym przykladzie. Dzielisz wlos na 10 czesci.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie



    Przykład samolotu akrobacyjnego, są ujęcia z kabiny. Sam określ czy w tym przypadku reakcja jest długa czy krótka.
    Ostatnio edytowane przez Irik ; 23-10-2013 o 23:07 Powód: :.:
    Kazor likes this.

  17. #17
    Awatar Maverick125

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    L984/L981/M857

    Domyślnie

    A jakie ciśnienia panują w układzie hydraulicznym?
    Pozdrawiam
    ------------------
    Maverick125a

    FUJI FINEPIX HS25EXR+ TURIST 8x20x32

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    3000-5000 PSI

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    A tak jeszcze w temacie, chociaż sprawa trochę inna:
    Ile czasu zajmuje i czy może mieć jakiekolwiek znaczenie w locie czas potrzebny na przestawienie powierzchni sterowych między dwoma odległymi pozycjami? Mam na myśli ew. opóźnienie w sytuacji kiedy pilot ster ściągnięty do oporu "na siebie" gwałtownie pchnie go do oporu do przodu (vide. "Flight Controls check").

    (luźno kojarząc) Duże powierzchnie sterowe, duże ilości zaangażowanego płynu hydraulicznego w takim przykładowym 747 mogą sugerować, że jeśli pilot przestawi ster w powiedzmy 0,1 s w skrajną przeciwną pozycję to te - było nie było- dość gigantyczne lotki mogą potrzebować chwili dłużej. Czy dobrze kombinuję?

  20. #20
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    W A320 pełne wychylenie lotki, lub steru wysokości trwa ok. 1-2 sekundy (na ziemi, w powietrzu nie sprawdzałem )

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •