To chyba zależy od tego czy jest FBW w pierwszej kolejności. Nie powinno być, a jeśli już to minimalne, no bo jak wyobrażasz sobie sterowanie takim samolotem co ma opóźnienia??m
To chyba zależy od tego czy jest FBW w pierwszej kolejności. Nie powinno być, a jeśli już to minimalne, no bo jak wyobrażasz sobie sterowanie takim samolotem co ma opóźnienia??m
Pitterek
@ Aragorn,
Doprecyzuj pytanie pls. Czy chodzi Ci o:
- czas reakcji steru na wychylenie wolantu, czy
- czas reakcji samolotu na wychylenie steru?
Czy może jeszcze o coś innego?
chciałbym poznać odpowiedź na pierwsze pytanie w sytuacji, gdy samolot jest na ziemi i nie wieje wiatr. Jakiś przykładny model, np. 737, uwzględniając tylko zmienną masy.
Bo inne sytuacje, także reakcji samolotu na wychylenie steru, wymagają włączenia w to wielu zmiennych, a to już wyższa półka niż proste pytanie
podpis zablokowany
Na ziemi? Czyli kiedy, w trakcie rozbiegu?
Samolot stoi na ziemi
Silniki dzialaja
Hydraulika/elektryka/pneumatyka dziala
Samolot jest gotowy do lotu
(tak naprawde wiatr nic tu nie ma do rzeczy i co ma masa do tego?)
Opoznienie bedzie liczone w milisekundach. Najwieksze opoznienie bedzie z samego plynu hydraulicznego aby sygnal doszedl do lotki ale biorac pod uwage jakie cisnienia panuja w hydraulice to beda doslownie milisekundy. Pilot wychyli wolant powiedzmy o 1 mm i jesli mialbys odpowiedni przyrzad to bys zauwazyl ze lotki sie wychylily o jakis ulamek stopnia z opoznieniem tych milisekund. Nastepny mm i nastepna zmiana polozenia, itp.
Myślałem, że jeśli wieje wiatr to jakieś większe siły oddziałują na skrzydła, bo przecież siła nośna jest skutkiem ruchu samolotu względem powietrza.
podpis zablokowany
To ster, lotka nie muszą pokonywać dodatkowych oporów, które mogą opóźnić reakcję?
podpis zablokowany
Przykład samolotu akrobacyjnego, są ujęcia z kabiny. Sam określ czy w tym przypadku reakcja jest długa czy krótka.
Ostatnio edytowane przez Irik ; 23-10-2013 o 22:07 Powód: :.:
A tak jeszcze w temacie, chociaż sprawa trochę inna:
Ile czasu zajmuje i czy może mieć jakiekolwiek znaczenie w locie czas potrzebny na przestawienie powierzchni sterowych między dwoma odległymi pozycjami? Mam na myśli ew. opóźnienie w sytuacji kiedy pilot ster ściągnięty do oporu "na siebie" gwałtownie pchnie go do oporu do przodu (vide. "Flight Controls check").
(luźno kojarząc) Duże powierzchnie sterowe, duże ilości zaangażowanego płynu hydraulicznego w takim przykładowym 747 mogą sugerować, że jeśli pilot przestawi ster w powiedzmy 0,1 s w skrajną przeciwną pozycję to te - było nie było- dość gigantyczne lotki mogą potrzebować chwili dłużej. Czy dobrze kombinuję?
Zakładki