Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie Gęstość oleju hydraulicznego


    Polecamy

    Jak gęste hydrole używane są w lotnictwie? Czy są jakoś podgrzewane podczas lotu na dużych wysokościach?
    podpis zablokowany

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tutaj masz spis olejów lotniczych: http://www.castrol.com/liveassets/bp...ctlistL2EX.pdf

    Później poszczególne karty specyfikacji znajdziesz po wpisaniu w google nazwy produktu i technical data.
    Karta techniczna dla np. Castrol Aero HF585B wygląda tak: http://www.bp.com/liveassets/bp_inte...ero_HF585B.pdf
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    Jak gęste hydrole używane są w lotnictwie?
    Gesty to znaczy ciezar wlasciwy??
    Przewaznie troche lzejsze od wody.

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    A co z temperaturą układu? Jest utrzymywana ciecz w jakiejś konkretnej wartości temperatury, czy wychładza się do otoczenia?
    podpis zablokowany

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Myślę że od temperatury płynięcia bardziej krytycznym parametrem jest temperatura zapłonu - np. w przypadku RTO przed V1 - dlatego w bardziej zaawansowanych produktach stosuje się estry fosfatu zapobiegające samozapłonowi.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    A kwestia zmniejszonej prędkości cieczy przy bardzo niskich temperaturach przy tym zadanym ciśnieniu?
    podpis zablokowany

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    zmniejszonej prędkości cieczy przy bardzo niskich temperaturach

    Temperatury plynu hydraulicznego raczej sa wysokie przy tych cisnieniach.
    Plyn nie ma zadnej szybkosci ...

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    Jak gęste hydrole używane są w lotnictwie? Czy są jakoś podgrzewane podczas lotu na dużych wysokościach?
    Miewam do czynienia z AeroShellem Fluid 41 i Skydrolami.
    Opis:
    AEROSHELL FLUID 41

    Ale wszelkie dane technologiczne można zlaleźć w kartach charakterystyk konkretnego produktu.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Chyba autorowi chodziło o lepkość, a nie szybkość.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o lepkość to jest ona podana w kartach technicznych w cSt dla poszczególnych temperatur.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    I dla wyjaśnienia, bo zdaje się o to chodzi - w locie hydraulika nie styka się raczej z zewnętrznymi warunkami, a raczej w dość minimalnym stopniu - czyli chłodzenie nie jest wielkie. Natomiast dostępne jest źródło ciepła które napędza sprężarki hydrauliki - silniki. Z tego co pamiętam, w samolocie na przelotowej hydraulika ma temperatury rzędu kilkudziesięciu stopni (zależnie od typu, oczekiwałbym czegoś w rodzaju 70-90C).

    Pozdrawiam, Adam

  12. #12
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie


    Polecamy

    z zewnetrznymi nie, ale wymienniki ciepła z hydrauliki mogą być używane do ogrzewania paliwa po to by zapobiec wytrącaniu się parafiny przy niskich temperaturach.
    Ważne jest, aby przy takiej konstrukcji cisnienie wewnątrz układu hydraulicznego było wyższe niż ciśnienie paliwa bo w razie nieszczelności lepiej gdy płyn wleje się do paliwa niż na odwrót

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •