Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
Like Tree24Likes

Wątek: Ptaki nocą

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie Ptaki nocą


    Polecamy

    Może ten post będzie nieco dziwny i inny, ale postanowiłem podzielić się z Wami ostatnią dosłownie obserwacją. Właśnie przed chwilą korzystając z okazji, że jestem na urlopie obserwowałem sobie samoloty. Patrzyłem akurat na tego: TS-INC w dolocie do KTW ( ok. 19:00) samolot przecinał mniej więcej FL120 i w pewnym momencie prawie w zenicie, pomiędzy ziemią a samolotem przeleciało naprawdę duże stado ptaków. Nic w tym może dziwnego ale zawsze myślałem, że raczej w nocy stadami one nie latają! Na moje oko była to duża grupa która liczyła ok. 30-50 osobników. Wysokość na której leciały trudno ocenić ale nie było to nisko, poza tym żadnych odgłosów, charakterystyczne było to, że leciały szeroko a krótko, kursem +-125 (samolot ok. 56). Z ziemi było widać, że były białe i było ich dużo. Jakie gatunki są aktywne nocami. Czy mógły to być łabędzie? Aż strach pomyśleć co gdyby samolot i te ptactwo leciały na jednym poziomie! Ciekaw jestem czy w ogóle zwierzęta reagują na światła nadlatującego samolotu? Jeśli temat nie nadaje się do tego działu proszę o przeniesienie do Hyde Parku.

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Z ziemi było widać, że były białe i było ich dużo. Jakie gatunki są aktywne nocami. Czy mógły to być łabędzie? Aż strach pomyśleć co gdyby samolot i te ptactwo leciały na jednym poziomie! Ciekaw jestem czy w ogóle zwierzęta reagują na światła nadlatującego samolotu? Jeśli temat nie nadaje się do tego działu proszę o przeniesienie do Hyde Parku.
    No raczej temat na forum ornitologiczne.
    moraw2008 and malgond like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Nic w tym może dziwnego ale zawsze myślałem, że raczej w nocy stadami one nie latają!
    Lataja.
    Podobno jak wezmiesz wszystkie bird-strike powyzej 150 m to sa one 7 razy bardziej prawdopodobne w nocy niz w dzien w okresach wedrowek ptakow.

  4. #4
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Ptasi rekord migracji to około 11 tysięcy kilometrów non stop przeleciane w 8 dni i nocy.

  5. #5
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie

    Co do reakcji, myślę że nie mają czasu na reakcję. Taki ptaszek zasuwa sobie 60-70 na godzinę a samolot 350, jeżeli lecą przeciwnymi kursami, zanim ptak dostrzeże zagrożenie, już będzie po nim. Takie doświadczenie własne: miałem z kolegą przyjemność, przeganiać samochodem krówki z aeroklubowego pasa startowego, zajęcie nie powiem ciekawe, ale wystąpiła taka zależność - im szybciej się jechało, tym krówki były mniej skłonne zauważyć samochód, moim zdaniem po prostu mają za długi czas reakcji, prędzej dostrzega wolniej zbliżający się obiekt, niż coś co się szybko porusza. O ile krowa różni się zasadniczo od ptaka, to myślę że jeżeli chodzi o czas reakcji, może być podobnie.
    Pozdrawiam, Suchar 62.
    moraw2008 likes this.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ptaki maja imponujace wrodzone metody nawigacyjne ale omijanie samolotow nie jest czescia ich kodu genetycznego.

    Niektore gatunki wrecz wola migrowac w nocy.

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bo mniejszy wtedy ruch samolotów
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Ptaki maja imponujace wrodzone metody nawigacyjne ale omijanie samolotow nie jest czescia ich kodu genetycznego.
    Ależ owszem, ptaki posiadające swoje siedziby w pobliżu lotnisk, przenoszą się powoli z pokolenia na pokolenie na inne terytoria, także można przyjąć, że omijanie samolotów jest częścią ewolucji i zmian w kodzie genetycznym w skali mikro.
    A w makro, to za parędziesiąt lat, nie będzie siedzib ptaków w okolicach lotnisk.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    A w makro, to za parędziesiąt lat,
    Chyba cos ci sie pomylilo makro z mikro.
    Jak juz makro to byloby z paredziesiat tysiecy lat.
    Druga rzecz ze nie ma najmniejszych przeslanek ze ptaki stopniowo unikaja lotnisk, ornitolodzy wrecz pisza ze wiele srodowiskowych czynnikow wplywa na to ze otoczenia lotnisk sa wyjatkowo atrakcyjne dla wielu gatunkow.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Chyba cos ci sie pomylilo makro z mikro.
    Jak juz makro to byloby z paredziesiat tysiecy lat.
    Nic mi się nie pomyliło. Skala mikro jest płynna i może tyczyć zarówno roku, jak i dziesięciu lat. Czytałeś o muszkach owocówkach?
    Natomiast skala makro, niekoniecznie musi oznaczać przeniesienie się do ery dinozaurów. Czytałeś o dzikich gołębiach, które przeniosły się z drzew do bloków, raptem w 50 lat?

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta

    Druga rzecz ze nie ma najmniejszych przeslanek ze ptaki stopniowo unikaja lotnisk, ornitolodzy wrecz pisza ze wiele srodowiskowych czynnikow wplywa na to ze otoczenia lotnisk sa wyjatkowo atrakcyjne dla wielu gatunkow.
    Gdzie, co, kiedy, jakie to czynniki powodują, że ptaki przenoszą się w pobliża lotnisk??? No chyba, że lubią hałas startujących maszyn???
    Wg mojej wiedzy, jest wręcz odwrotnie, ale z chęcią poczytam, dlaczego te ptaki, wg Twojej teorii, wybierają na swoje siedziby lotniska.
    Słucham?

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Yyyyy, Atco, ale ten link, to jakaś Ćma jest...
    Jak taka Ćma wpadnie w silnik, to dla silnika chyba bez różnicy, co przemieli, prawda?
    No chyba, że to jakiś gatunek Ciem, które specjalizują się w gaszeniu silników ;-)

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No ale ta ćma przystosowała się ewolucyjnie do wymogów środowiska w kilka pokoleń.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    I urodziła małe Ćmy koło pasa startowego, a te ćmy lubią Ptaki (tzn. ćmy nie lubią Ptaków, ino Ptaki ćmy) i te ptaki będą jadły te ćmy dopóki, dopóty Ćmy się nie wyniosą z lotniska, bo będą zjadane przez ptaki.
    I co dalej za 20 lat?

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    Gdzie, co, kiedy, jakie to czynniki powodują, że ptaki przenoszą się w pobliża lotnisk?
    Lotniska są bardzo dobrym miejscem do żerowania, zwłaszcza po opadach deszczu. Hałas i brak zalesienia jest wtedy kompletnie nieistotny. Ponadto większość lotnisk otoczona jest drzewami, w których hałas nie gra już żadnej roli. Ponadto człowiek odstrasza stamtąd większe, drapieżne ptaki i sam sprawia, że ptactwo jest tam bezpieczne.

    Proponuję Ci FlySoft trochę rozeznać się w jakimś temacie, zanim zaczniesz imputować innym niewiedzę. Dużo forumowiczów ma tutaj duże praktyczne doświadczenie i Twoje posty wyglądają na tle innych blado pod względem wartości merytorycznej.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Lotniska są bardzo dobrym miejscem do żerowania, zwłaszcza po opadach deszczu.
    Zwłaszcza, bo co? Konkretnie napisz!

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Hałas i brak zalesienia jest wtedy kompletnie nieistotny.
    Kiedy wtedy? Wtedy, kiedy co....?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta

    Ponadto większość lotnisk otoczona jest drzewami, w których hałas nie gra już żadnej roli.
    A które to lotniska otoczone są drzewami? Okęcie, Heartrow, czy inne w Los Andżeles?
    Chyba piszemy o dużych lotniskach, prawda?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta

    Ponadto człowiek odstrasza stamtąd większe, drapieżne ptaki i sam sprawia, że ptactwo jest tam bezpieczne.
    Ano człowiek odstrasza właśnie PO TO, żeby ptactwo nie czuło się tam bezpiecznie.
    Stąd coraz mniej ptactwa na lotniskach!

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Proponuję Ci FlySoft trochę rozeznać się w jakimś temacie, zanim zaczniesz imputować innym niewiedzę. Dużo forumowiczów ma tutaj duże praktyczne doświadczenie i Twoje posty wyglądają na tle innych blado pod względem wartości merytorycznej.
    Za to Twoje posty, aaben, wyglądają na oderwane od rzeczywistości.
    I mi tu nie imputuj niewiedzy, ino odpisz konkretnie, a nie w stylu, że ogólnie wiadomo...
    I nie patrz chłopie na moje inne posty, kiedy o coś pytam, i nie wyciągaj wniosków na takiej podstawie.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Np. Dlatego, że wyłazi dużo małych stworzonek do żarcia a na otwartej przestrzeni łatwo je złapać.
    Wtedy - po deszczu.
    okęcie nie ma blisko lasów? O.o
    Jak odstraszy drapieżne to zostaną te... niedrapieżne ^^

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    Wg mojej wiedzy, jest wręcz odwrotnie, ale z chęcią poczytam, dlaczego te ptaki, wg Twojej teorii, wybierają na swoje siedziby lotniska.
    Słucham?
    To nie moja teoria, to wiedza dosc rozpowszechniona wsrod ludzi z tej branzy (bo z odganiania ptakow za lotnisk zrobila sie faktycznie swoista dziedzina). Tutaj masz to wypunktowane (coprawda po angielsku) i autorem jest gosc ktory jest z tej branzy ale widzac twoje rozne madrosci u gorze stwierdzisz pewnie ze jednak wiesz lepiej.

    Birds at airports damage prevention
    Szynus and malgond like this.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nastepny bardzo ciekawy artykul National Geographic na ten temat (nie tylko na temat "nocy"), doslownie mi przez przypadek wpadl pod nos.

    Dyskutuje sie pomysl zabijania ptakow wokol lotnisk ale autor pisze ze to nie ma sensu bo wlasnie okolice lotnisk sa na tyle atrakcyjne dla ptactwa ze jak jedne zabijesz to nowe sie szybko wprowadza na ich miejsce. Oprocz tego artykul ma mnostwo ciekawych danych statystycznych i innych ciekawostek na ten temat, sporo dobrego czytania.

    Bloody Skies: The Fight to Reduce Deadly Bird-Plane Collisions

  20. #20
    Awatar unibal

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Szczegółowe opracowanie dotyczące dzielenia nieba z ptakami(oczywiście obite w lotnicze kwestie), wiele kwestii szczegółowo omówione, oczywiście po angielsku.
    http://www.tc.gc.ca/media/documents/...-the-skies.pdf

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •