Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree5Likes
  • 1 Post By sanfran
  • 1 Post By BUFF
  • 3 Post By STYRO

Wątek: Schodki/Trap przedni w 738 Ryanair

  1. #1

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie Schodki/Trap przedni w 738 Ryanair


    Polecamy

    To jakaś specjalna opcja dla tego przewoźnika, czy inne takie egzemplarze też takowe posiadają?

    I czy tylko po lewej stronie?

  2. #2
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    To jest opcja dla każdego, kto kupuje samolot, nie tylko dla RYR.

    Dostępna nie tylko dla 738 ale i dla pozostałych 737. Oczywiście tylko z lewej strony. Drzwi z prawej strony są tzw serwisowe do ładowania cateringu itp oraz do ewakuacji.

    Pasażerowie zawsze wychodzą na lewą stronę. Co do drzwi z tyłu to nie spotkałem się z wysuwanymi z tyłu.

  3. #3
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Na 737-100 były co prawda schodki ale nie wysuwane ale w drzwiach (jak w np ATRze) ale to nie takie jak w RYR z przodu

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jest opcja samolotu z zamontowanych schodkami albo bez i wtedy na panelu do ich obsługi jest wieczny INOP.
    większość z tego jednak rezygnuje z powodu wagi tego całego ustrojstwa, jeśli dobrze pamiętam to około 200kg taki zestaw waży.

  5. #5
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Pewno wożenie schodków wychodzi taniej od wynajmowanie shcodków na lotnisku.
    vonMises likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Jest opcja samolotu z zamontowanych schodkami albo bez i wtedy na panelu do ich obsługi jest wieczny INOP.
    "Wieczny INOP" jest wtedy kiedy schody były zamontowane w fabryce a użytkownik zdecydował je wymontować. Jeśli schody nie były montowane fabrycznie to nie ma inop-ów tylko zwykła zaślepka w miejsce panelki z przyciskami.
    Szynus likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    większość z tego jednak rezygnuje z powodu wagi tego całego ustrojstwa, jeśli dobrze pamiętam to około 200kg taki zestaw waży.
    W dodatku zajmują iles-tam metrow szesciennych w ladowni.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Pewno wożenie schodków wychodzi taniej od wynajmowanie shcodków na lotnisku.
    I nie trzeba na nie czekać - czasem bardzo długo.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    W dodatku zajmują iles-tam metrow szesciennych w ladowni.
    Nie zajmują żadnych metrów sześciennych ładowni. Są zabudowane nad przedziałem awionicznym, do ładowni jeszcze kawałek.

  10. #10
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    I nie trzeba na nie czekać - czasem bardzo długo.
    Tez prawda. Minuta i 50 sekund od zakonczenia kolowania i juz pierwszy pasazer opuszcza samolot:

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    A tak wyglądają wbudowane schody w tyle drzwi, znalazłem dwa rozwiązania tego problemu:
    i drugie:

    zdjęcia poglądowe z Google.
    Ostatnio edytowane przez blom ; 28-10-2013 o 12:47 Powód: obrazki

  12. #12
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    I o to właśnie mi chodziło :-)

  13. #13
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Wiesz, jesli chodzi o schodki w ATR to nie jest nic dziwnego, bo jest to maly samolot - roznica poziomow miedzy pokladem a plyta jest niewielka.
    Moge ci podac kilka przykladow malych samolotow uzywanych na trasach rejsowychz wbudowanymi schodkami, ktorymi ostatnio lecialem:

    DHC-8 (Aberdeen - Stavanger)
    DHC-6 Twin otter (Glasgow Int - Barra)
    Saab 340 (Edinburgh - Stornoway)
    Fokker 50 (London City - Rotterdam)

  14. #14
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No ale kto mówi, że to coś dziwnego? Samoloty które wyżej wymieniłeś mają te schodki w standardzie ;-)

  15. #15
    Awatar toudi24

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Niektóre ENTERy też posiadają owe schody, tyle że nie działają A tych które działają i tak się nie używa bo nie ma pewności że po wylądowaniu na lotnisku na pewno zadziałają
    Pozdrawiam, Tobiasz

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez toudi24 Zobacz posta
    Niektóre ENTERy też posiadają owe schody, tyle że nie działają A tych które działają i tak się nie używa bo nie ma pewności że po wylądowaniu na lotnisku na pewno zadziałają
    hmm tylko że ENT mają zdemontowane to fizycznie z pokładu, więc nie wiem skąd masz takie info?!

  17. #17
    Awatar toudi24

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boommax Zobacz posta
    hmm tylko że ENT mają zdemontowane to fizycznie z pokładu, więc nie wiem skąd masz takie info?!
    Może dane ciut nieaktualne, ale kiedyś były i działały z tego co słyszałem
    Pozdrawiam, Tobiasz

  18. #18
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez toudi24 Zobacz posta
    Może dane ciut nieaktualne, ale kiedyś były i działały z tego co słyszałem
    A ja z tego co słyszałem to piszemy tutaj o konkretach, a nie o tym co się komuś wydawało i co kto słyszał.
    Mateos33, kirek and frik like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •