Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Buashy
  • 1 Post By Method321

Wątek: Touch & Go

  1. #1

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie Touch & Go


    Polecamy

    Widziałem dzisiaj takie manewry /pewnie w ramach szkolenia?/ robione na popularnej Cessnie. Ma to sens? Kiedy może się przydać w takim samolocie?

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Do nauki startów i lądowań.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Touch and go jest wykonywane podczas szkolenia, aby natłuc jak najwięcej startów/lądowań w jak najkrótszym czasie. Nie tracisz już czasu na dobieg, kołowanie do progu pasa i ponowny start. Poza tym jeżeli na kręgu lata więcej niż jeden samolot znacznie zwiększa to przepustowość.

    A przydać może się zawsze, jak ktoś Ci wejdzie na pas albo za szybko zbliża się koniec pasa.

  4. #4
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Irik Zobacz posta
    A przydać może się zawsze, jak ktoś Ci wejdzie na pas albo za szybko zbliża się koniec pasa.
    W takiej sytuacji to bardziej go around.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    W Świdniku raz wylądowałem na mokrej trawie daaaaaleko za progiem pasa, więc zamiast na siłę hamować poszedłem w górę. Niby GA, ale już z ziemi.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Przydaje się i nie przydaje.
    Bo prawidłowe dotknięcie pasa, niekoniecznie oznacza poprawnie zakończone lądowanie.
    No ale, tak jak ktoś wcześniej zauważył, jest to spowodowane ekonomicznym podejściem, ale nie do prawidłowego wylądowania, tylko do nabijania godzin w powietrzu.
    A potem są przewroty w przód i kapotaż, bo na ziemi kupa leżała, albo hamulce coś za ostre...

  7. #7
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    Bo prawidłowe dotknięcie pasa, niekoniecznie oznacza poprawnie zakończone lądowanie.
    Prawidłowe przyziemienie to zdecydowanie najważniejszy element lądowania. Nie wiem jaki sens miałoby ćwiczenie dobiegu po każdym przyziemieniu.
    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    nie do prawidłowego wylądowania, tylko do nabijania godzin w powietrzu.
    Czy zrobisz T&G czy pełne zatrzymanie i ponowny start godzin w powietrzu będziesz miał dokładnie tyle samo, tylko że do godzin w powietrzu będziesz musiał też zaliczyć czas kołowania do ponownego startu, za który w niektórych ośrodkach dodatkowo zapłacisz, więc albo szkolenie wyjdzie droższe, albo mniej czasu spędzisz w powietrzu, a więcej na ziemi przy tym samym nalocie.
    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    A potem są przewroty w przód i kapotaż, bo na ziemi kupa leżała, albo hamulce coś za ostre...
    I to wszystko z powodu ćwiczenia T&G zamiast pełnych lądowań ? Chyba przesadziłeś.
    ruben323 likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Poza tym, ile wykonuje się takich lądowań w czasie szkolenia? A ile normalnych, pełnych lądowań? Jakoś nie wydaje mi się by były aż tak wielkie różnice, by pilot później miał problemy z dobiegiem po lądowaniu.
    Buashy likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wyobrażam sobie jak miałoby wyglądać ćwiczenie kręgów na lotnisku, na którym lata na raz 5-6 samolotów plus jakieś przyloty i odloty. Tzn. wiem, czas na ziemi przekroczyłby czas w powietrzu. To dopiero byłoby nabijanie godzin

    Ale to czy warto ćwiczyć dobiegi czy nie, to już kwestia oceny instruktora. Zawsze można robić tzw. stop and go, byle tylko dać kontrolerowi albo samolotowi za nami znać, żeby sobie odpowiednio zaplanował własny krąg.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •