Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie Lot w biznes klasie - cena z polskiego lotniska regionalnego


    Polecamy

    Cześć,

    po nieudanej marcowo-kwietniowej próbie skorzystania z błędu taryfowego Oman Air na ich lot w biznes klasie do KUL (pewnie wielu z Was słyszało o tej wpadce tego przewoźnika) pozostał mi z jednej strony duży niesmak, ale z drugiej strony, ciągle kombinuję, żeby któryś z wyjazdów wakacyjnych, np. w 2014, rozpocząć i skończyć lotem w biznes klasie. Nie liczę oczywiście na to, że powtórzy się cena tak niska, jak w Omanie (coś ok. 470, czy 480 EUR od osoby), ale nie chciałbym też przepłacać ponad miarę. Mam w związku z tym pytanie do tych z Was, którzy latają w klasie biznes za swoje pieniądze i nie lubią nimi szastać, jaką cenę na dalekiej trasie można uznać za atrakcyjną? Chodzi mi o trasy typu GDN-KUL, GDN-SIN, GDN-Ameryka płd., itp. (jestem dość otwarty na kierunki, byle nie USA, bo nie mam wizy i raczej jej nie planuję). Ewentualnie wylot może być z WAW, MUC, FRA, TXL lub innego europejskiego portu, do którego można dolecieć bez przesiadek z GDN.

    Dla przykładu, na sierpień 2014 znalazłem lot GDN-TXL-AUH-KUL za ok. 7.700 PLN w obie strony (Air Berlin, ale nie wiem, czy przypadkiem nie bierze w tym locie udziału Etihad). Gdy patrzę na podobne trasy, w różnych innych terminach, wygląda to całkiem, całkiem. Pytanie jednak, czy aby na pewno? Może Wasze doświadczenia wskazują, że można tak długie trasy pokonywać w biznesie za mniejsze kwoty? Przypomnę tylko, że nie chodzi mi o "deale" w stylu błędu taryfowego, upgradu na lotnisku, itp., a raczej o promocje organizowane przez przewoźników.

    Możecie doradzić?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam, Bartek

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Z Gdańska słabo, z WAW lub ogólnie z Europy dużo więcej możliwości.
    Oferty do Azji spokojnie da sie znależć poniżej 6k. Do Australi zdarzają się oferty poniżej 10k.
    Do Ameryki Płd, czy Afryki trudniej.

    Często opłaca się kupić mile w jakimś programie i je wykorzystać na loty.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    dzięki za szybką reakcję :-)

    Mógłbyś mi jeszcze zdradzić, w jaki sposób szukasz lotów w kl. biznes. Czy używasz do tego celu normalnych wyszukiwarek (ITA Matrix, Kayak, Momondo, itd.), czy są może jakieś specjalne narzędzia skierowane głównie na tą klasę? Ciekaw też jestem, czy szukasz biletów pod swoje konkretne potrzeby, czy też raczej korzystasz z okazji, gdy się przytrafi i dostosowujesz do niej swoje plany?

    Domyślam się, że z tanimi biletami w biznesie jest tak, jak z tanimi w ekonomicznej - najczęściej pojawiają się na okresy mniej popularne, co by zachęcić do zapełnienia samolotów. Czy dobrze kombinuję? Jeśli tak, to mam pecha, bo w naszym wypadku, w zasadzie nie ma możliwości udania się w dalszą podróż w okresach "pozaszczytowych" :-(

    Na razie, Bartek

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie szukam za bardzo. Przy moim rutynowych podróżach pieniądze lepiej spożytkuje na ziemi, więc korzystam z tego co mi w oko wpadnie najwyżej.

    Okresy dla klasy biznes często są zupełnie odwrócone, więc najlepszy ceny znajdziesz na np wakacje czy święta.

  5. #5
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Icelandair 6100zł FRA-KEF-Toronto-KEF-FRA na sierpień 2014.
    Z tego co wiem, w Icelandair można zrobić dłuższy postój na Islandii (a co najmniej jedna atrakcja, gorące źródła, jest bardzo niedaleko lotniska).
    Można to kupić w polskim Tripsta za około 5930zł, ale wtedy pewnie ciężko będzie o postój na Islandii.

    Turkish Airlines 5900zł OSL-IST-BKK-IST-OSL na sierpień 2014.
    Z Gdańska jest jakiś sensowny dolot do Oslo, prawda?
    (a jeśli nie boisz się rezerwacji na Ebookers, tam można za około 5500zł te same loty)
    Ostatnio edytowane przez Tupungato ; 30-10-2013 o 19:17 Powód: druga propozycja i dopisek

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    dzięki, ten Turkish brzmi ciekawie. Sam znalazłem teź Kuwait Airw. ROM-KUL-ROM za5000 (też w sierpniu 2014), ale jakość chyba daleko za bardziej znanymi liniami. Tak więc będę dalej obserwował dalej i z góry dziękuję za dalsze sugestie! Pozdrawiam, Bartek

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Icelandair 6100zł FRA-KEF-Toronto-KEF-FRA na sierpień 2014.
    W standardzie Y+ raczej. Z BUD taniej się Turkishem przelecimy do Toronto.

    Do BKK często gęsto są oferty za 6k PLN czy to Tureckimi, Egypt Air czy Finnairem. Często też bywają oferty 2za1 u Szejków czy Tajów, gdzie Azja wychodzi 5-6k PLN za głowę.

  8. #8
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Mysle, ze przy tak planowanych i wyczekiwanych wakacjach, lepiej unikac EgyptAir, Saudia itd itp - jako ze sa to "dry airlines" - czyli nie bedzie szampana na powitanie ani zadnego alku podczas lotu. A chyba to ma byc czesc calego doswiadczenia, a nie sam fotel

    Sam sledze Azje w biznesie na przyszly rok i najtaniej (bez promocji) znalazlem Sztokholm - Bangkok, Turkishem, ,za okolo 5400.

    Niestety Oman tez mi odwolal bilety, ale mialem okazje przeleciec sie w pazdzierniku Turkishem do KUL z tego lutowego bledu taryfowego (2700PLN) - Turkish naprawde niesamowity. Serwis na pokladzie praktycznie taki jak w Emirates w C, z ta roznica, ze w Emirates trzeba bylo samemu powiedziec STOP przy nieustannych dolewkach do kieliszkow, a w Turkishu trzeba bylo o nie prosic

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    oj, zazdroszczę tego Turkisha...

    Ciekaw jestem, czy wiesz coś o ewentualnym uznaniu lub przywróceniu biletów przez Oman? Rozmawiałem z niemieckim radcą prawnym, który reprezentował grupę klientów w rozmowach z Omanem i wtedy (chyba w maju lub czerwcu) miało być tak, że Oman przywróci bilety, ale tylko tym pasażerom, którzy mają wysoki status w ich programie lojalnościowym (nie pamiętam nazwy). Obserwowałem też przez jakiś czas liczną grupę niezadowolonych na facebooku, ale nie mam pojęcia, czy cokolwiek zdziałali (a byli bardzo buńczuczni).

    Wracając do tematu, wczoraj dostałem maila z Qatar Airw., że mają ofertę 2 bilety w cenie jednego, przy wylotach z Niemiec (w PL też chyba było niedawno coś podobnego, ponoć w lepszych cenach), ale niestety, nie na daty wakacyjne.

    Tak więc, pozostaje nadal obserwować, a nóż przytrafi się coś naprawdę atrakcyjnego, np. w stylu Turkish, czy Oman...

    Pozdrawiam, Bartek

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Problem Omanu polegał na tym, że za długo byli nieświadomi błędu (wisiał ponad tydzień !) i sprzedali całe kabiny C do końca roku z /do DE. Więc nie było żadnych racjonalnych szans na utrzymanie tych rezerwacji. Z resztą linie bliskowschodnie w ogóle nie są skłonne do uznawania swoich błędów - niedawno QR sprzedawał w C trasy w Azji via DOH po ok. 250 USD i wszystko pozamieniał na bezpośrednie loty (nawet ludziom którzy zapłacili dodatkowo 150 USD za stopover) nawet bez poinformowania większości pasażerów o tym fakcie. Może na pokładach rozpieszczają (chociaż produkt nie jest wcale jednolicie dobry na wszystkich lotach), ale obsługa okołorezerwacyjna jest gorzej niż fatalna, nawet nie zbliżają się pod tym względem do 5* linii. I po raz któryś już to udowodnili.

  11. #11
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    del.
    Ostatnio edytowane przez SWISSboi ; 02-11-2013 o 13:31 Powód: zla kalkulacja

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    czyli nie bedzie szampana na powitanie ani zadnego alku podczas lotu. A chyba to ma byc czesc calego doswiadczenia, a nie sam fotel
    Smileya zauwazylem - ale... na chlopski rozum to to moglyby sobie byc atrybuty klasy pierwszej (gdyby ktos koniecznie musial) - natomiast nigdy nie moglem zrozumiec, dlaczego nie mogloby byc w samolotach czegos w rodzaju "kuszetek", czyli zeby fotel (mowa oczywiscie o lotach dlugodystansowych) jak najbardziej rozkladal sie do poziomu, tzn. zeby dalo sie w miare normalnie spac - ale poza tym zeby posilki byly jak w zwyklej kabinie (w koncu do zaspokojenia glodu nie sa konieczne kapary z kawiorem czy co tam). Moze cena biletu w takiej kabinie nie bylaby az tak nieosiagalna jak na ogol w obecnej C (chociaz to, co opisujecie w tym watku, wydaje sie nawet w miare osiagalne dla kogos komu za bilet nie placa klienci ani podatnicy - chociaz jednak sa to troche łamance, typu wylot z bardzo odleglego lotniska lub (czasem) egzotyczna linia).

    No ale wiem ze na tym Forum (a przynajmniej wzgledem liczby tych, ktorzy odpowiadają na takie pytanie) jestem w mniejszosci (na zasadzie "przeciez wszyscy wiedza ze klasa C to wlasnie kapary z kawiorem, i "pikolak zgięty w pół""; swoją drogą, obecne ceny w C sa chyba *wielokrotnie* wysze niz roznica w ilosci miejsca zajmowanego przez sam fotel C vs. fotel Y, czyli inaczej mowiac, *bardzo* sie przeplaca za te kapary z kawiorem).

    PS. A w lotach krotko- i sredniodystansowych klasa bisnes moglaby oznaczac po prostu wiecej miejsca na nogi, plus ew. szerszy fotel; inna rzecz ze obecne zageszczone kabiny Y to pewnie ludzie z (bardzo) dawnej historii lotnictwa pasazerskiego nazywaliby klasą trzecią albo i czwartą...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 02-11-2013 o 16:57

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Próbowano kiedyś konceptu samolotów "sypialnych". Problem jest taki, że fotele rozkładane do poziomu zajmują za dużo miejsca i bilety mimo normalnego standardu obsługi robiły się drogie. Twoja teza że się bardzo przepłaca za to miejsce nie jest do końca uzasadniona. Poza tym dzielenie floty na "nocną" i zwykłą jest bez sensu z operacyjnego punktu widzenia.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No ale wiem ze na tym Forum (a przynajmniej wzgledem liczby tych, ktorzy odpowiadają na takie pytanie) jestem w mniejszosci (na zasadzie "przeciez wszyscy wiedza ze klasa C to wlasnie kapary z kawiorem, i "pikolak zgięty w pół""; swoją drogą, obecne ceny w C sa chyba *wielokrotnie* wysze niz roznica w ilosci miejsca zajmowanego przez sam fotel C vs. fotel Y, czyli inaczej mowiac, *bardzo* sie przeplaca za te kapary z kawiorem).
    Z naszego rynku przynajmniej, biznes czy pierwsza klasa są proporcjonalnie wycenione do zajmowanego miejsca w samolocie akurat. Po prostu w eko jest zwykle więcej foteli do wypełnienia stąd częstsze promocje i zaburzające obraz tych proporcji.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    hmm, tak patrzę na Turkish do BKK, czy to z OSL, czy z ARN i widzę, że to całkiem łakomy kąsek, nawet po doliczeniu kosztu dolotu do OSL lub ARN (swoją drogą nie tak źle, bo w tym okresie jest z GDN max. ok. 700 PLN od osoby). Mam tylko jedną wątpliwość - otóż na odcinku IST-BKK trasę obsługuje W9, czyli chyba Jet Airways. Wiecie cokolwiek więcej o ich klasie biznes, niż jest na ich stronie www?
    Jeśli jest to dobry produkt, to jest to oferta lepsza, niż Air Berlin + Etihad, mimo że tam lot jest na jednym bilecie z GDN. No, ale w tym wypadku wychodzi ciut ponad 7.000, więc nadal zostaje spora różnica na korzyść lotu z OSL lub ARN.

    I jeszcze jedno (przepraszam za objaw ignorancji) - czy za powyższy lot jest jakakolwiek szansa na mile w M&M?

    Pozdrawiam, Bartek

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Znaczy się samolotem 9W? Boeing 777W zdaje się? Wzięte na wet lease były kiedyś, nie wiedziałem że jeszcze latają.
    Bardzo dobra fotele w klasie biznes (w pierwszej w ogóle kosmos).

    Szansa na mile oczywiści jest, tabelka na stronie M&M obowiązuje.

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Znaczy się samolotem 9W?
    chodzi mi o kod linii lotniczej - w ITA MATRIX jest taka oto informacja: "OPERATED BY 9W FOR TURKISH AIRLINES".
    W internecie znalazłem informację, że owe "9W" to Jet Airways.
    A swoją drogą, lot rzeczywiście odbywa się w tym wypadku Boeingiem 777.

    Na razie, Bartek

  18. #18
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Te samoloty sa juz pomalowane w kolory Turkisha, zaloga jest glownie Turkisha ale zdarza sie zaloga Jet. Mapke biznesu masz pod tym linkiem - http://www.jetairways.com/Images/B77...74Y-seater.jpg . Kabina klasy pierwszej jest blokowana i dopiero podczas odprawy na lotnisku udaje sie dostac tam miejsce -traktowana jest jako business, ale fotel jest jeszcze fajniejszy.
    Zauwazylem, ze na niektorych lotach w tej taryfie, mozna trafic na A330. Tylko nie ma co sie nastawiac na konkretny samolot w Turkishu, bo oni sa slynni ze zmian. Ja mialem leciec WAW-IST A321 z "prawdziwa" C. Na tydzien przed odlotem mapka pokazywala, ze podmienili na A321 z eco-C. Przy odprawie online pokazywalo mapke, wskazujaca na eco-C. A przy odprawie na lotnisku, okazalo sie, ze jest jednak "prawdziwa" C. A samolot do Kuala Lumpur- nawet podczas odprawy online pokazywalo A340 i jego uklad siedzen, a przy boardingu okazalo sie, ze lecimy A330 (Przynajmniej fotele byly juz te nowe)

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    Czy ma ktoś z Was porównanie między "produktem" Turkish i Air Berlin/Etihad w kl. biznes? Pytam, bo mimo lepszej ceny na lot ARN-BKK, rozważam (przy obecnych ofertach) również GDN-TXL-AUH-KUL właśnie Air Berlinem i Etihadem, a to z tego powodu, że tak naprawdę, zależałoby mi dużo bardziej na locie właśnie do Kuala Lumpur. Mielibyśmy z tego miasta dużo więcej możliwości polecenia w różne fajne miejsca malezyjskie (a to Borneo, a to Perhentiany, itp.). Z BKK, latem, wybór będzie duuużo skromniejszy. Gdyby okazało się, że różnica jakościowa między obiema ofertami nie jest ogromna, to cholera wie, może bym się skusił? Oprócz Miles & More jesteśmy też w topbonusie Air Berlin (z mizernym dorobkiem), więc i tu moglibyśmy pozbierać jakieś mile...

    Z góry dziękuję, Bartek

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    jeszcze zanim ktoś napisze coś o ewentualnych różnicach między TK i AB/EY w biznesie (o ile napisze ), podrzucam link do ciekawej dyskusji o kupowaniu biletów w klasie biznes (głównie o tym, czy to ma sens): Air Travel Forum: Do people actually purchase business class seats? - TripAdvisor

    Nie doczytałem jeszcze tego wątku do końca, ale zainteresowała mnie bardzo wypowiedź nr 15 (chyba na drugiej stronie):

    "Several years ago I started purchasing business class round-the-world tickets. With the product I use, the Oneworld Explorer, you purchase one ticket with up to 16 flight segments included, broken up by continent (6 within North/Central America, 4 in all other continents visited) plus the intercontinental segments. The price of these tickets varies according to where you buy them, and recently I've bought mine in South Africa, where the prices for premium-class tickets are the lowest (in USD terms).

    After taxes, the price is around $6000 for the ticket, depending on your precise route and choice of carriers. The ticket is good for a year, and date changes are free; routing changes require a US$125 change fee.

    That works out to around US$375 per flight - business class overseas, first class in US domestic segments. $375 for Sydney to New York in business class is, to me, a good deal.

    I earn enough (AA) frequent flyer miles in the course of one of these tickets that I can fly around the world or domestically again in business class using miles (usually, say, 8 segments.) I buy a RTW ticket in year 1, use it for traveling around the world, then use the miles for more travel in year 2, then repeat. So roughly I'm getting something like 23-24 business/first class flights at an average cost of, say, $250 - $300 per flight."

    Przyznam, że brzmi to sensownie - bilet dookoła świata w biznesie za 18.000 PLN, a za zgromadzone mile, kolejny w nast. roku w trochę skromniejszej wersji, ale też w biznesie. Próbował ktoś z Was takiego patentu?
    Jednego tylko nie rozumiem - wygląda na to, że gościu przez okrągły rok jest w podróży. No, chyba że czegoś tu na kapuję...

    Pozdrawiam, Bartek

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-12-2013, 16:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •